Cavia boos?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammetje_

Cavia boos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 12:25

Mijn cavia doet de laatste tijd een beetje vreemd. Vaak zit hij ergens in zijn kooi en begint als een gek met zijn tanden te klapperen Vork . Er is dan geen bedreigende situatie (ik zit gewoon op de bank en kom niet in zijn buurt ofzo) waardoor hij zo doet.
Eten, water, schone kooi hij heeft alles.

Eenzaam? Heb ik ook even aan zitten denken maar hij zit zijn hele leven al alleen en dit klapperen doet hij nog niet zo lang. Vaak staat met zijn tanden klapperen ook voor boosheid dus daar kan ik met eenzaamheid niet aanlinken...?

Wie weet waarom hij dit doet?
Of spoort hij gewoon niet helemaal Rolleyes

Sammetje_

Re: Cavia boos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 18:43

Helemaal niemand die dit herkent??

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:29

ga even met je vraag naar het nederlandse cavia forum.

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:30

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 19:48

Oke, bedankt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:03

Ik ken dit gedrag alleen wanneer 2 mannetjes bij elkaar in een kooi zitten en gaan vechten, dan gaan ze tegenover elkaar zitten, metklapperende tanden en daarna gaan ze als idioten door het hok heen achter elkaar aan zitten. Lijkt me vreemd dat een cavia die alleen zit dit doet. Misschien inderdaad maar op het caviaforum vragen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:39

Eén van mijn cavia's doet dit ook wel is als ze buiten lopen. Maar in het hok doet hij het nooit en dan zitten ze ook bij elkaar. Ik heb eigenlijk geen idee wat het betekent. Denk dat ze het op het cavia forum wel weten Lachen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:42

Als ik met eten kom dan beginnen die van mij te klapperen. Clown
Het lijkt mij dus sterk dat ze dan boos zijn.... dat heb ik nooit zo begrepen waarom dat dan zo is.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 13:52

Mmm vreemd, ik zal binnenkort wel even een topic openen op het caviaforum. Was eigenlijk benieuwd of iemand hier het herkende Clown

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:03

Hier wordt heel wat tasndengeklappert.
De ene doet het eigenlijk nooit, maar de ander doet het om verschillende redenen. Als ze niet in haar kooi zit en heel nodig moet plassen, bijv. Zo zorgt ze ervoor dat ze me eigenlijk nog nooit ondergeplast heeft Knipoog
Maar ze klappertand ook als ze iets niet leuk vind, bijvoorbeeld als ik de andere cavia uit het hok heb gehaalt. Soms ook uit boosheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:05

Moonfish 13, weet je zeker dat het dan het klapperen is? (ergens op degrotecavia.nl staan geloof ik geluidsfragmenten en ook nog uitleg van wat 't nog meer kan betekenen btw). Misschien doen ze 't omdat ze met meerdere zitten en elkaar willen duidelijk maken wie 't eerst mag ofzo? Meestal is het wel een teken van boosheid of ontevredenheid, of onderling om elkaar iets duidelijk te maken.

Princesje, ik vind 't wel raar, kan me eigenlijk niets bedenken. Zijn het geen bepaalde geluiden of op bepaalde momenten steeds? Als je bijv de TV aanzet, de telivisie, een oplader in het stopcontact doet (om maar wat rare voorbeelden te noemen hoor Clown ), of is het echt volledig willekeurig en kan je niets vinden?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:33

O ze doen niks naar elkaar, dan is het allemaal gefluit met zo nu en wat geklapper.
Ze hebben elkaar nog nooit iets gedaan ofzo. Vork

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:35

moonfish13 schreef:
Als ik met eten kom dan beginnen die van mij te klapperen. Clown
Het lijkt mij dus sterk dat ze dan boos zijn.... dat heb ik nooit zo begrepen waarom dat dan zo is.

Kan best hoor dat het wel om boosheid gaat. Tandenklapperen staat wel bekend als een geluidje die ze maken als ze boos zijn. Als je ze eten brengt, worden ze misschien boos op elkaar, omdat ze beiden als eerste willen Lachen Misschien moet je bekijken wie van hen de baas is en bij diegene het voer leggen.

Ik heb 2 mannetjes en die hebben af en toe een fase, dan zijn ze boos op elkaar Haha! Ze doen elkaar gelukkig geen pijn. Gaan boze geluid maken, rennen af en toe door het hok en gaan boven op elkaar zitten Tong uitsteken Na 2 dagen is het weer rustig Tong uitsteken

Wat betreft de TS: geeen idee. Denk inderdaad dat er op dat moment toch iets in de woning gebeurt waardoor de knaaf boos wordt Haha!