Nog meer mensen met grasparkieten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kekavo

Nog meer mensen met grasparkieten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:05

Zijn er hier nog meer mensen met grasparkietjes?
Ik heb er 2. Het zijn een mannetje en een vrouwtje, en ze heten Happy en Lucky. Ik heb ze nu ongeveer 2 jaar.
Ik ben gek op vogels, maar vooral dus op parkieten Haha!

Anoniem

Re: Nog meer mensen met grasparkieten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:09

Ik heb er acht. Lachen

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 12:42

8? Gaaf! Ik zou er wel meer willen, maar vriendlief is het daar dus niet bepaald mee eens.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:43

Ik heb een buitenvolierre met grasparkieten. Zo'n 14 stuks ongeveer. De jongste telg is nu inmiddels 3 weekjes jong.

PBA_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:45

heb er 5 in een voillere buiten met 16 kanarie's erbij en 2 konijnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:45

Ik heb ze ook in een buitenvoliere hoor, niet in huis in een kooitje (vogels horen te kunnen vliegen en niet in een kooitje gepropt te worden).
Maar ze zijn wel gewoon tam. Vier ervan heb ik zelf gekweekt. Ik heb er baasjes voor gezocht maar uiteindelijk besloten ze allemaal te houden, ik kan geen afstand van ze doen. Ik heb dus ook besloten ze geen jongen meer te laten krijgen (om overbevolking te voorkomen). Knipoog

Wat hier geboren of aangeschaft wordt blijft ook totdat het dood gaat. Een dier wegdoen kan ik niet over mijn hart verkrijgen.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 13:08

Nee, en dier wegdoen kan ik ook niet.
Ik heb geen voliere, hoewel ik dat wel heel graag zou willen. Dus heb ik voor de andere oplossing gekozen: de kooi staat zo vaak mogelijk open. Altijd als ik thuis ben behalve als ik aan het koken ben (voor de veiligheid). Welbekeken hebben ze dus een voliere die zo groot is als mijn huiskamer + keuken Clown

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:15

wij hebben er ook 2 vla en flip Clown
alleen flip is tam, vla hebben we gehaald toen die al wat ouder was (schoonbroertje werkt in een dierenwinkel waar ze m terug hadden gebracht...zieluuug)
we hebben de kooi (wel een grote kooi) eigenlijk altijd open staan als we thuis zijn maar vla komt zoiezo de kooi niet uit en als je m eruit haalt klimt ie snel weer in de kooi Koe en vla kan niet echt goed vliegen of ja landen dan (hij stort zeg maar neer Haha! ) maar die heeft t na een half uur ook meestal wel weer gezien en dan laat ie z'n eigen neer storten op de kooi hahaha

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:35

ja we hebben er 2,, rocky en zoë.
rocky is alleen tam die andere is er laten bijgekomen, we hebben ze ook in een kooi wel waar ze lekker kunnen spelen en de vleugels kunnen strekken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:07

Ik heb er 1, is vorig jaar November aan komen vliegen. Dus geen idee hoe oud ze is (heb me laten vertellen dat het een vrouwtjes is).
Volgens mij komt ze uit een volliere, is erg weinig gewend en vind mensen nog steeds eng, we noemen haar Vogel Tong uitsteken (naast het konijn wat Nijn heet Tong uitsteken, wij zijn zo creatief Knipoog ).

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:22

Ik heb er ook een voliere vol mee.
Hoeveel het er zijn weet ik niet , heb ze niet geteld.
Ik doe de jongen wel weg. Kweken vind ik leuk, maar helaas kan ik ze niet allemaal houden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:03

Heb er op het ogenblik 24 en 12 jonkies.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 11:15

Wauw, wat heerlijk al die vogels.
Hebben jullie er ook tamme en praters bij zitten? Praters lijkt me niet, met zo veel parkieten.
Ik heb voor deze 2 schooiers een mannetje gehad dat waanzinnig tam was en de oren van mijn hoofd praatte. De 2 die ik nu hbe, zijn niet echt tam. Ze vinden me niet eng en komen wel naar me toe als ik bij hun in de buurt kom stat, maar ze zullen niet naar me toe vliegen om op mijn arm te gaan zitten ofzo. Dat doen ze alleen mar als ik een cavia op schoot heb, want die vinden ze wel reuze interessant Clown
Praten doen ze ook niet, alleen het mannetje doet mijn stuntelige pogingen tot hun taaltje na Tong uitsteken

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:26

Ik heb ook twee grasperkieten warvan 1 een mannetje en de ander weet ik niet zeker maar als ik het goed aan de doppen zie is het een vrouwtje.
Ze zitten binnen in een grote voliere, maar ik blijk er allergies voor te zijn.
Dus na deze twee schaf ik geen nieuwe meer aan.
Hoe leuk ik ze ook vind.
Mijne zijn ook niet tam.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:41

De mijne gaat bijna door de tralies heen als ik langs loop. Heb een tijdje een poging gedaan om Vogel tam te krijgen maar heb het op gegeven.

PBA_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:42

en als je een mooie buiten voillere maakt kan je van ze genieten zonder er last van te krijgen. Ik ben er zelf ook alergisch voor.

Tevens was mijn vorige parkietje wel tam in de voillere en kwam naar mij toe. Maar dit was er nog maar een omdat de ander overleden was en aangezien de winter er aankwam moest deze het maar met de kanarie's doen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:21

Twee zijn er bij mij tam. De rest niet zo. Maar echt bang zijn ze ook niet. Praten doen ze niet. Maar er is er wel één die geluiden imiteert. Zo hadt ik een tijd lang kanaries, die zijn nu weg maar heb nog steeds kanariegeluiden....

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 12:37

Hahaha, kanariegeluiden. Ja, dat heb ik van wle meer mensen gehoort.
Mijn vorige pietje deed het piepen van de deur na. Heel fijn als je 's avonds alleen thuis bent en je hoort ineens de deur Koe
En hij had een zware bronchitushoest overgehouden aan een paar weekjes vakantie bij mijn ouders. Verder had hij het wel eens over een alibie (lang leve Baantjer). en hij kon nog veel meer.

PBA_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:50

dat doen die van mij ook en ze zijn nog maar 2 maand bij ons. De kanarie's doen ook de parkieten na. en mijn vriend zegt, goh ik hoor geen kanarie's meer . nee die maken sinds kort andere geluiden Haha!