Kattenfokkers, help!'gesteriliseerde zwangere poes'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Kattenfokkers, help!'gesteriliseerde zwangere poes'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 21:25

Jaja, t is niet te geloven....
Mijn Molly van 6 komt nu sinds een week of wat buiten(vorige huis kon dat niet ivm drukke weg).
Ze komt uit het asiel en is volgens hun zeggen gesteriliseerd.
Nou krijgt ze geen ander voer en ook niet meer en beweegt ze veel meer dan voorheen én, ze wordt maar dikker; ze is nu 800 gram aangekomen in 1 week tijd.
Wormen heeft ze niet.
Daarnaast is haar gedrag aan het veranderen; ze is veel minder schooierig,vervelend en een stuk rustiger,prateriger en mept mijn andere kat bij de voerbak weg(dat durfde ze nooit).
Daarnaast is ze af en toe holletjes aan het graven in haar kussens of op de stoel/bank!

Kan ze zwanger zijn?
Het asiel is wellicht niet eerlijk geweest of de operatie is anders verlopen; ik weet het niet!

Zijn hier kattenfokkers die weten waar ik op moet letten en hoe ik het kan zien?

alvast bedankt, een oma in spé Haha!

driebergen

Re: Kattenfokkers, help!'gesteriliseerde zwangere poes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:28

Misschien is het handig als je de kat laat onderzoeken door een dierenarts.
mocht ze zwanger zijn, dan zou ik naar het asiel gaan en vertellen wat er gebeurd is, zodat zorgen dat er een tehuis voor de mogelijke kittens gevonden kan worden en zij alsnog kunnen steriliseren .

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:28

Wildgirl schreef:
Zijn hier kattenfokkers die weten waar ik op moet letten en hoe ik het kan zien?

Ik ben dan wel geen kattenfokker, maar toen ik twijfelde of mijn poes in verwachting was heb ik haar laten scannen bij de da.
Misschien is dat een optie?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 21:32

dat ga ik ook zeker doen als ze zo blijft groeien ylana, haar alsnog goed laten steriliseren op kosten van het asiel is een goeie maar een goed tehuis zoeken voor haar baby's doe ik toch liever zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:31

Heb je een idee hoe lang ze zwanger is?Is ze krols geweest.
De mijne moet volgende week bevallen en ik voel duidelijk de kittens zitten.Het is mijn eerste nest ,ik vind het best spannend.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:37

Misschien eet ze wel bij iemand anders bij?
Kan me niet echt voorstellen dat je binnen een week al gewicht toename ziet/merkt.
Dit kon ik bij mijn katten echt niet zien toen ze drachtig waren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:49

Weet je zeker dat ze niet hetzelfde doet als mijn jonge (gecastreerde) kat? Die eet 's morgens een heel klein beetje brokjes (ALS hij al wat neemt) om vervolgens achter het huis het bos in te duiken, waar een complete MacMouse is... Dat beest is de héle dag aan het vangen en vreten... Muizen, vogeltjes, af en toe een molletje (behalve de klauwtjes he, die zijn te hard Haha! ) en... (jaja zoooo lekker als je 't kan jatten... ) brood uit het vogelhuisje...
Onnodig te zeggen dat 'ie ietsjes te zwaar begint te worden denk ik he? Haha!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 11:07

Sonja schreef:
Weet je zeker dat ze niet hetzelfde doet als mijn jonge (gecastreerde) kat? Die eet 's morgens een heel klein beetje brokjes (ALS hij al wat neemt) om vervolgens achter het huis het bos in te duiken, waar een complete MacMouse is... Dat beest is de héle dag aan het vangen en vreten... Muizen, vogeltjes, af en toe een molletje (behalve de klauwtjes he, die zijn te hard Haha! ) en... (jaja zoooo lekker als je 't kan jatten... ) brood uit het vogelhuisje...
Onnodig te zeggen dat 'ie ietsjes te zwaar begint te worden denk ik he? Haha!

Hier heb ik ook aan gedacht maar Molly is extreem bang voor vreemde mensen, als ik hier bezoek heb en ze kent ze niet dan zit ze voor minimaal 12 uur onder de bank, buiten laat ze zich door mij amper benaderen dus de kans dat ze ergens anders eet lijkt me stug.
Daarnaast, hebben wij hier wel bosjes maar heeft ze tot nu toe weinig jachtinstinct laten zien, vogels en muizen in huis daar loopt ze met een gróte boog omheen(terwijl mijn andere kat alles kort en klein slaat om die verdwaalde merel te pakken)en gaat vervolgens ergens onder zitten.
@marielle aartsen, ze is nu zo'n week of 4 buiten dus het is niet van 1 week, gisteravond kon ik na onderzoek ook de tepeltjes al iets beter zien.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 11:09

silvana schreef:
De mijne moet volgende week bevallen en ik voel duidelijk de kittens zitten.Het is mijn eerste nest ,ik vind het best spannend.

als ze zwanger is dan denk ik een week of 3, wat leuk joh dat je een nestje krijgt!
Weet je ook wie de papa is?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:11

schijnzwanger?
en na sterilisatie worden ze rustiger, en dikker!!zijn toch minder actief als je denkt.
asiels steriliseren gegarandeerd!!!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:26

sorry dacht ze niet veel langer dan een week buiten kwam.
Neem idd ook wel aan dat ze bij het asiel goed sterilseren.
Als je het echt niet vertrouwt zou ik een scan laten maken is ze echt drachtig dan contact opnemen met het asiel...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 11:32

spicegirl schreef:
schijnzwanger?
en na sterilisatie worden ze rustiger, en dikker!!zijn toch minder actief als je denkt.

