De honden waar ik in omgang tot nu toe het meeste mee heb gehad zijn Herders (Duits, Mechels en kruisingen hiermee) en Dobers.
Maar omdat ik nu nog thuis woon en mijn ouders geen grote hond aan kan doen (

Ik heb mij nooit echt met kleine hondjes beziggehouden. Heb me altijd blind gstaard op Herders en Dobers. Daarom leek het me juist wel eens leuk om van jullie te horen wat jullie denken dat bij me past qua kléine hond.
Hier in ieder geval een paar belangrijke punten. Het hondje zal dan:
* Van dusdanig formaat zijn dat het tilbaar is (vanwege bovengenoemde reden).
* Kortharig moeten zijn.
* Geen 'platgeslagen' neus hebben! Ik vind het belangrijk dat mijn hond normaal kan ademen en fatsoenlijke wandelingen kan maken zonder knorrend en hijgend achter te blijven.

* Baasgericht moeten zijn, met een will to please.
* Rustig moeten zijn in huis, maar wel in voor leuke wandelingen (echt lange wandelingen ook op zijn tijd).
* Geen keffer.
Ik zou sowieso géén pup willen. Liefst natuurlijk een asielhond of herplaatser (uiteraard houd ik de asiels in de gaten, als iemand verder nog herplaatssites weet behalve dierenasiels.com hoor ik het graag).
Ik ben iemand die eerst heel goed nadenkt en absoluut geen overhaaste beslissingen neemt. Mezelf kennende ga ik er dus eigenlijk toch wel vanuit dat het nog wel een poos duurt voordat ik een hond neem..

Ik heb zelf één ras in gedachten, alleen sluit dat egenlijk toch niet helemaal aan bij het lijstje wat ik net gemaakt had.

Maar ik ben allereerst heel benieuwd wat jullie gaan opnoemen..