Hallo,
Aangezien mijn vorige poging tot een aqarium beginnen niet goed is gelukt wegens te weinig (goeie informatie) wil ik het nu weer proberen. Wie kan mij alvast een beetje op weg helpen? Ik wil een bak beginnen voor een paar guppy's en neontetra's.
Ik ben van plan een vierkante glazen bak te kopen in de dierenwinkel met de afmetingen van 40 bij 35 bij 28 (ongeveer). Dan komt er licht gekleurt fijn grind op de bodem. Dan was ik nog van plan een filter te kopen. Is dit echt nodig voor zo'n kleine bak? En hoe werkt een filter moet daar nog iets mee gebeuren? Zorgt een filter ook voor zuurstof? Is het belangrijk om een soort ding te kopen vaar zuurstof uit komt? Ook koop ik nog een thermometertje me andere is helaas kapotgevallen! En dan nog 2 plantjes. welke plantjes? En ik zie ook nepplantjes in de winkel. Wat is daar het nut van geven die ook zuurstof?
Ik heb al een thermostaat. Op welke thempratuur kan ik deze het beste zetten? Ook heb ik een steen (lavasteen) watervoorbereider. Een shepnet en voer. Is een lamp ook belangrijk? en waarom?
Kunnen neontetra's en guppy's samen? En hoeveel visjes zou ik kopen? Ik wil wel graag een volle bak maar wel dat ze natuurlijk nog genoeg ruimte hebben.
Wie kan mij alvast wat informatie geven? Ik wil goed voorbereid zijn en niet dat het zoals de vorige keer ging.
Alvast bedankt!