baardagaam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_LiSszz

baardagaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 20:50

hallo,

heb nu vakantie en heb daarom een baardagaam van school mee naar huis mee gekregen.
alleen nu is het probleem (denk ik) hij wil niet eten, heb hem vandaag al een paar stukjes sla kunnen voeren.
maar krekels en uitzich zelf eet hij niet.
ik heb zelf niet zo heel erg veel verstand van baardagamen,
maar normaal op school eet hij wel altijd veel krekels.

weet iemand of dit normaal is..??

Mars

Re: baardagaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:52

PB Kieffer hier op bokt eens, haar vriend heeft er mee gekweekt en wie weet kan zij je wel helpen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:28

wat is de temperatuur van het terrarium? is hij voor de rest wel actief? wanneer heeft hij voor het laatst gegeten?
kan het zijn dat hij al zijn winterslaap is begonnen?

vind het trouwens wel erg onverantwoord om een baardagaam aan iemand mee te geven die er weinig tot geen verstand van heeft...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:45

Los van de vraag of het verantwoord is om zo'n dier mee te geven aan iemand die er verder weinig ervaring mee lijkt te hebben, vraag ik me dus ook af in wat voor huisvesting hij nu zit en hoe lang hij nu in het nieuwe huis is.
Baardagamen kunnen best wel eens een paar weken niets willen eten door de stress van een verhuizing. Als dan ook nog de nieuwe huisvesting een ander klimaat heeft en misschien andere verlichting en andere uren verlichting, dan kan hij helemaal in de war zijn...

Onze eigen baardagaam lijkt in zijn winterdipje te komen en eet de afgelopen twee weken langzaamaan minder en is veel minder actief...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 01:07

Je kunt proberen wasmotlarven te voeren. Mijn ervaring is dat dieren die niet willen eten, deze vaak wel eten...

Maar heb je een lamp? En wat voor verblijf heb je nu?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:29

Ik heb zelf een baardagaam en vraag mij ook af hoe je hem houd en hij normaal gesproken op school gehouden word.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 11:37

hij zit nu in een ander en kleiner terrarium dan op school wel een andere lamp maar daar zit net zo veel watt op als op school.
hij is niet zo heel erg actief hij heeft gister wel ff door de huiskamer gelopen. hij heeft gister een paar stukjes sla gegeten. krekels wil hij niet eten. ik heb hem in de zomervakantie ook al mee naar huis gehad en toen at hij wel goed.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:52

het zou heel goed kunnen dat jij/zij met een winterdipje gaat beginnen.
Dat hij wat sla heeft gegeten is op zich een goed teken.
Baardagamen die de winterdip in gaan zijn slomer dus minder actief,en ook eten ze heel weinig.
Die van ons at gerust een week a 1.5 helemaal niets al deed hij wel een moord voor een stukje kattevoer Haha!
al vind ik het wel onverantwoord dat het beestje zomaar mee gegeven word zonder verder informatie over de baardagaam

lees dit eens na en verdiep je een beetje in het beestje
http://nl.wikipedia.org/wiki/Baardagame

Kijk ook even goed je bak na... de sterkte van de lamp kan wel het zelfde zijn, maar als jij er een gloeilamp in hebt hanger bv dan is dat heel wat anders dat bv een spotje.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:35

Heb je maar 1 lamp? En de uv-lamp dan? Sproei je hem/ haar ook voldoende (iedere dag bij jonkie zonder waterbakje en 2x p week oudere). Geef je de benodigde vitaminen/ kalk over de voedseldieren? Hoe warm is het nu in de bak? Hoe lang staan de lampen aan? Is er ooit mestonderzoek gedaan bij het dier (wormen, coccidose, flagelaten?

Mijn dier was pas erg sloom en at slecht omdat het wormen heeft...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:41

owja.. nog ff Tong uitsteken
het kan ook zijn dat hij een verstopping heeft..
hoe voelt zijn buikje aan? is die hard en opgezet? zo ja, dan kan je hem het beste even in een lauw warm badje doen en heel zachtjes zijn buikje masseren
en meestal poepen ze dan vanzelf in het water al Knipoog

poept ie niet? dan zou ik toch even een reptielen arts raadplegen

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:11

LimaMambo schreef:
hoe voelt zijn buikje aan? is die hard en opgezet? zo ja, dan kan je hem het beste even in een lauw warm badje doen en heel zachtjes zijn buikje masseren

tip heb ik vanmiddag aan de ts gegeven.
ze heeft hem opgevolgt en meneer heeft heerlijk zitten poepen in het water Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:30

Debsey schreef:
LimaMambo schreef:

tip heb ik vanmiddag aan de ts gegeven.
ze heeft hem opgevolgt en meneer heeft heerlijk zitten poepen in het water Haha!

kijk Haha! dat is een goed teken Haha!

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 22:32

haha ja! hij vond het heerlijk in het badje en wou er eigenlijk niet uit. telkens als ik hem er uit haalde liep hij zelf weer de was bak in. en volgens mij heeft hij al wel weer wat gegeten @ debsey bedankt voor de tips! dit word op school NL niet gedaan vind dat ze op school een beetje laks omgaan met de reptielen Boos! !