Kat heeft staart gebroken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Robyn

Kat heeft staart gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 00:36

Wij zijn gisterenochtend terug gekomen van vakantie. Toen ik thuis kwam waren de katten helemaal blij om ons weer te zien. Ik merkte gelijk dat er iets met de staart van Jessy (ons kneusje) aan de hand was. Hij hing helemaal slap vanaf 3 cm van de aanzet. Toen ik in het puntje kneep bleek hij nauwlijks te reageren.
Ik heb gelijk de dierenarts gebeld en verteld dat ik dacht dat zijn staart gebroken was en ik kon gelukkig gelijk langskomen. Dus na een vliegreis van 10 uur zat ik een half uur na thuiskomst in de wachtkamer van de dierenarts.

Hij bleek idd gebroken te zijn maar omdat hij nog wel iets voelt wil de dierenarts het nog even afwachten. Misschien dat de zenuwen zich herstellen zodat hij niet verlamd blijft. Het was hoogst waarschijnlijk net voor mijn thuiskomst gebeurt dus de buren (die voor de huisdieren zorgden) hebben het niet kunnen zien. Hij heeft nu pijnstillers meegekregen en moet het tot vrijdag aankijken. Als hij wel verlamd blijft zal zijn staart er waarschijnlijk af moeten.

Dat was een 'leuke' thuiskomst van vakantie... NOT!!

_WenDy

Re: Kat heeft staart gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 02:41

Jeetje das geen leuke thuiskomst!
Bij mijn poes is het stukje staart er vanzelf afgevallen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:58

Onze poes heeft ooit ook zijn staart gebroken. ook ongeveer 3 cm vanaf de aanzet. Als je nu voelt over de wervels dan voel je ergens een stukje onregelmatig. Nou daar zat de breuk. We zijn er niet mee naar de DA geweest. De staart was ook niet verlamd. poes had een paar dagen vreselijk veel pijn aan zijn staart. Gelukkig is het goed afgelopen.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:15

Onze kat had een verlamde staart na een val uit de boom maar kon daar gwoon mee leven. De staart sleepte niet over de grond.
Toen is hij met zijn staart tussen een raam gekomen, iemand deed deze te vroeg dicht toen de kat naar binnen kwam, hij voelde niets want er zat al geen gevoel er meer in. Zijn topje was er toen af. Zijn staart
moest toen wel geamputeerd worden er zit nu nog een stompje aan van ong. 5 cm. Hij heeft er zelf weinig last van.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:12

Wat een nare thuiskomst zeg. Gelukkig was het nog maar net gebeurd, anders had ik er persoonlijk gelijk mijn buren op aangekeken Lachen.
Hopen dat hij het gevoel er weer in terugkrijgt.