hond heeft koorts, en nu ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

hond heeft koorts, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 19:54

onze hond is al de hele dag niet helemaal lekker, dunne poep en warme oren/ neus.
daarom hebben we net de temperatuur op gemeten en het is 38.2 graden.
is dit erg warm ?
en wat te doen ? dierenarts bellen ?

ze is trouwens 7 jaar
ik maak me best wel zorgen eigenlijk... Bloos

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: hond heeft koorts, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:16

niemand weet wat we moeten doen ??

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: hond heeft koorts, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:23

Je hond heeft iig geen koorts. De normale temperatuur van een hond is ongeveer 38 a 39 graden Celsius. Dus niet de temperatuur van een mens als maatstaaf houden.

----> http://www.google.com: De normale lichaamstemperatuur van de volwassen hond is 38,2º C, met als grenswaarden 37,5º C en 39º C

Warme oren en neus vind ik niet echt overtuigend. Ik gloeide net ook als een kacheltje omdat het weer is omgeslagen.
De diaree is dan weer niet goed. Maar is je hond ook b.v. suffer als normaal of gedraagd hij zich ziek. Want dat komt niet echt naar voren in je bericht.

Maar goed, jij kent je hond het beste en ik lees alleen je verhaal hier op bokt. Als je het niet vertrouwd, altijd de dierenarts bellen!
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 26-10-08 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: hond heeft koorts, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:26

De temperatuur is niet iets om zorgen om te maken. Warme neus zegt niks over koorts. Een hond met hoge koorts kan ook een koude neus hebben en een hond zonder koorts heeft wel eens een warmme neus.

Diaree is natuurlijk niet goed. Geef je hond ipv water, kamille thee. Desnoods met wat zoetjes erin zodat hij het lekkerder vindt. Verder beschuit geven. Dat maakt de ontlasting dikker. Is het morgen dan nog dan naar de DA. Veel honden hebben dat in deze natte en koude periode.

Tallout

Berichten: 5948
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Zwanenburg

Re: hond heeft koorts, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:26

38,2 is een normale temperatuur voor een hond Knipoog

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: hond heeft koorts, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:29

ze is inderdaad wat suffer dan normaal, afgelopen 2 dagen, ze is een beetje van de wereld.

dat haar temperatuur goed is stelt me wel gerust, zit me nog niet lekker maar toch.

we hebben haar nu op rijst dieet gezegd wegens haar ontlasting Knipoog

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: hond heeft koorts, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:57

Alleen een beetje suffer of een beetje van de wereld vind ik wel een verschil eerlijk gezegd. De temperatuur is inderdaad normaal.
Wat iedere diereigenaar eigenlijk zou moeten doen is wanneer het dier gezond is een aantal keren temperaturen, zodat je weet wat de normale temperatuur is voor het individuele dier. Sommige dieren zitten namelijk van zichzelf wat onder de normale temperatuur, terwijl anderen er juist wat boven zitten. Dan kun je zo'n situatie beter bepalen of de temperatuur afwijkend is.

Wat betreft de diarree is het goed dat je het voer hebt aangepast. Wacht even af of dit aanslaat en anders inderdaad even langs de dierenarts morgen.

Dreeetje

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-10-04
Woonplaats: Noordelijk..

Re: hond heeft koorts, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:34

Je kan je hond altijd een kwart kinderaspirine geven, kan je hond zich weer wat beter door voelen.. Deden wij met onze hond ook wel eens .. Kan geen kwaad zolang het maar niet meer is..

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: hond heeft koorts, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:28

Pollewoppy schreef:
Alleen een beetje suffer of een beetje van de wereld vind ik wel een verschil eerlijk gezegd. De temperatuur is inderdaad normaal.
Wat iedere diereigenaar eigenlijk zou moeten doen is wanneer het dier gezond is een aantal keren temperaturen, zodat je weet wat de normale temperatuur is voor het individuele dier. Sommige dieren zitten namelijk van zichzelf wat onder de normale temperatuur, terwijl anderen er juist wat boven zitten. Dan kun je zo'n situatie beter bepalen of de temperatuur afwijkend is.

Wat betreft de diarree is het goed dat je het voer hebt aangepast. Wacht even af of dit aanslaat en anders inderdaad even langs de dierenarts morgen.


nee meer suf Knipoog

het ging vandaag beter, de poep is dikker en ze lijkt zich gelukkig iets beter te voelen. Haha!
ben erg blij want ze is de laatste tijd vaker aan het kwakkelen met spugen en alles erop en eraan.

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Re: hond heeft koorts, en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:31

Ik zou absoluut niet zelf gaan dokteren met aspirine of paracetamol, weet je wel dat dit dodelijk is voor honden?!
Dat wat je nu doet, met dat rijstdieet is denk ik het beste wat je nu kan doen, en als dat morgen niets verbeterd is, zou ik even bij de dierenarts langsgaan.
Geeft de hond ook over eigenlijk?