schijnzwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

schijnzwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 21:34

Hoi allemaal..

ons teefje is schijnzwanger.. ze heeft verschillende verschijnselen.. melk uit de tepels, agressief gedrag naar andere honden, niet
meer naar buiten willen.. ook is ze overmatig aanhankelijk..
Nu stelde de da voor om haar een hormonenspuit te geven, of te wachten tot het vanzelf weer overgaat.
Hij vertelde dat zon hormoonspuit ook gedragsveranderingen kan veroorzaken en ook een verhoogde kans kan geven op tumoren op de eierstokken en baarmoeder..
zowiezo zal ze waarschijnlijk nooit meer loops worden.. (ze is al op leeftijd)

heeft er iemand ervaringen met zo'n injectie.

alvast bedankt..

karuna
Drukke kabouter

Re: schijnzwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:43

Injectie niet schijnzwangerschap des te meer. Ik zou het gewoon even uitzingen eigenlijk en daarna je teefje laten steriliseren. de risico's van een injectie lijken me veel zwaarder dan het uit laten razen van de "zwangerschapshormonen". Onze oude russel is goed ellendig geweestvan haar schijnzwangere gedrag. Die wilde niet meer eten ed en het heeft bij haar ruim 3 weken geduurt voordat haar gedrag weer normaal was. daarna haar laten opereren om het te voorkomen voor een volgende keer.

Onze opvanger met gedragsproblemen nu is net met haar laatste stuiptrekkingen ervan bezig Zij was door haar loopsheidsprik heen loops geworden helaas. Die draaide compleet door. Eerst niet willen eten, spugen, daarna echt weeen hebben en gillen van de pijn. Meteen daarna is ze bevallen van een paar pantoffels. De melk stroomde uit haar uiers. En stervensagressief gedrag om haar "pups" te verdedigen. pantoffels weggehaald en hoog weggelegd. Meteen had ze weer nieuwe pups gevonden. Dit is 5 dagen doorgegaan. Niet naar buiten willen, slecht eten overal lagen melkklodders. In overleg met de da gewoon laten uitrazen. Wel moesten we de uiers in de gaten houden om een ontsteking te voorkomen. Nu begint ze weer normaler gedrag te vertonen, ze eet weer goed, ze speelt weer en ook de prikkelbaarheid is weer bijna weg. En volgende week wordt ze gesteriliseert.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:53

Onze hond heeft het ook.. Die geeft gelukkig geen melk, maar voor de rest vertoont ze al het beschreven gedrag. Duurt ongeveer drie week en die van ons is nu ook an het eind van haar periode. Haar puppy's zijn haar balletjes, zelfs een keer haar bot. Daar werd niet meer op gekauwd, die werd zorgvuldig schoon gelikt. En heel erg beschermend gedrag, als iemand een keer op haar balletje gaat staan, brullend eraan komen om haar 'pup' op te halen. Wij hebben ook een keer toen ze mee uit was snel al haar ballen boven verstopt, maar dan bleef ze de hele tijd janken en aan de deur die bij de trap zit krabben. Dus toch maar terug gegeven.

Steriliseren is de beste oplossing, alleen het risico van de narcose en op incontinentie, brengt ons nog aan het twijfelen..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:57

Ik zou geen hormonen laten geven.
Wat ik zelf doe is voer minderen zodra de teef loops wordt, dat is bij mijn teven meestal afdoende.
Nu zou ik het gewoon uitzingen

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:00

Anka heeft geen puppy's gevonden.. gelukkig.. ook is ze niet aan het nestelen, en niet agressief naar mensen.

Ik zit ook met het risico van de narcose, ze is al op leeftijd, en kan erg slecht tegen stress.. Ze heeft problemen met haar stofwisseling, en is daar te zwaar door.. voordat ze gesteriliseerd zou kunnen worden moet er toch een paar kilo af..
en ze staat al heel haar leven op dieet, extra beweging is erg moeilijk door haar artrose.. ze is een beetje aan het sukkelen met haar gezondheid.. maar nog erg gelukkig (denk ik)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:25

Ik ben blij dat ik een recent topic hierover vind zeg! Mijn hond is ook schijnzwanger ben ik vandaag achter gekomen.
Ze sleept met pantoffels, maar nog niet zo erg als ik hier lees, is wat dikker nouja voller / opgeblazen-achtig en eet al vanaf het weekend erg slecht, nouja zeg maar amper. Je moet de brokjes heel erg aanprijzen en dan nog is het steeds maar een paar hapjes per keer. Ik maakte me zorgen om van alles maar de dierenarts zei dus... schijnzwanger. Ik ben benieuwd wat ik nog allemaal ga meemaken als ik dit zo lees.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 23:28

Bij mijn hondje begint het nu flink te minderen.. haar melkproductie is bijna over.. het is al sterk verminderd.. ook wil ze weer gaan wandelen.. erg fijn..
ik ben blij dat ik haar geen spuit met hormonen heb laten geven..
heel veel succes met je hondje regine..

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 23:30

nou gelukkig dat het bij jou al afneemt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:46

Hier is het over en gister zijn de stokjes weeggehaald. Nu is ze alleen nog maar een beetje stijfjes maar verder is alles meer dan ok. Eetlust is goed ook.

Wel lastig asl je hond idd een verder beroerde conditie heeft. Dan is het afwegen tussen 2 slechte en mogelijk gevaarlijke keuzes. Toch zou ik zelf liever dan toch de gok van een narcose nemen dan weet je een keer dat je risico neemt ipv heel wat meer keer.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:41

Onze hond (Jack Russel) was ook heel vaak schijnzwanger, wat een ramp was dat zeg..Uiteindelijk kreeg ze een onstoken baarmoeder en is haar baarmoeder verwijderd..van het schijnzwangere gedrag zijn we nu ook af Ja