Mijn vriend en ik hebben een meningsverschil waar ik jullie mening graag eens over wil horen.
We hebben een katertje van 6 maanden (kruising halve noorse boskat), hij is vorige week gecastreerd en hij wil graag loslopen net als onze andere poes van 2 jaar. Nu kan hij achter op het straatje op het dak van de schuur springen en daarna springt hij naar beneden de bosjes in, die bosjes is een heus kattenparadijs, er lopen meerdere katten en ze kunnen door de planten struinen, spelen en op avontuur, hartstikke leuk dus en niet in de buurt van een weg of kinderspeeltuin.
Onze poes van 2 jaar kan prima de weg terug vinden, ze klimt in de boom naast de schuur, springt op de schuur en daarna weer terug op ons straatje achter. De kleine kat heb ik het ook 1 keer zien doen. Maar vandaag wist hij de weg niet meer terug, onderaan de schuur (aan de andere kant van de stenen schutting) zag ik hem zitten en hij zat de miauwen naar me, ik schudde met een zakje snoepjes en hij keek alleen maar zielig omhoog en liep een beetje heen en weer, duidelijk de weg kwijt, als gevolg moest ik door de bosjes heen, door de brandnetels, over takken en door spinnenwebben, bleeehhh dus. Maar ik vond hem, hees hem omhoog de boom in en hij wist toen de weg weer terug via het schuurdak naar het straatje. Mijn voeten tintelen helemaal van de hoeveelheid gif uit de brandnetels...
Mijn vriend wil hem nu binnenhouden tot hij iets ouder en (hopelijk) wijzer is, maar ik denk juist dat hij moet leren.
Maar mijn vriend ziet het niet zitten om hem steeds te moeten halen door alle bossen heen (en geloof me, het is een moeilijk en ondoordringbaar stuk bos). Ook klom hij heel erg hoog in een boom om naar de vogels te kijken, wel zo'n 6 a 7 meter hoog!
Wat vinden jullie? Nog een tijdje binnen houden, of moet hij het leren?
Hier de kleine dappere Chase hoog in een boom (en flink ingezoomt)