Problemen met Chihuahua pup - Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Problemen met Chihuahua pup - Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 10:49

We hebben deze vakantie een chihuahua pup gekregen wat ik altijd al wilde. Hij is zo super lief. We hebben m nu 2dagen maar ik ben echt al helemaal gehecht aan het beestje. Maar nu zegt mn moeder dat ze m niet wil en dat ie weg moet. Hij piept de hele tijd en wil niet goed plasje doen enzo. Dus nu moet hij waarschijnlijk weg ik ben nu echt al helemaal kapot daardoor. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Ik wil m écht nietk wijt. Er is ons verteld dat hij 7week oud is. Hij heeft 2inentingen gehad. Maar we weten dus niet of hij wel echt 7week oud is want poepen gaat heel moeilijk ofzo. Hij piept heel lang en loopt de hele tijd rondjes enzo. Wat moet ik nou doen ? :"(
Laatst bijgewerkt door Ann op 27-10-08 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker gemaakt.

Liezel1

Re: Wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:52

Naar de DA met het dier, laten nakijken en je moeder onder dr neus wrijven dat als ze een dier koopt er ook voor moet zorgen...
Een trui die bij nader inzien niet bevalt, kun je terug brengen naar de winkel, een hond niet zomaar!

En waar komt het beestje vandaan? Hij zal toch een paspoort etc moeten hebben? Daar staat toch een geboortedatum in?

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:53

Liezel1 schreef:
Naar de DA met het dier, laten nakijken en je moeder onder dr neus wrijven dat als ze een dier koopt er ook voor moet zorgen...
Een trui die bij nader inzien niet bevalt, kun je terug brengen naar de winkel, een hond niet zomaar!

En waar komt het beestje vandaan? Hij zal toch een paspoort etc moeten hebben? Daar staat toch een geboortedatum in?

Hier ben ik het mee eens. Als ze geen hond wil, moet ze er geen kopen. En als dat poepen niet goed gaat, toch even een bezoekje brengen aan de DA.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:54

helemaal eens met de post van liezel.. naar de dierenarts ermee want er is iets niet goed!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:54

Even naar de DA gaan zodat je zeker weet hoe oud hij is, terwijl even vragen wat je moet doen zodat hij makkelijker kan poepen. Verder moet je zeker met hem naar de hondentraining gaan..

Verder vind ik niet dat je een dier zomaar weg doet, zeker niet na 2 dagen

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 10:54

Nou we hebben hem uit tsjechie. Er zit een boekje bij dat hij 2x is ingeent. Maar geen paspoort. Maar ze wilde de hele tijd wel een hondje en dan weer niet en dan weer wel ennu in eens weer niet. Ze zegt dat ze geen klik met het beestje heeft zoals wij hebben en zij is dehele dag met hem thuis als ik naar school ben en mn vader naar zn werk.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:56

Geen paspoort? En het beestje is de grens over gegaan? Wat voor boekje zit erbij en welke entingen heeft hij gehad?

En sorry, maar voor het gedrag van je moeder heb ik geen goed woord over!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:56

echt even mee naar de DA gaan hoor!
en in de tussentijd onderop zijn buikje wrijven, misschien helpt het hem om van zijn ontlasting af te komen.
heel waarschijnlijk piept hij omdat hij het niet kwijt kan, om een reden die de DA zal moeten vaststellen..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:58

Ik had ook in je andere topic gereageerd, wat ontzettend zielig voor dit hondje dat hij terecht moet komen in een gezin waar helemaal niet goed over een hond is nagedacht.....

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:59

Ik heb je een pbtje gestuurd meid,
En verder vind ik het niet nodig om de TS en haar moeder finaal af te gaan kraken hier...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:04

Ik kraak TS niet af, ik vind het écht oprecht zielig dat het hondje zo terecht komt. Haar moeder heb ik geen goed woord voor over, je neemt niet een pupje om een paar dagen later te zeggen dat hij weer weg moet omdat hij niet leuk is, het is geen pop. Maar goed, TS kan daar niets aan doen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:06

Dat is ook zo, maar dat kan ook op een andere manier gezegd worden.. Lachen Het is idd erg jammerdat mensen een dier nemen om het vervolgens maar niet leuk te vinden.. het diertje kan niet zeggen dat hij dit niet leuk vind, dat hij pijn heeft, en vergeet ook niet dat het diertje OOK aan JOU gehecht raakt Lachen

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 11:12

Ik heb net weer met r gepraat en ze twijfelt heel erg. Ze is bang dat het tenkoste gaat van onze andere hond enzo. Maar ze kijkt gewoon even hoe het gaat enzo en ze vin dzelf ook wel dat ze het niet kan maken enzo. Ze moet gewoon echt even overtuigd worden.

Trouwens dit hondje heeft nog hangoortjes. (langharig is hij btw) wanneer gaan ze rechtop stana ?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:13

Hopen dat ze zelf ook inziet dat ze dit niet kan maken Lachen
Over de oortjes geen idee, neem je hem nog wel even mee naar de dieren arts? Aan je verhaal te lezen is dit nl wel nodig met de ontlasting enz...

