Hondenvoer hills of consult

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Hondenvoer hills of consult

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 08:36

Hallo,

Ik voer nu hills z/d van de dierenarts voor mijn hond met allergieen, ik heb niet het idee dat het werkt maar wil wel op een voeding blijven die voor hem het minst belastend is met eiwitten enzo.
Omdat hills zo duur is zocht ik een alternatief en dat krijg ik op bestelling bij mijn dierenwinkel.
Consult h/d heet het en de eiwitbron is eend, waar veel honden beter op reageren dan op lam ofzo iets.
Ik heb nog nooit van dit voer gehoord maar het is aanzienlijk goedkoper.
Voor hills z/d betaal ik 28 euro per 3 kilo en voor die consult h/d 19,95 per 3 kilo.
Dus dat scheelt wel een hoop.
Maar wie kent dit voer en heeft er eventueel ervaring mee?

crazygirl23

Re: Hondenvoer hills of consult

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:51

heb wel een tip je kan eerst ook eens uit laten sluiten waar ze wel en niet allergisch voor is dat kon door een allergie test de meest da gooien het gelijk op voedsel allergie terwijl ze misshcien allergisch zijn voor stofjes in de lucht(was bij ons het geval) verder heb ik goede ervaringen met rayal canin hypo-allergeen van de da betaalde toen 65 euro voor 15 kilo is al een stuk goedkoper dus.. meer vragen mag je ook stellen via pb heb jaren een hond gehad met allergieen..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 12:10

Ik heb vandaag de uitslag van de bloedproef gekregen telefonisch en hij blijkt voor 3 mijten allergies te zijn waarvan twee overduidelijk.
We beginnen nu met hyposensibilisatie, het serum wordt nu gemaakt en heb ik over twee weken.
Maar volgens mijn dierenarts is het wel beter hem op appart voer te laten staan, eventueel vers vlees, maar geen brok die te belastend kan zijn.
Dit hoefde niet perse hills te zijn dus vandaar ook dat ik over weeg naar consult over te stappen.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:22

super dat je die bloedproef heb gedaan zoals ik al zij ik was altijd erg te spreken over de rayal canin hypo-allergeen en hebben ook een hele poos prince hypo-allergeen beiden zijn ze voor gevoelige honden met allergien de prince kan je kopen bij de gewone dierenwinkel en kost dacht ik uit mijn hoofd rond 50 euro voor 12 kilo of 15 kilo(is al weer een poos geleden dus zeker weet ik het niet meer.

overgens is het ook een goede overweging om vers te voeren ook hier reageren vele honden heel erg goed op bijv kvv. daar moet je je maar even in verdiepen heb ik ook wel verschillende site's van.

consult ken ik persoonlijk niet.

wat voor hond heb je?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 12:31

Het bloed was vorige week al afgenomen maar was aan het wachten op de uitslag.
Ik heb een jack russel, die altijd prins brokken heeft gehad.
Kvv was ik ook aan het denken en dan aan carnibest eend/rijst en toch sta ik er niet achter, waarom weet ik niet.
Dus reacties zijn van harte welkom.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:37

sta je er niet achter omdat je het misshcien eng vind om te geven??
het is wel heel erg goed vooral voor honden met allergien.. ik heb het ook overwogen en net op het moment dat ik het wou gaan doen moest ik de keus maken om haar in te laten slapen(niet vanwege allergie trouwens) wil je wat links?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:42

Hier krijgen de honden pens met vlokken (soort van vissenvoer vlokken, dan voor honden waar alle vitaminen en mineralen enzo inzitten)
Rhodi hamburgers staan ook af en toe op het menu. En onze pup krijgt alleen Carnibest..
En echt nooit last van wat voor een allergie dan ook, honden voelen zich super en zien er fantastisch uit.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:45

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:48

Precies, en ze vinden het geweldig.. En nix geen toegevoegde stoffen waar allerlei allergien op kunnen ontstaan.

Ze krijgen ook nog eens af en toe een strot of lever van een koe, krijgen we van een slager.. Nou daar doen ze bijna een moord voor..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:03

Raggel schreef:
Precies, en ze vinden het geweldig.. En nix geen toegevoegde stoffen waar allerlei allergien op kunnen ontstaan.

Ze krijgen ook nog eens af en toe een strot of lever van een koe, krijgen we van een slager.. Nou daar doen ze bijna een moord voor..

Helaas kan je heel goed allergisch zijn voor een eiwitbron, dus niet een toegevoegde stof.
En nou is het vervelende dat je allergisch kunt zijn voor alle eiwit bronnen waarmee je ooit
in contact bent geweest.
Dus je kunt prima allergisch zijn voor rund of schaap (lam) of eend of kip of noem maar op.
Hoezo toegevoegde stoffen?

