Grasparkietje die telkens bij mijn kooien 'hangt'.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Grasparkietje die telkens bij mijn kooien 'hangt'.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 17:51

Hay Bokkers/vogelliefhebbers?
Ik heb dus zelf een aantal kooien/voliere's buiten staan met een aantal vogels waaronder zelf 1 grasparkiet.
Alleen toen ik vannochtend ging 'checken' zat een arm beesie (blauwige grasparkiet) op wat hout naast de voliere, beetje mager en ziet er wel slecht uit dus wil hem liever niet in mijn eigen voliere maar heb wel een andere kooi waar die in kon als ik hem kon vangen wat mij en de bijrijdster nog niet is gelukt..
Hij (het is een hij) lijkt me wel een beetje tam Of Héél erg vermoeid want ik kon met mijn hand hem bijna pakken (met eten) maar met 10 cm vloog die telkens weg.
Toen ik net weer ging kijken zat die in de regen weer bij mijn kooi maar pakken lukt echt net niet en nu vloog die ook echt een stuk weg miss naar een schuilplaatsje?
Ik ga zo weer kijken iig, ik heb wel op veel plkejes eten neer gelegd dat hij wel de nacht doorkomt maar tja.. hoe verder?
Ik zou hem best willen houden als die gezond is gekeurd maar dan moet ik hem eerst vangen en als die een eigen baasje heeft waar die is van weggevlogen gaat die weer naar home natuurlijk Lachen
Wie helpt mij??
Groetjes

ioontje

Re: Grasparkietje die telkens bij mijn kooien 'hangt'.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:57

Heb je geen visnetje in de buurt of iets dergelijks? Bij ons zat een paar weken geleden ook een vreemde grasparkiet op de voliere. Deze heb ik eerst een klein beetje gevoerd en vervolgens heel rustig het netje over hem/haar heen gedaan. Daarna kon ik het vogeltje in m'n handen pakken en omdat alles er goed uitzag heb ik hem/haar bij mijn andere vogels in de voliere gedaan. Daar zit ie nu alsof ie nooit ergens anders is geweest.
Vangen met je handen lukt bijna nooit.
Hoewel grasparkieten best winterhard zijn, hebben ze het toch wel heel moeilijk denk ik, om een koud en nat najaar/winter te overleven in het wild. Ik denk dat het goed zou zijn als je hem zou kunnen vangen. Succes ermee.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:58

Kan je er geen deken overheen gooien?

BenI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:58

Wat ook wel eens werkt, vogelkooi neerzetten waar hij telkens zit met voer erin. Als hij ergens weggevlogen is kent hij een kooi wel en heb je kans dat hij erin gaat zitten. Dan kun je hem dichtdoen als hij erin zit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:04

Wij hebben inderdaad ook wel eens vogel gevangen in een vogelkooitje, meestal met een systeempje dat ie dichtklapt als je aan een touwtje trekt om het hoekje, maar misschien lukt het ook als ie binnen zit te eten en je sluipt er heen en doet zelf het deurtje dicht.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 18:14

Ja alleen heb ik niet zo'n kooi waar ik dat zo kan doen Clown
En ik heb ook geen netje en een deken erover kan ook niet echt omdat waar hij zit het niet recht is/plat is zodat als ik die deken gooi hij er gewoon onderuit vliegt en denk ik al niet meer in de buurt wil komen.
en hij zit vaak ook Op de voliere die 2 m hoog is en daar kan ik niet bij..
ik ga zo nog even kijken en hopelijk snap die dat ik eten geef, of dat ik echt iets over hem heen moet gooien, hopelijk gaat die dan op de grond zitten.. maar hij kan nog behoorlijke afstanden vliegen..
ach.. stom gedoe.. ik ga het zo proberen hopelijk heb ik goed nieuws.
Ioontje maar heb je het vogeltje er dan gewoon bij gedaan?
Straks heeft die een besmettelijke ziekte, maar hopelijk niet Lachen
deze ziet er iig niet goed uit en heeft ook een wondje aan zijn poot..
Ik zal als ik mijn camera kan vinden een foto maken Ja
groetjes Zus.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 18:25

Nee het grasje zat er niet meer.
We hebben wel een visnetgedoetje dus die zet ik daar dan wel neer.
Er ligt iig voer voor een tijdje, maar hopelijk schuilt die nu ergens waar het lekker droog is.
Ik laat het jullie weten als die er weer zit! Ja