Wij hebben sinds anderhalve week een kitten ( nu 7,5 week oud) in huis. Een boerderijkatje wel te verstaan. Hij is op de boerderij trouwens nog nooit buiten geweest hoor. Hij blijft hier voorlopig even binnen, straks als we de tuin afgezet hebben mag ie in de tuin spelen. Op straat vind ik het te gevaarlijk (veel verkeer, tuig op straat en je weet maar nooit met vergif) dus hij mag niet echt naar buiten, misschien als we verhuisd zijn en in een rustige buurt wonen wel!
De eerste dagen was het natuurlijk allemaal wennen voor beide partijen en was ie óf speels óf slaperig. Maar je kent dat vast wel, hij wil steeds agressiever gaan spelen. Daarom heb ik een aantal vragen:
*hij wil met mijn handen spelen, dat mag natuurlijk niet, wat kan ik hiertegen doen? Oppakken en NEE zeggen en wegzetten werkt niet want hij blijft lekker aan mn hand hangen. Als hij het nu doet negeer ik hem en leg ik mijn hand ergens anders. Wat is de beste methode om dit te stoppen?
*hij heeft uitgevonden dat ie heel goed omhoog kan klimmen en die sport beoefent ie op ons. Hij klimt dus aan je been omhoog en soms wel tot boven! Dat mag dus absoluut niet. Wanneer we op een stoel zitten of iets dergelijks dan houd ik de plantenspuit bij me. Maar ik heb het nog maar 1 keer kunnen doen. Is dit een goede methode? Want als je loopt en hij springt tegen je op, dan kan je natuurlijk niet altijd meteen met de plantenspuit spuiten. Mijn benen liggen al open...

Wat ik meestal doe als ie ergens aan krabt is hem aan de krabpaal zetten. Maar als ie aan mn handen zit bijvoorbeeld, dan kan ik dus blijven lopen (als ik net lekker zit).
*Ik geef trouwens mijn kitten Babycat van Royal Canin en per dag 1/3 blikvoer van Pro Plan KITTEN. En natuurlijk iedere ochtend een schaaltje kattenmelk

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen met deze bengel, Joey...

(hij kan wel lief zijn!!!)
Groetjes Roxanne