(overigens is allergisch eigenlijk niet eens een helemaal correcte beschrijving)

Principe van de meeste "allergie" / "overgevoeligheids" dieeten is dan ook het kiezen van
1 eiwitbron (dus niet een combinatie van meerdere) en dan het liefst eentje waarvan je
denkt dat het dier er nog nooit mee in contact is geweest.
Of de eiwitten zijn op een manier bewerkt, waardoor ze onherkenbaar voor het dier zijn geworden.

Overigens heeft zo'n dieet eigenlijk alleen maar zin, als je dan ook geen koekjes,
snoepjes, en kauwkluiven meer aan je hond geeft Duivel En de buurman en opa en je neefjes
en nichtjes ook niet. En dat valt niet mee!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 13:13

Sjolvir schreef:
Raggel schreef:

Helaas kan je heel goed allergisch zijn voor een eiwitbron, dus niet een toegevoegde stof.
En nou is het vervelende dat je allergisch kunt zijn voor alle eiwit bronnen waarmee je ooit
in contact bent geweest.
Dus je kunt prima allergisch zijn voor rund of schaap (lam) of eend of kip of noem maar op.

(overigens is allergisch eigenlijk niet eens een helemaal correcte beschrijving)

Principe van de meeste "allergie" / "overgevoeligheids" dieeten is dan ook het kiezen van
1 eiwitbron (dus niet een combinatie van meerdere) en dan het liefst eentje waarvan je
Of de eiwitten zijn op een manier bewerkt, waardoor ze onherkenbaar voor het dier zijn geworden.

Overigens heeft zo'n dieet eigenlijk alleen maar zin, als je dan ook geen koekjes,
snoepjes, en kauwkluiven meer aan je hond geeft Duivel En de buurman en opa en je neefjes

Dit weet ik en want zo heeft de da het me ook verteld Haha!

Wat zouden jullie dan aanraden, vers vlees, maar wat want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Op barfplaats word ik als leek niet echt wijs.
En nee vers vlees is voor mij onbekend en ik durf idd de overstap niet goed te maken.
meer onder motto wat de boer niet kent vreet die niet. Vork
Want hoe zit dat met de tanden van een hond, krijgen ze er niet gigantische aanslag van op de tanden?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:18

Hoe lang voor je nu het voer van de DA?
Je kan namelijk pas echt zeggen of het zin heeft na ruim 6 weken trouw dit te voeren. Het duurt even voordat een hond gewend is aan het nieuwe voer voordat je reslutaat zult zien.
Hills is geconcentreerd voer, is dat andere voer dat ook of moet je dan meer gaan voeren zodat je aan het einde eigenlijk net zo duur uit bent?

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:44

klopt dat je het 6 weken moet proberen en dan ook alle andere dingen achterwege laten zoals de koekjes waar ook weer vervangers voor zijn hoor..

de rayal-canin moet je niet meer van voeren zodat die nog net zo is ik deed er met mijn labrador 5 weken mee voor 65 euro ong. dus dat valt wel mee.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 15:24

Hij krijgt nu al zeker 8/9 weken hills echt resultaat hebben we er niet mee gezien.
En van de hoeveelheid die ik moet gaan voeren van het nieuwe voer heb ik eigenlijk geen idee, maar is zeker wel een goede opmerking dus dat ga ik eens na kijken.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:57

Sjolvir schreef:
Raggel schreef:

in contact bent geweest.

Dat klopt wat je zegt. Maar het begint al bij puppy. Dan krijgen ze al allerlei toegevoegde stoffen en "slechte" eiwitten in hun kleine lijfje gestopt. Hierop worden ze gevoelig voor eiwitten. Van nature is een hond meestal niet allergisch voor dierlijke eitwitten, daarmee normale eiwitten uit vers vlees.

Maar deze hond in kwestie is allergisch voor mijten, dus niet voor eiwitten..

Onze honden hebben super tanden, helemaal schoon. Ze krijgen dan wel eens strot of een rib waar ze flink aan mogen knagen..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 16:20

Dit klopt wat je zegt raggel want ik ken een pup die door teveel en verkeerde eiwitten in het mooie puppyvoer problemen heeft met de groei.
Hij krijgt veel te veel calcium enzo via dit voer en er moet gestopt worden met de puppybrok.
Ik zal vanavond nog eens kijken op barfplaats en eens uitzoeken wat ik het beste kan doen of geven aan hem.