klopt maar, ze is al ruim 3 jaar gelede gesteriliseerd(gaan we maar vanuit dan)dus dat lijkt me niet

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:18

Mag ik vragen hoe Molly in het asiel terecht is gekomen?
Want als zij afgestaan is en diegene heeft gezegt dat ze geholpen is, terwijl ze dat misschien niet was...
Is dat na te gaan of een poes al geholpen is...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:45

Wildgirl schreef:
S schreef:

als ze zwanger is dan denk ik een week of 3, wat leuk joh dat je een nestje krijgt!
Weet je ook wie de papa is?

Ja het is een bewust nestje ,ik heb een ragdol.De papa is een bleupoint en de mama een bleupoinhtmitted dat is met sokjes ,dus ben benieuwd of ze de sokjes van mama krijgen en of ze idd allemaal blauw gaan zijn wantze komen beide uit een andere kleur ouders.
Gisteren heb ik haar buik gestreeld en de kittensvoelen bewegen,zo schattig.En ze heeft het graag ze is tot op het opdringerige toe dat ik haar buik moet aaien.

Je zou trouwens wel een echo kunnen laten maken hier is dat maar dertig euro,Ik woon in belgie en daar is de Da iets goedkoper.Dan weet je zeker of ze zwanger is.ik denk dat ik van af een week of vier het zeker wist.Het is jammer dat mijn comp geen foto's meer laad,maar je kan het heel duidelijk aan haar buik zien.Ikheb geen zware poes dus ze heeft een smalle voor en achterkant met in het midden een tonnetje.Ik hoop alleen dat het niet te veel kittens zijn ik wilde eigenlijk alleen een nestje voor mijzelf en een kitten voor mijn vriendin van wie de kater is.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 12:49

Ylana schreef:
Mag ik vragen hoe Molly in het asiel terecht is gekomen?
Want als zij afgestaan is en diegene heeft gezegt dat ze geholpen is, terwijl ze dat misschien niet was...
Is dat na te gaan of een poes al geholpen is...?

Dát is een hele goede Ylana, ik weet niks van haar voorgeschiedenis af!
Ik heb besloten om het nog een weekje aan te kijken; als ze zo blijft groeien en haar tepeltjes beter zichtbaar worden dan ga ik even langs de DA.
Zowiezo laat ik het nestje dan komen, abortus voor een kat vind ik niks!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:21

Je kan altijd het asiel is bellen en vragen of ze daar is gestereliseerd of door de oude eigenaar Knipoog

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:24

Klinkt als FIP. Dan krijgen ze ook een hele dikke buik ...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 14:29

wat is dat anneve?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 14:31

Wildgirl schreef:
wat is dat anneve?

ik heb het opgezocht maar het lijkt me stug, ze is zo gezond als een vis; speelt,heeft een glanzende vacht,wakkere oogjes,geen koorts en geen 'ballon' buik

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:32

Heey, Ik was een keer op een boerderij, daar hadden ze 4 poezen die elk jaar kittens kregen. 1 hadden ze gestereliseerd omdat zij telkens nesten van 14+ kreeg, en dat toch wel een beetje teveel werd. Gek genoeg, het jaar daarna, kreeg ze één enkele kitten... Het kan dus wel mogelijk zijn, maar de kans is héél klein. Deze poes was een uitzondering

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:38

Lijkt mij dat je het beste zo snel mogelijk uitsluitsel kunt hebben of ze wel of niet dragend is. Dit met de komst van eventuele jongen.

Mijn advies. Bel eerst het asiel en vraag na hoe het zat met de sterrilisatie van je poes.

Als dat niet voldoende zekerheid geeft ga dan naar de dierenarts en laat haar scannen.

Al moet ik zeggen dat het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt dat als een dierenasiel een poes meegeeft ze niet gesterilliseerd is. Aangezien het asiel er zelf geen baat bij heeft dat een poes zich gaat vermeerderen Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:59

als een speer naar de Da ermee! kan zoveel oorzaken hebben dat ik het persoonlijk niet zou vertrouwen en zekerheid zou willen hebben.
kan een abces zijn, FIP, tumor, darmverstopping, blaasprobleem noem maar op..... of inderdaad toch zwanger

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:04

Ik denk dat de fout eerder bij het asiel ligt.

Naar mijn weten is elk asiel verplicht een dier te 'helpen' echter was dat bij mijn hond ook niet het geval, terwijl ze tegen mij gezegt hadden van wel!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:13

spicegirl schreef:
schijnzwanger?

Ik heb dit ook meegemaakt, maar dan met een kater die gecastreerd zou zijn. Dat was niet gebeurd en toen ik het op eigen kosten wilde laten doen bleek dit ook nog ruim 200 euro te gaan kosten omdat een van zijn balletjes zich bij zijn nieren! bevond.

Uieindelijk heeft het asiel dit netjes betaald, maar ook zij kunnen eens wat over het hoofd zien hoor!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:53

Ik zou toch even langs de dierenarts gaan. Zoals al gezegd kan het echt van álles zijn... er valt gewoon niets van te zeggen. En omdat haar gedrag ook veranderd is, lijkt me een bezoekje toch verstandig.