Er werd aangegeven dat ze niet bij andere konijnen kon omdat meerdere koppelpogingen mislukt waren. Het is dus nogal een vechtertje. Ook andere huisdieren en kleine kinderen waren geen goede combi.
Aangezien ze bij mij thuis geen last zal hebben van andere huisdieren of kleine kinderen, dacht ik laat ik eens gaan kijken dan.
In de opvang (zal de naam niet noemen) stond ze "gezellig" in een kooi met aan weerszijden andere kooien met konijnen. Lekker veel stress voor een konijn wat agressief tegen anderen is .... De gehele opvang stond vol, geen ruimte om ze even los te laten lopen.
De ammoniakdampen sloegen daar gelijk op je keel. Ik hoorde haar daar ook al niezen maar dacht alleen maar dat arme dier moet hier weg en wel zo snel mogelijk. Ze zat er al meer dan een jaar.

Dit weekend heeft ze zich al aardig aangepast, hobbelt lekker rond door het huis en was vanmorgen al boos omdat ze er niet uit mocht.
Ik ga vanavond met haar langs de dierenarts aangezien dat niezen me niet lekker zit. Ik kan me voorstellen dat haar luchtwegen geïrriteerd zijn door de leefomstandigheden in die opvang, maar lees ook over "snot" wat bij konijnen wel eens chronisch kan zijn.
Iemand hier ervaringen met niezende konijnen ?
Haar neus is wel wat vochtig, maar geen dikke snot ofzo.
Ze veegt het af met haar voorpootjes en maakt dan haar voorpootjes weer schoon.
Verder eet ze goed en is ze erg actief.