Kattengras....?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Kattengras....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 15:37

Hoi allemaal Lachen

Wat zijn jullie meningen over kattengras ?

Mijn katten knagen graag wat gras , zou ook goed voor ze zijn om dat tot hun beschikking te hebben ivm. het kwijt kunnen raken van haarballen.

Voorheen had ik altijd echte polder-buiten-katten , die zag je zo heel af en toe een sprietje gras uit het grasveld trekken.

Maar die binnenkatten die ik nu heb , lijken het wel gewoon "voor de leuk" te eten. De rooie heeft vorige week ook flink lopen spugen en was helemaal ontregelt , steeds alleen maar plasjes water met een paar stukken gras erin... en op een gegeven moment kon hij zelfs niet meer spugen. Probeerde het wel met veel misbaar en voelde zich echt niet lekker , het "spugen" was gewoon een soort reflex geworden...kan me ook best voorstellen dat het maagje en de slokdarm erdoor geïrriteert raken als ze een paar keer per dag opgeven.

Ik denk nu dus dat het helemaal niet goed voor ze is om dat kattengras te eten , ze gaan ervan spugen terwijl dat niet nuttig is en de maagjes raken erdoor ontregelt , ik ga er dan ook mee stoppen ze krijgen het niet meer

Kennen meer mensen dit probleem ?

cissy

Re: Kattengras....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:26

Ik heb binnenkatten en hier eten ze ook regelmatig gras, zodra ze buiten komen in de ren dan knagen ze aan de sprietjes tussen de tegels of tussen de mazen van de ren door (vervolgens komen ze het binnen onder de salontafel op het beige tapijt weer uitspugen Knipoog )

In de zomer heb ik minder last van uitspugen, dan eten ze wel gras maar het komt er niet met dezelfde vaart weer uit. Kennelijk wennen ze er aan en eten ze het ook zonder haarballen, heb er zelfs eentje die aan de brandnetels knaagt. In de winter haal ik wel eens zo´n potje kattengras bij het tuincentrum, ze zijn er woest op!

Afbeelding

Ze zouden het eten tegen de haarballen maar gek genoeg komt er maar zelden een haarbal mee met de grassies..... ?? Hier dus geen last van de problemen zoals jij beschrijft.
Misschien had die rooie van jou nog een stukje in zn slokdarm of keel zitten waardoor hij bleef opgeven?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 10:36

Nou , ik heb al van jongs af aan regelmatig een pluk gras gehaald. Maar die rooie BLEEF nu gaan , was echt zielig...was een paar dagen lang een plasje of 4 kots per dag , toen ineens wel 10 keer per dag , 's nachts ook de hele tijd *klok* *klok* *KLOK....* Je kent het wel Tong uitsteken Alleen nog maar water met 2 sprietjes gras elke keer.

Toen ging het die nacht weer goed tot een uurtje of half 5 's ochtends , alle brokjes er weer uit en steeds dat geklok en enorme kotsgeluiden , maar er kwam niks uit.... was echt zielig , arm ding.

Ben ermee naar de DA gegaan meteen die zaterdag ipv. de maandag dat we afgesproken hadden , en daar heeft 'ie 2 prikjes gehad om het maagje te kalmeren , en nog wat pilletjes meegegeven. Toen was het gelukkig over.

Ik zie het nu net zoiets als als jezelf hoest : door steeds te blijven hoesten hou je die zere keel en hoest-reflex in stand.

Door steeds gras te eten blijft hij steeds kotsen en raakt het hele binnenwerkje in een kots-stand....dus ik geef het maar niet meer dan.

Ze knagen er graag op , maar als ze er zo ziek van worden en nutteloos gaan kotsen...dat kan niet goed zijn voor die maag en slokdarm ook.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:41

In dat geval zou ik het ook zeker niet meer geven. Onze katten heb het eerste jaar ook binnen gezeten en heb er destijds nog nooit een haarbal van teruggevonden! Nu komen ze (nja, inmiddels is er nog maar 1 Huilen ) ook buiten, maar nog merk ik er niets van.

Mijn conclusie: zonder kattengras gaat het ook prima Lachen