hoeveel drinkt een cavia? Hoe controleer ik dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

hoeveel drinkt een cavia? Hoe controleer ik dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 11:19

Hello iedereen,

ik heb sinds anderhalf jaar 2 caaffies in een hok zitten, 2 mannetjes. Het valt me op dat ze echt heel erg veel drinken. Mijn vorige cavia deed dit ook, maar die was toen al een jaar of 7, dus dat was volgens de DA een nierprobleem.
Ik heb gisteravond beide flessen helemaal gevuld om kwart voor 11. In het totaal is dit dus 1200 ml voor 2 cavia's. Gek genoeg drinken ze maar uit 1 fles (als die leeg is beginnen ze aan de andere), en deze is nu voor 250ml leeg...
Dit vind ik echth eel erg veel, maar het probleem is dat de grond onder de flesjes helemaal drijfnat is, dus ik heb het idee dat ze ook aan het spelen zijn met die flessen en het op de grond laten lopen. Hoe kan ik dit het beste controleren?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: hoeveel drinkt een cavia? Hoe controleer ik dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:16

Als je cavia's verder normaal eten en er niet ziek uit zien zou ik me geen zorgen maken. Mijn ervaring is dat met het drinken er ook altijd veel uit de fles druppelt, dat kun je controleren door te checken of het zaagsel onder de fles nat is. En sommige cavia's vinden het ook leuk om met het balletje wat in het uiteinde van het drinkgedeelte zit te spelen, waardoor er water uit de fles kan lopen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:56

Veel flessen lekken inderdaad. Gewoon een keer goed in de gaten houden wat ze ermee doen. Als ze veel plassen, weet je dat ze veel drinken.

Die van mij drinken bijna niets, daar heb ik me ook al over verbaasd, ze krijgen wel veel groenvoer, daar zullen ze hun vocht wel uithalen Haha! Ze plassen normaal en zien er goed uit.
Ik heb ze in de anderhalf jaar tijd dat ik ze heb hooguit 10x uit het flesje zien drinken.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:01

pfff heb ook 2 mannetjes en moet iedere dag de fles vullen.
Vond ook al dat ze veel drinken