Gevonden kat gekregen, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Gevonden kat gekregen, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 18:25

Zo pas stonden mijn buurmeisjes hier met een kat op de stoep.
Of deze kat van mij was? Nee, de kat was niet van mij.
Verhaal was dat de kat hier nu een paar dagen in de buurt rondzwerft, en dat niemand weet van wie hij is.
Het is een felixkatje van, ik schat, een half jaar oud. Een kater. Beestje zat onder de wondjes, dus zichzelf verdedigen kan hij prima, hij is ook niet gecastreerd. Hij is echter wel érg mager, je kan zijn ribben bijna letterlijk tellen. Ik heb dus maar gezegd dat ze hem hier mochten laten, maar dan wel moesten gaan vragen bij de deuren of iemand weet van wie hij is. Is het hun kat, dan kunnen ze hem hier ophalen. Morgen hang ik maar een briefje op bij de supermarkt, maar wat moet ik nu nog meer doen? Amivedi bellen? Hem laten controleren op een chip als er niemand komt? Vergeet ik nu iets?
Normaal zou ik gezegd hebben; laat hem maar weer lopen, maar de laatste tijd worden hier expres katten doodgereden en vergiftigd...

laura1987

Re: Gevonden kat gekregen, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:26

De amevedi zou ik zeker bellen!
Goed dat je hem (tijdelijk) opvangt trouwens!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:38

Inderdaad Amivedi bellen en even langs de DA om de chip af te laten lezen Ja

Edit; naar de DA om te checken of ie uberhaupt een chip heeft.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 18:51

Inmiddels dachten we de eigenaar gevonden te hebben, dus kat in het mandje en erheen. Helaas voor de kat en voor de mensen was het niet dezelfde kat, dus heb hem maar weer meegenomen. De kinderen hebben nog verder gezocht, zijn alle huizen in de buurt langsgeweest, maar zonder resultaat... Ik ben nu bezig met een advertentie op amivedi.nl. Nu zo nog even foto's maken. Moet ik dan ook nog alsnog bellen?

edit: @ Quellian: Ik wacht het weekend even af met de advertentie en melding op amivedi, mocht er maandag nog niemand zijn geweest, dan ga ik laten kijken of hij een chip heeft. Helaas leert de ervaring dat dat maar heel zelden het geval is...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:54

Nee dan nemen ze hem wel mee in het bestand. Waarschijnlijk bellen ze jou dan nog. Om te zeggen dat je hem ook bij asiel even kan melden, soms gaan mensen alleen daarheen om kat te zoeken. Sommige eigenaren zoeken trouwens nooit naar hun kat en bedenken pas na 3 maanden dat Flipje al weer tijdje niet langs is geweest.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 19:26

Afbeelding
Dit is de kat waar het om gaat. Hij is enorm aanhalig, dus hij moet haast wel een baasje hebben.
Ik denk alleen wel dat hij idd al een poosje buiten loopt.
Als je met een kat te maken hebt die regelmatig binnen komt, ruik je dat meestal wel. Deze kat ruikt gewoon naar "kat" Clown

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:31

Wel een leuk beestje, zou inderdaad ook Amivedi inlichten, dierenarts laten controleren voor evt. een chip en asiel bellen.

Is zelf houden geen optie mocht zich niemand melden

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:32

waar ergens woon je TS?
& erg leuk katje Lachen

groetjess

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:34

wellicht even bellen naar de plaatselijke dierenambulance, misschien heeft iemand daar een melding gedaan. Zij zijn de eerste die ik bel als mn kat langere tijd van huis is.
Briefje ophangen in de supermarkt en soms kun je gratis adverteren in de plaatselijke krant. succes

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 13:49

linda22 schreef:
Wel een leuk beestje, zou inderdaad ook Amivedi inlichten, dierenarts laten controleren voor evt. een chip en asiel bellen.

Is zelf houden geen optie mocht zich niemand melden

Asiel bellen, goed dat je me eraan herinnerd Pling
Helaas niet, want het is een verschrikkelijk leuk en lief katje.
Maar ik heb op dit moment 7 katten in huis, met hem erbij 8 Nagelbijten / Gniffelen
4 van mezelf, 3 van mijn moeder ivm verhuizing. Voor tijdelijk kan hij erbij, maar dat moet niet te lang duren. Nagelbijten / Gniffelen

@ Biondaa: Ik woon in Bellingwolde. Noord-Oost Groningen aan de duitse grens Lachen

@ Talonius: Hij staat op Amivedi, briefje in de supermarkt hangt er inmiddels ook.
Asiel zal ik zo even bellen, en dierenambulance is idd ook een goede Ja