Welkemaat bench voor een amerikaanse bulldog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welkemaat bench voor een amerikaanse bulldog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:12

Zie titel, welke maat bench is aan te raden voor een volwassen amerkaanse bulldog?

luna1

Re: Welkemaat bench voor een amerikaanse bulldog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:43

De grootste die je kunt vinden......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:47

En welke maat is dat? Haha! Die van 70 diep?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 08:27

Zou ik ook zeggen, de grootste. 70 kan maar je hebt ze ook van 90.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:26

absoluut niet de grootste nemen die je kunt vinden!!!
Een bench is bedoelt om voor je hond te fungeren als een veilige haven, als ondersteuning voor het zindelijk maken en bij vervoer. En hoewel een Am. Bulldog een grote hond is is de allergrootste bench echt té groot!

* Honden voelen zich veilig in een kleine ruimte die aanvoelt als een 'hol'. Daarom worden puppy's rustig als ze in een bench (van de juiste maat) liggen waar een handoek overheen is gelegd en daarom schiet een hond in de kast bij onweer (als er geen bench is). Wanneer de bench te groot is sla je daarmee dus al de plank mis.

* Een hond zal nooit zijn eigen bed vervuilen. ben je bezig met het zindelijk maken van je hond dan kan de bench daarin ondersteuning geven, echter is de bench te groot dan is de hond niet geremd om in de ene hoek zijn behoefte te doen en in de andere te gaan liggen.

* Wanneer je een hond vervoert in een bench met de juiste maat kan hij zich schrap zetten door steun te zoeken aan de wanden. Is de bench te groot dan werkt het niet.

mensen die de grootste bench nemen die ze kunnen vinden gebruiken hem met verkeerde bedoelingen: namelijk om de hond in op te sluiten. Dat kan nooit de reden zijn om een bench te nemen. Wanneer je de juiste maat kiest moet je er op letten dat de hond zonder problemen kan staan en liggen in de bench, wel ruime over heeft om comfortabel (languit!) te liggen, maar niet voldoende ruimte om dus zijn eigen uitwerpselen uit de weg te kunnen gaan.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:32

Wij hebben ook een Amerikaanse Bulldog en volgens mij hebben wij ook de grootste gebruikt. Je moet er voor zorgen dat ie normaal kan staan en zijn kont kan draaien. Hoe lang wil je de bench gaan gebruiken ? Wij hebben onze bench alleen het eerste jaar gebruikt. Heb je je AB al en waar heb je hem gekocht ? ( ben niet zo heel nieuwsgierig hoor Haha! ) Zie mijn profiel voor mijn AB.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:35

Toch vindt ik dat een Bench niet groot genoeg kan zijn. De meeste mensen nemen de bench om ee hond in te doen als ze weg moeten. Dan is een beetje bewegingsruimte wel zo fijn. ken een hond die een bench heeft waar hij net in past. En ook past bij zijn ras. Hij is daarin altijd vervelend. gaat hij in onze bench die een stuk ruimer is, dan is hij ook rustig.
En als een hond in de bench poept dan zit hij er te lang in. Heb imiddels 3 pups opgevoed met bench en geen één deedt daar war in. En die benchen van 90 cm lang zijn erg groot voor een Duitseherder pup van 8 weken. Heb er allleen maar goede ervaringn mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:46

bedankt voor jullie tips.
Alleen een beetje een domper vandaag, gister een hondje op mn pad gekomen wat
echt hélemaal mijn hondje bleek te zijn (Om een lang verhaal kort te maken ik wilde haar als pup kopen is er niet van gekomen, nu paar weken verder blijkt ze overgeplaatst te moeten worden omdat
de nieuwe eigenaresse heel erg allergisch voor haar was)
Via via eindelijk mij gevonden, ik wilde haar dit weekend al op gaan halen, heeft de eigenaresse zich bedacht en gaat ze naar een vriend.

Ben dr even kapot van, want dit hondje wilde ik zo graag... Huilen

xxelviraxx schreef:
Hoe lang wil je de bench gaan gebruiken ?

Nou alleen als het nodig is, dus als ze groter zijn liever los als het even kan.
xxelviraxx schreef:
Heb je je AB al en waar heb je hem gekocht ?

Nou ja zie mn verhaal, ben dr even stil van.
Maar heb even in je profiel gekeken, jij heb exact de bull die ik ook wel zou willen
hebben, wat een mooi dier zeg, mooie kleur en neus, ja zo'n type bedoel ik!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:48

Das een tegenvaller dan voor je.
Ik kan begrijpen dat je er even van ondersteboven bent.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:07

ohh dat vind ik erg voor je dat het niet door gaat, De ab die wij hebben is type standaard. Veel succes nog..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:11

Jammer dat het niet doorgaat, maar je zult vast nog wel iets tegenkomen wat ook bij je past.

die van mij was trouwens geloof ik 1 meter bij ? vrij groot maar dat heb je echt wel nodig hoor voor een AB....