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:16

Naar de dierenarts met het beestje. Hondjes die massaal van over de grens worden geímporteerd puur met als doel winst te maken zijn, ondanks wat in het (buitenlandse) paspoort/inentingsboekje staat helemaal niet of niet volledig geent dan wel goed ontwormd en moeten dus als de wiedeweerga ingeent worden. Bovendien zijn deze hondjes (uitzonderingen daar gelaten) vaak ziek en hebben ze medische aandacht nodig. Goedkoop wordt zo vaak duurkoop Knipoog. Bij een hondje dat niet goed kan poepen is er soms iets mis met de aansluiting van de darmen op de anus en daar moet je toch wel even goed naar laten kijken.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 11:19

Hij heeft gister al wel gepoept maar dat leek nog heel melkig. We weten ook niet wat hij eerst kreeg. Hij moet ook heeel erg wennen aan brokjes krijgt ze nog niet goed kapot. We geven m ook wel pap erbij. We hebben hem ook meteen een wormkuur gegeven.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:13

Misschien is dit pupje nog wel jonger dan je denkt. Ik zou de brokjes in ieder geval weken in wat warm water, dan even af laten koelen. Op die manier kan ie ze wat makkelijker opeten. Maar nogmaals, ga langs de dierenarts. Als je hondje niet juist is geent, loop je straks tegen nog veel hogere kosten aan.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:14

de DA ken dan ook meteen kijken hoe oud hij ong is !

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:17

hopen dat hij gewoon kan blijven

ik heb een kitten in huis die al 3 keer van baasje gewisseld is en hij is amper 4 maanden
was zwaar verwaarloosd ik hoop dat het hondje niet heel veel bazen gaat zien

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:19

zou idd even langs de DA gaan met 'm... die ken je mogelijk vertellen wat je kunt doen om er voor te zorgen dat ie z'n ontlasting wel steeds iets beter kwijt kan..
wat betreft de hangende oortjes, ik dacht dat 'n Chihuahua al rechtop staande oortjes heeft (toen malige vriendin van me had 's 'n nestje met chihuahua's en daar stonden geloof ik de oortjes al)

Ellebel

Re: Problemen met Chihuahua pup - Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:46

Nou als het beestje uit Tsjechie komt hoef je niet gek staan te kijken als het helemaal geen Chihuahua blijkt te zijn. Gewoon een heel jong pupje wat zo klein mogelijk is verkocht als zijnde chihuahua.
Je zult er dus mee naar de DA moeten. En ja, dat kost geld, maar dat hebben jullie immers al uitgespaard door het arme ding uit Tsjechie te halen. Dus dat is mooi, kun je nog een heleboel geld kwijt aan de verzorging van het arme ding. En geld gaat het je kosten, reken er maar op. Overigens, als je moeder zogenaamd zo bezorgd is om de andere hond zou ik het pupje helemaal als de donder langs de DA brengen, wie weet wat voor een ziektes de pup bij zich heeft.
Je moeder zou ik dit topic eens laten lezen, misschien dat ze dan wel overtuigd is? Zo niet, dan hoort ze zich ergens in een hoekje heel diep te gaan schamen. Ik snap wel dat jij er niets aan kunt doen, maar het is toch verdorie te triest voor woorden dat jij als kind nog meer verantwoordelijkheidsgevoel hebt dan je eigen moeder?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:58

ik vrees dat dit een broodfok pupje is.. Verdrietig
paar dagen geleden vroeg je nog naar een hondenras wat bij jullie past...

naar de DA met dat beestje en rapido!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:01

kan best zijn dat ie idd wormen heeft, ge ent in tjechie?
kweet niet hoor ..

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:07

Als ik dit lees beginnen mijn handen te jeuken en mijn gezicht rood aan te lopen ..

Ok, niks geen verwijten aan TS, wel aan moeder!
@ TS, probeer inderdaad wat anderen ook al zeggen met je moeder en hond naar de dierenarts te gaan, dit had eigenlijk meteen de eerste werkdag gemoeten om het beestje gezond te verklaren.. Je zegt dat het beestje uit tsjechie komt, dat kan de nodige problemen veroorzaken ivm broodfok. Het hoeft niet, het zou kunnen. Hoe is het beestje uit tsjechie gekomen? In ieder geval uit sluiten dat het beestje niks heeft. Waarschijnlijk zul je een wormenkuur mee krijgen.

Kijk even of het hondje wel genoeg drinkt, eventueel voor de nacht een warme kruik naast het beestje neerleggen, als het niet zeker is dat het hondje 7 weken is, is het klein en zoekt het veiligheid en warmte.

Bedenk dat een pup veel verzorging en aandacht nodig heeft, dit zal je moeder ook moeten begrijpen. Wanneer het beestje de ontlasting weer wat op gang is, kan liggen aan stress, bv lange reis. Als het hondje naar nederland is getransporteerd kan het best zijn dat het uit een broodfok komt, dit houd in dat de sterksten het overleven. Bedenk dat bv chi's erg populair zijn op het moment.

Dapper van je dat jij in ieder geval WEL de verantwoording neemt voor je pup TS!!
Laatst bijgewerkt door Dreeetje op 27-10-08 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:11

Mocht je vragen etc hebben, alsjeblieft pb me!! Een pup grootbrengen is niet niks, heb er zelf 1 van nu 10 weken en ik weet hoeveel energie het kost maar ik doe het met een heeeel groot plezier!!
Als je moeder nu al twijfels heeft wil ik niet weten hoe het komt als het beestje in huis gaat poepen, plassen eventueel spullen kapot bijten, aandacht vraagt etc etc.

Waar slaapt je pup in als ik mag vragen, bench of gewoon los in een mand in de kamer?