Wat zijn jullie meningen over kattengras ?
Mijn katten knagen graag wat gras , zou ook goed voor ze zijn om dat tot hun beschikking te hebben ivm. het kwijt kunnen raken van haarballen.
Voorheen had ik altijd echte polder-buiten-katten , die zag je zo heel af en toe een sprietje gras uit het grasveld trekken.
Maar die binnenkatten die ik nu heb , lijken het wel gewoon "voor de leuk" te eten. De rooie heeft vorige week ook flink lopen spugen en was helemaal ontregelt , steeds alleen maar plasjes water met een paar stukken gras erin... en op een gegeven moment kon hij zelfs niet meer spugen. Probeerde het wel met veel misbaar en voelde zich echt niet lekker , het "spugen" was gewoon een soort reflex geworden...kan me ook best voorstellen dat het maagje en de slokdarm erdoor geïrriteert raken als ze een paar keer per dag opgeven.
Ik denk nu dus dat het helemaal niet goed voor ze is om dat kattengras te eten , ze gaan ervan spugen terwijl dat niet nuttig is en de maagjes raken erdoor ontregelt , ik ga er dan ook mee stoppen ze krijgen het niet meer

Kennen meer mensen dit probleem ?