Ademhalingsfrequentie poes erg hoog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Ademhalingsfrequentie poes erg hoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 15:42

Nou ken ik deze poes nu toch al wel een tijdje (ongeveer een jaar), en het viel me wel altijd op dat ze vrij snel ademt, maar dat doet ze altijd al.
Volgens mij is ze altijd al een beetje een 'scheve' poes geweest, ze heeft ook ontzettende x-benen Clown
Maar ik heb nu vandaag twee keer gekeken naar haar ademhaling en die ligt dus echt wel tussen de 50 en de 65 Nagelbijten / Gniffelen Veel te hoog dus, maar de dierenarts heeft er nooit iets over gezegd, maarja bij de dierenarts is het natuurlijk altijd wel iets hoger dus dan zal het niet zo opgevallen zijn.

Kat is echt een knuffeldier en rustig van zichzelf, al loopt ze toch regelmatig met de andere poes door het huis heen te rennen. Ze is nooit ziek en heeft nooit problemen opgelevert. Heeft naar mijn mening wel een te vette vacht.

Op dit moment krijgen ze Royal Canin voor huiskatten, eerder kregen ze IAMS, op beiden doen ze het goed.

Poes komt uit het asiel, heeft na de geboorte met mams en broertjes en zusjes in een klein hokje gezeten omdat baasje er niet voor zorgde. Haar pootjes zullen dus ook wel daar vandaan komen.

Is dit iets wat ik toch wel op korte termijn moet aankaarten bij de dierenarts voor een onderzoek of kan ik nog wel even wachten tot de enting in december omdat ze het toch al zolang heeft en ze er nog nooit zichtbaar last van heeft gehad?

Britt

Re: Ademhalingsfrequentie poes erg hoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 17:18

Helemaal niemand die mij ook maar iets kan vertellen?

Mist

Re: Ademhalingsfrequentie poes erg hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:21

Moelijk...vette vacht, als je dat zegt denk ik aan nieren...snel ademen hoort daar niet in de eerste instantie bij. Ik zou naar de DA gaan en eens laten luisteren + een bloedproef laten nemen ivm nieren.