Hond eet hoevevet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Esther

Hond eet hoevevet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 19:44

Hallo,

Toen ik vanmiddag tuiskwam, deed ik een hele rare ontdekking, shpongle (onze dalmatier) had al het hoevevet van de pony's opgegeten(blijkbaar heeft hij een truc gevonden om de deur te openen).
kan dit kwaad? owja, daarnet begon ze heel te hoesten en rook haar bek helemaal naar hoevevet...

Anoniem

Re: Hond eet hoevevet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:47

Lijkt mij verre van gezond... Ben bang dat er niet iets op de verpakking staat wat te doen bij op eten?
Goed in de gate houden en persoonlijk zou ik de DA bellen.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:51

Mijn broertje heeft op 1,5 jarige leeftijd zelfs een halve liter motorolie opgedronken.. Hij leeft nog steeds.
Ik zou me maar geen zorgen maken om je hond. Hij gaat er echt niet dood aan. Hij loopt de komende paar dagen in elk geval gesmeerd Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:55

Hoeveel heeft ze op? Meestal zitten er wel natuurlijke dingen in dus veel kwaad kan het denk ik niet. Alleen zou ik toch adviseren om de dierenarts te bellen.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 19:57

een hele pot,... Nagelbijten / Gniffelen
ze ligt nu een te slapen, maar je kan er niet in de buurt komen of je ruikt al dat vet Lips are sealed

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:03

Het is vrijdagavond, het weekend is begonnen. Nu je dierenarts bellen gaat je handenvol geld kosten. En waarschijnlijk doet hij er toch niks aan. Ik zou het maar gewoon even afwachten.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:42

Telefonisch advies dat vast geen handen vol geld kosten, het gaat niet om een bezoek?
Ik zou iig even de pot bestuderen wat de inhoud is, en toch even bellen Ja

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:44

en je hond overlaten geven is geen optie?

bel even de dierenarts, die kunnen naar het vergiftigingcentrum bellen en vragen of het kwaad kan, moet je even het potje met ingrediënten erbij houden.

je zou de hond kunnen laten braken met zout achterop de tong, maar nooit teveel zout!
je hond zou verstopping kunnen krijgen of heel erg diarree, goed in de gaten houden dus, en of het giftig is kan je dierenarts dus gewoon even navragen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:38

Overlaten geven heeft alleen nut als je het vrij direct doet. TS zegt dat ze het s'middags ontdekt heeft en opent s'avonds een topic er over. Dan heeft braken niet heel veel nut meer aangezien er al het e.e.a verwerkt is en opgenomen in het lichaam Nagelbijten / Gniffelen

Over het zout, een half theelepeltje moet al genoeg zijn. Dat geeft even de maat aan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:35

Ik zou toch even met een DA overleggen. Hoogst waarschijnlijk zal de hond goed diaree krijgen. Ook kan het ergens blijven hangen. je zou gestamte gekookte aardappels kunnen voeren. Deze duwen vaak dat soort dingen eruit als het ware.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 12:38

gisteren was ze de hele avond wat mottig, liggen mokken en bij het kleinste dat ze in haar mond nam moest za al braken,...
gisterenavond wat zout op tong en vanochtend, òveral ... maar gewoon eigenlijk het hoevevet zelf, meer zat er niet bij (behalve dan dat ene brokje die ze probeerde eten Ach gut ) .
Heb haar ook geen eten meer gegeven, alleen een halfuurtje geleden wat brokken, en het zit er allemaal nog Vork .
Ook haar gedrag word weer normaal, dus we gaan haar gewoon nog ff in de gaten houden, en als we merken dat ze er altijd niet over is de DA bellen. Op de doos stond met laurier.

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:41

Ach wat sneu..
Gelukkig gaat het wat beter nu.
Ik denk dat het wel goed gaat komen zo te horen. Knipoog

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:01

nou geef haar maar een dikke knuffel, gekke hond, die zal zo snel niet meer dat vet eten.
hopelijk is het allemaal weer goed, maar als ze haar brokken weer binnen kan houden zal het allemaal wel goed zitten Lachen

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:04

mijn hondje heeft vorig jaar de frietpan helemaal leeggelikt.. en ze is er nog steeds, wel glom ze enorm, en voelde ze vettig aan..
Ik zou het even aankijken, als je hond gek doet kun je altijd de da nog bellen..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 13:09

Het zal de eerste hond niet zijn.... Ik ken veel manegehonden die ook idd een paar weken als een glimworm rondliepen.
Hoevenvet is vaak behoorlijk puur, mits het de witte of groene is, de zwarte bevat kleurstof meen ik.

Gezond is het niet, maar meestal kan het ook niet echt kwaad, en komt het er van voren of van achteren vanzelf weer uit.