djinnie schreef:Tja, daar hebben jullie ook wel weer gelijk in. Maar tegelijkertijd heeft ze wel nog een gezonde eetlust. Dus dan vind ik het altijd een lastige beslissing. Want als ze echt ontzettend pijn heeft, dan zou ze toch juist stoppen met eten.
Het is niet dat ik de beslissing niet wil maken, hoor. Als het echt beter is voor haar, en dat is misschien nu al wel inderdaad, dan bel ik maandag de dierenarts en dan maak ik een afspraak voor vrijdag. Eerder lukt me echt niet, omdat ik geen vrij kan krijgen op mijn werk. Maar ik vind het ten opzichte van haar zo dubbel voelen. Wie ben ik om te zeggen: tot hier en niet verder!?
Maar wil je echt gaan wachten tot ze stopt met eten, want de ene kan meer pijn hebben dan de ander, dus de ene zal eerder stoppen met eten dan de ander.
Ga van jezelf uit als jij heel erg ziek bent krijg je ook geen hap door je keel, maar dit is van tijdelijke aard.
Bij de rat (of welk dier dan ook) is het blijvend waarop ze mager worden of sterven aan hongersdood.
Ik zou niet wachten tot het dier stopt met eten want je zit nou in een positie dat je steeds je grens gaat verleggen.
Nu zeg je bijv. zolang die maar goed eet en als hij dadelijk minder gaat eten zeg je ja maar hij eet nog wel alleen minder en zo ga je de grens verleggen en ondertussen is het voor het dier ondragelijk.
Hoe moeilijk het ook is maar ik zou niet te lang meer wachten.
Je moet eens denken aan de vele zieken mensen die stervende zijn en liever dood zijn dan een lijdens weg af leggen, jij kunt deze beslissing maken voor je ratje om niet te hoeven lijden.
Heel veel sterkte met je beslissing!