hond overgeven.. wie helpt mij de nacht door?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

hond overgeven.. wie helpt mij de nacht door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 00:55

Onze hond is vanmiddag ineens begonnen met overgeven.. ik was niet thuis maar mijn broertje (8 jaar) had gehoord dat hij wat piepte en ineens lag het daar zei hij samen met zn vriendje tegen mij. Ze hebben hem met rust gelaten, binnen gelegd en toen ik thuiskwam even gaan kijken. Toen had hij binnen ook alweer overgegeven. Ik liep even weg en mijn broertje gevraagd of hij misschien iets gegeten had.. Hij zei van nee en liep direkt naar zijn grote vriend toe om hem eten te geven. Helaas zag ik dit telaat, en max leek het wel lekker te vinden dus heb het hem laten opeten... De hele avond is het goed gegaan, heeft lekker in een dekentje gelegen omdat hij toch wel wat koud was... en nu ineens begint hij terug met overgeven... het eten van vanavond is er onverteerd weer uitgekomen.
Wat doe ik nu het beste? Lachen
Helaas niet veel ervaring met overgevende honden... gewoon met rust laten?

*edit..* hij smakt wel veel met zn bekkie... heeft ook zn eigen overgeefsel weer opgegeten wat hij net gebraakt heeft... (maar een paar hapjes heb hem weggestuurd en het opgeruimt) en daarna heeft hij toch nog wel even wat gedronken, maar niet veel...
Overgens krampt zn buikje ook af en toe samen als hij slaapt of zoals nu dat hij dan rustig zichzelf ligt te wassen...

Sorro

Re: hond overgeven.. wie helpt mij de nacht door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 01:34

Oh jee, als ik jou was zou ik toch maar even heeel snel naar een DA gaan, dit klinkt namelijk als een obstructie. mede omdat het dier wel eet en drinkt maar het er toch steeds weer uitkomt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 01:47

Als je twijfelt dan zou ik voor de zekerheid naar de dierenarts gaan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:16

Wat zei de dierenarts? Hoe is ie de nacht doorgekomen, dit kan duiden op een maagdraaiing..

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:28

koliek voor honden is ook gevaarlijk inderdaad, heeft hij ook gepoept?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 09:24

Oei jullie maken me hier wel bang zeg!
Vanacht is eigenlijk wel goed gegaan, hij was wat slapjes, maar zo voelen wij ons toch ook als we 4 keer op een avond hebben overgegeven?!
Hij heeft lekker in een dekentje geslapen en intussen schooit hij toch alweer flink.. uiteraard krijgt hij nog even niks... maar hij is nu Wel wakker ipv sufjes.. ik kijk het nog even aan en als het toch niet beter word.. dan bel ik even mijn dierenarts Lachen

Ik meen mij iets te herinneren dat hij dit vorig jaar rond deze tijd van het jaar ook heeft gehad... dat hij zo aan het overgeven was...
Ohja en hebben jullie misschien een idee wat ik hem straks kan geven mocht hij toch steeds honger blijven houden? ik had iets gelezen over rijst met runderbouillion, dat heb ik wel in huis, maar is dat wel zo gezond?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:26

Rijstewater is ook heel goed. Rijst koken en hem het water ervan op laten drinken Lachen als het afgekoeld is natuurlijk Tong uitsteken

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 09:47

hmm.. hij drinkt opzich wel redelijk, maar niet super goed vind ik... hoewel hij dat eigenlijk nooit doet als het zo koud is... echter is zn bekkie niet uitgedroogt ofzo.. gewoon goed slijmerig (bah!)
Hij is nu toch maar weer in slaap gevallen... ik neem hem zo nog eens mee naar buiten..

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:49

Ik ben heel zuinig op mijn hond en zou al bij de dierenarts zitten als ze nog zo zwak is.

Als hij nu weer spuugt, wel gelijk naar de dierenarts gaan. Misschien zit er wel iets in zijn slokdarm.
ik zou hem gekookte kip geven en dan dat water waar de kip in gekookt is gebruiken om je rijst te koken.
Dan de kip door de rijst en dan kan hij lekker eten.

Ik geef weleens een kwartje van een kinderasperine als de hond gewoon grieperig is.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 09:52

Ik zit ook vrij snel bij de dierenarts.. en wat dat betreft ben ik misschien soms té voorzichtig met mn beesten!
Zwak wil ik hem zeker niet noemen... hij is echt al een stuk opgeknapt.
Helaas heb ik zo geen kip in huis en helemaal alleen thuis.. en ik wil hem absoluut niet alleen laten... weet niet waarom, want het gaat eigenlijk al sinds gisternacht (1 uur) goed met hem.. ofja niet meer overgeven...
Is alleen rijst met runderbouillion geen optie? Lachen of misschien iets anders?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:53

Je kunt even zijn temperatuur opnemen.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:53

Als één van mijn honden dat heeft laat ik ze normaal een dag vasten, eventueel krijgen ze wat yoghurt om de darmen te helpen herstellen. Als je hond natuurlijk suf is of koorts of andere symptomen heeft is het een ander verhaal, maar als zijn maag alleen wat overhoop ligt helpt vasten heel goed. Vanavond weer wat te eten geven, kleine beetjes licht verteerbaar voedsel.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 10:00

Dus beter gewoon niks geven denk jij animal_ABC?! en pas vanavond eens kijken of hij iets wil?
Vind het zo lastig want hij schooit wel om eten als ik zeg maar iets eet ofzo... en mijn schildpadden krijgen dan ook hondenbrokjes.. daar schooit hij ook om...

