Ik heb dus zelf een aantal kooien/voliere's buiten staan met een aantal vogels waaronder zelf 1 grasparkiet.
Alleen toen ik vannochtend ging 'checken' zat een arm beesie (blauwige grasparkiet) op wat hout naast de voliere, beetje mager en ziet er wel slecht uit dus wil hem liever niet in mijn eigen voliere maar heb wel een andere kooi waar die in kon als ik hem kon vangen wat mij en de bijrijdster nog niet is gelukt..
Hij (het is een hij) lijkt me wel een beetje tam Of Héél erg vermoeid want ik kon met mijn hand hem bijna pakken (met eten) maar met 10 cm vloog die telkens weg.
Toen ik net weer ging kijken zat die in de regen weer bij mijn kooi maar pakken lukt echt net niet en nu vloog die ook echt een stuk weg miss naar een schuilplaatsje?
Ik ga zo weer kijken iig, ik heb wel op veel plkejes eten neer gelegd dat hij wel de nacht doorkomt maar tja.. hoe verder?
Ik zou hem best willen houden als die gezond is gekeurd maar dan moet ik hem eerst vangen en als die een eigen baasje heeft waar die is van weggevlogen gaat die weer naar home natuurlijk

Wie helpt mij??
Groetjes