Ik heb vandaag ons konijn moeten laten inslapen
Hij is vannacht aangevallen in zijn hok door waarschijnlijk een marter.
Mijn man hoorde gerommel vannacht en is zijn bed uitgegaan, want die dacht aan inbrekers.
Het kwam van buiten en hij stapte de tuin in. Toen zag hij een kat op de schutting boven het konijnenhok al heel gek doen en in het hok hoorde hij een kabaal. Dus hij vloog naar het hok toe en zag er nog net een beest uitvliegen. Vannacht niet kunnen checken, omdat het konijn helemaal in de stress zat, bleef rennen en het superdonker was. Vanmorgen bleek hij er niet best aan toe te zijn. Tussen zijn oren was het helemaal kapot en kon je op zijn bot kijken, de ademhaling ging slecht, het was net of dat hij heel erg verkouden was en hij had bloed bij zijn neus en oogjes. Gelijk verschillende dierenartsen gebeld en bij eentje kon ik gelukkig gelijk terecht. Hij was nog bezig met een spoedgeval, dus heb ik hem even daar in de uitslaapkamer zeg maar gelaten. Niet veel later kreeg ik een telefoontje van de dierenarts dat hij een verbrijzelde bovenkaak had en een gat in zijn bot van zijn hoofd naar zijn neusholte. Het beste was om hem te laten inslapen, omdat hij ook ontzettend veel pijn had en zou blijven hebben. De kans op genezing was zeer klein. Dus gedaan wat het beste voor hem was.
Ons konijn heeft 5 jaar in de tuin gestaan en nooit last van dit soort voorvallen gehad. Mensen in IJsselstein, let dus op met konijnen in de tuin!! Ik heb gehoord dat het kippengaas van de buitenren makkelijk binnen te dringen is voor een marter.