Eend met geroken snavel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Eend met geroken snavel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 09:04

Hoi,

Sinds gisteren zit hiervoor bij ons in de sloot een eend met een gebroken ondersnavel. Ik heb de dierenambu al gebeld en ze zeiden dat ze wel even zouden komen kijken, maar heb niets meer van ze gehoord. Nu liet ik net de hond uit en het arme beest zit er nog steeds. Hij waggelt mee met de andere eenden, maar hij mag niet meer in het water in van ze.
Hij kan echt niets meer eten en ik vind het zo sneu om het aan te zien. Hij laat zich natuurlijk nooit zomaar pakken.
Zal ik nu nog een keer bellen of wat kan ik nu doen.

groetjes

Cheiba

Re: Eend met geroken snavel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:10

het klinkt misschien zielig. maar een eend met een gebroken snavel.is niet meer te redden. de andere eenden merken ook dat hij zwak is en daarom jagen ze hem weg.
je zou de dierenambu nog eens kunnen belen. maar ik denk niet dat die veel doen. ze kunnen ook niet veel doen. behalve dan de eend ophalen en hem een spuitje geven.
klinkt hard maar verder kun je niks

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 10:19

Ja ik snap wel dat ie niet meer te redden is, maar dan vind ik het fijner om gewoon maar meteen zijn nek om te draaien. Nu loop ik er iedere keer langs.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:21

Als je dat kan.. dan bel je de dierenbescherming/ambulance en vraag je of je dat mag doen? Lijkt mij ook eerlijker dan m zo laten lopen..

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:22

xxxmarexxx dus dan moet je de eend maar gewoon aan zijn lot overlaten en wachten tot hij uitgehongerd is en sterft? Sigaar TS, ik zou nog eens bellen, en anders proberen zelf te vangen en dan brengen? Een spuitje is beter dan uit laten hongeren..

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 10:23

Uhhh, ik weet niet of ik het kan hoor. En ik kan hem nu nog niet pakken, want hij is nog te vief. Nog even en mijn hond grijpt hem. :-(

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:25

bah wat naar..
Ik zou het ook niet kunnen, dat weet ik wel zeker..
Tja je hond laten grijpen lijkt me ook geen beste optie.. tenzij je zeker weet dat je hond hem in een keer dood bijt..

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 10:29

Gisteren wilde ik hem lokken met wat brood, hij probeerde het op te pikken, maar zijn ondersnavel bungelde er maar wat bij. Ik kreeg er een brok in mijn keel van. Kan daar niet tegen hoor, maar hij komt echt niet dichterbij hoor. Ik zal de DA nog wel een keer bellen vandaag. Maar zei zeiden dat ze hem hoogstwaarschijnlijk ook niet kunnen vangen. Ik zal hem wel moeten zien aftakelen denk ik :-(

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:30

Mag zo'n eend dan niet door een professioneel jager afgeschoten worden?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:32

Kun je hem echt niet vangen? Groepje mensen op trommelen en hup naar da met hem.
Een jager opzoeken zou inderdaad ook een oplossing zijn, is wat minder stresvol denk ik.

Wat een vervelende situatie ts, vind het wel top dat je hem wilt helpen.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 10:48

een jager, en waar haal ik die zomaar even vandaan. Ik ken hier verder niemand, dus groepje mensen zal niet gaan.
Ik zal eerst de DA nog even bellen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:26

Vaak kennen dierenartsen ook wel jagers daar deze hun honden er laten enten. Is het proberen waard.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:26

Een visnet? Of inderdaad wat mensen vragen om te helpen... Ik zou ook de dierenambulance nog eens bellen en vragen of ze echt niet kunnen langskomen of wat er nog kan gedaan worden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:27

?

daar kunnen ze toch een kunstsnavel aan zetten?
of kan dat weer alleen als de bovenkant gebroken is

bel anders de vogelopvang in je buurt eens, ik zou iig wel nog es de dierenambulance bellen waarom ze niet komen?

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:36

ellepel schreef:
?

daar kunnen ze toch een kunstsnavel aan zetten?
of kan dat weer alleen als de bovenkant gebroken is

bel anders de vogelopvang in je buurt eens, ik zou iig wel nog es de dierenambulance bellen waarom ze niet komen?

Ooooh ja! Vogelopvangcentrum is nog een beter idee! Hier in BE heb je er in elke provincie wel een paar, ik heb er al regelmatig jonge duiven naartoe gebracht en ze komen ook zelf dieren halen van eenden tot egels Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:05

Hoe is t nu afgelopen met de eend?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:34

Ik vrees dat deze eend in de bebouwde kom zit...jagen is dan geen optie.

Er zit waarschijnlijk niets anders op dan wachten totdat het diertje voldoende afgezwakt is om te vangen,misschien kunnen ze je bij een vogelopvang helpen een fuik/kooi te construeren om hem weg te vangen.

Succes en hopelijk is het diertje snel uit zijn lijden Ach gut

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:37

kan je niet proberen met een flink net hem te vangen. Is wel sneu als hij nu langzaam gaat verhongeren.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:39

zsm Dierenambulance bellen, want hij lijdt. Gelukkig kun jij daar als mens wat aan doen. Bel hen op, zij kunnen het dier allicht vangen. Niet wachten, actie ondernemen!

Succes meid, sterkte.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 12:36

Ja maar de Dierenambulance komt niet en ze gaven al aan dat ze het heel druk hadden en dat ze hem waarschijnlijk toch niet konden vangen. Ik ging vanochtend kijken en ik zag hem niet meer, de andere eenden waren ook weg.
Arm beestje!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:31

tanya89 schreef:
xxxmarexxx dus dan moet je de eend maar gewoon aan zijn lot overlaten en wachten tot hij uitgehongerd is en sterft? Sigaar TS, ik zou nog eens bellen, en anders proberen zelf te vangen en dan brengen? Een spuitje is beter dan uit laten hongeren..

zo'n eend zou anders ook sterven van de honger.
wat denk je dat beter is. dat beestje vangen, wat een hoop stress opleverd, hem dan na de dierenarts brengen en hem daar een spuit geven. allemaal stress.
laat zo'n diertje toch lekker bij zijn soortgenoten. zo'n beest maakt echt die honger niet mee zoals wij hem mee maken. zo'n eend geeft zich zelf over aan de dood en vecht er ook niet voor. waarom moeten wij mensen ons daar toch altijd mee bemoeien?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:21

xxxmarexxx, die eend wordt verstoten door de rest, dus lekker bij zijn soortgenoten, die vlieger gaat ook niet op.

Nja, eendje is nu weg...sneu, maargoed, nu doe je er niets meer aan. Je hebt gedaan wat je kon Lachen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 11:44

ik zag hem net kopje onder in de sloot liggen. Hij is dood gelukkig. Arm vogeltje!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:22

Hij is gelukkig wel uit z'n lijden verlost, maar ik blijf zulke voorvallen altijd heel triest vinden...

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:59

het is zeker triest maar de eend is nu wel veel beter af. mensen moeten altijd denken voor een dier. waarom? een beest geeft zich gewoon over aan de natuur!