Er zit bij ons een vakantiepark in de buurt en er stonden verschillende duitsers om hem heen om foto's te nemen. Ze hadden ook een hond bij zich die zelfs aan de zwaan snuffelde. Je zag echt dat de zwaan volledig in paniek was. Ik spreek echt geen woord duits dus ik kon er niks van zeggen maar het was gewoon dierenkwelling.
Weer thuis heb ik eerst de honden weggebracht en even overlegd met mijn vriend. We kwamen op het geweldige idee om hem eerst maar te vangen. Alleen weer op de plek aangekomen waren we allebei te schijterig om em op te pakken. Dus wij maar weer terug naar huis.
Thuis heb ik de dierenambulance gebeld. Ik heb de situatie uitgelegd. Dat de zwaan te verzwakt is om te vluchten en dat hij op een pad zit waar veel mensen langs komen en daardoor helemaal in de stress zit. De mevrouw aan de andere kant van de lijn vertelde mij dat als er aan het einde van de middag een auto vrij was dat ze dan eventueel wel iemand ging langssturen.

Weer een uur verder vond ik het eigenlijk toch te gek voor woorden dat iedereen dat beest daar maar liet zitten dus besloot ik nogmaals met mijn vriend om de zwaan te vangen. Met motorhandschoenen en een hondenbench zijn we weer heen gegaan. De zwaan was te verzwakt om wat te doen dus hadden we hem heel snel in de bench. Daarna hebben we hem naar de tuin gedragen waar hij nu in de bench zit.
Ik hoop dat ik straks iemand van de vogelopvang te pakken kan krijgen om te horen waar ik hem naar toe kan brengen.