Hij krijgt alleen niks.. Extreme duivel

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:02

wij gaven onze rotweiler toen idd rijst gemengt met wat brokken en rijst water idd.. hielp goed...

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:03

Ah, had niet gezien dat jij het was, grappig! Lachen
Al ie verder niet meer duf oid is, zou ik hem idd nog even laten vasten. Wanneer krijgt ie normaal gezien eten? Maarre... als je het niet vertrouwt, ik ben geen DA he! Maar met mijn eigen honden zou ik het zeker zo doen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 10:56

Ik vertrouw het op dit moment wel, hij is gewoon rustig en buiten wilde hij ook lekker rennen en was gewoon enthousiast! Heb hem wel rustig aan laten doen.. uiteraard vond hij dat helemaal niet leuk want en balletje spelen dan?!
Hij moest normaal gezien vanmorgen eten hebben, maar heeft hij niet gehad verder... hij stond al wel helemaal klaar om te gaan eten, en is nu behoorlijk boos op mij omdat hij niks krijgt.
Maar nog iets he, doen jullie honden dit ook.. hij heeft gister overgegeven in de tuin op t gras, ik heb dit schoongemaakt maar hij moet en zal nu de hele tijd naar buiten (ik dacht eerst omdat hij toch weer moest poepen ofzo omdat hij ook een beetje aan de diarree is ineens.. beetje dun, maar geen water zeg maar) en gaat dan aan die plek zitten likken om het schoon te krijgen... Hij mag dit van mij niet, maar waarom doet hij dit toch? Gaaaap

Ja sorry voor de vragen he, eerste hond en eigenlijk de eerste keer dat hij ziekjes is.. wel vorig jaar dan eerder overgegeven,maar niet gelijk als dit...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:00

Kook eens rijst, en kijk eens op die dat binnen houd. Dan wel maar 1 eetlepel rijst..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:08

Het is voor honden normaal om hun spuug op te eten/likken. Voedsel is en blijft voedsel.
Misschien een idee om er een plak ontbijt koek in te gooien? Als er namelijk iets scherps, of iets van folie in de maag zit, kapselt de ontbijtkoek dit in. Zo voorkom je dat het scherpe tegen z'n maag aandrukt (wat spugen kan veroorzaken). Weet alleen niet of dat nu mag wegens het vasten.
Al denk ik niet dat 1 plakje ontbijtkoek veel kwaad kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:14

wij geven de honden dan idd ook wat gekookte rijst of rijstewater, verder krijgen ze dan een dag niets. ik zou niet meteen naar de dierenarts gaan als ze overgeven..

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 14:01

Bedankt voor alle tips.. ik dacht net dat het beter ging met max, we hadden allebei even een dutje gedaan omdat hij vanacht wat onrustig was maar weinig geslapen... en toen ik met hem naar buiten wilde gaan helemaal enthousiast, en blij en springen... ik denk "hé die is weer beter" eenmaal buiten nog steeds enthousiast.. en ineens.. hij gaat langszaam lopen met zn kopke over de grond.. en geeft daar Weer over... groenig slijm was het eigenlijk meer... Hij heeft niks te eten gehad... drinken doet hij wel...
Toch maar tijd voor de dierenarts dan? Of in ieder geval even bellen...
Dan kan ik direkt eens vragen van de ontbijtkoek...

*edit en nu net weer over mn bed... ik ga toch de dierenarts bellen Ach gut arme ziel...

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:11

Hij spuugt gal (is groen) omdat hij niets meer in zijn buik heeft om te spugen. Maar toch spuugneigingen heeft. Bel gewoon even de dierenarts en overleg met de assistent.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 14:19

Ze heeft geen assistent.. ik bel mijn eigen dierenarts...

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 14:24

Wat een topvrouw he... die komt vanmiddag (binnen nu en een uur) nog even langs omdat ik geen auto heb... Lachen we zullen zien wat het is...

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:28

Sterkte, heb je al zijn temp. opgemeten? We horen het wel, ik hoop dat het meevalt.
Wel super dat ze zo snel kan komen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 14:42

Ze weet dat als ik bel het wel serieus is denk ik Lachen ze zei dat het voor de hond zo ook niks is... Ik wacht rustig af..