ontwormen hond hoe vaak?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

An_Speedy

ontwormen hond hoe vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 15:31

Hoi
MIjn vraag is dus hoe vaak ontwormen jullie je hond, mijn dierenarts adviseerd 2 tot 4 x per jaar en als ze wormen in de ontlasting hebben een keer extra.

Wat ik me afvraag mijn hond gaat altijd mee naar me pony en neemt dan vaak een hapje paardenpoep daar ik niet weet of iedereen ze paard altijd tijdig ontwormd, kan dat schadelijk zijn als de hond t eet. (hond word altijd zelf ontwormd).

groetjes

brittje88

Re: ontwormen hond hoe vaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:34

ik doe honden en katten altijd om het half jaar. En dan idd als ze nog eens zichtbaar wormen hebben een keer exstra. Denk dat je het ook weer te vaak kunt doen anders.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 23:28

Wij adviseren ook 2 tot 4 keer per jaar. Als je hond veel dingen van de straat vreet, dan zou ik het zeker 4 keer per jar doen. Ook wanneer je hond veel met kleine kinderen omgaat, is 4 keer per jaar geen overbodige luxe. Anders kan je het2 of 3 keer per jaar doen.
Als je na het ontwormen wormen in de ontlasting ziet, dan moet je na 2 weken weer ontwormen.

Trouwens, let wel op dat je hond geen paardenpoep eet wanneer je paard net ontwormd is.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 23:43

ik zat laatst in de wachtkamer bij de DA toen ze het daar over hadden, idd 4 x per jaar.
Heel veel mensen bleken dat niet te weten..

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 23:49

Nee, of weten toch heel veel mensen beter? Ontwormen kun je alleen wanneer er wormen aangetoond zijn in het darmkanaal, dus in de ontlasting. Onderzoek van ontlasting om te bepalen óf je moet ontworden is zinvol niet alleen voor je paard maar ook voor hond en kat.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 23:57

dat is niet waar!!!!!

ontwormen moet 4 keer per jaar. er bevinden zich altijd wormen in het verteringsstelsel van de hond (dit geld voor alle dieren en ook vaak voor mensen!!!) omdat een hond toch vaker met een wormbesmetting in aanraking komt is het aan te raden de cyclus van de worm af te breken voor dat deze schade aan kan richten. wormen vind je vrijwel niet in de ontlasting behalve de lintworm (en als je die hebt heb je ook vlooien dus dan gaat er iets toch niet goed.......) eitjes van de worm vind je wel in de ontlasting en kan je alleen zien onder de microscoop. dus..... ga nu niet zoeken naar die wormen in de ontlasting en dus vervolgens nooit meer ontwormen want behalve de lintworm vind je ze gewoon niet (tenzij er zon verschrikkelijke wormbesmetting aan de gang dat dat ook t enige is wat zich nog in de darm bevind.) ontwormen kan geen kwaad, het is niet schadelijk ook niet als zich geen wormen bevinden..... dus gewoon even doen want jou hond kan jou ook besmetten!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:30

Ik ontworm twee keer per jaar dus ieder half jaar met milbemax en mijn dierenarts vind het prima zo, want dit krijg je alleen bij de dierenarts.
Als ik eens zou twijfelen zou het altijd een keer extra mogen.
Dat weet ik nog zo net niet of ontwormen geen kwaad kan, het is toch allemaal chemische troep die je je hond geeft dus beter lijkt mij om het zo min mogelijk te geven.

An_Speedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 12:51

Ik haal de ontwormingstabletten ook bij de dierenarts.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:53

2 x per jaar. De DA adviseerde bij kindjes in huis 4 x per jaar.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:42

Mijn hond en kat ontworm ik 4 keer per jaar. Niet altijd met hetzelfde middel ivm resistentie van de wormen.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:37

Mjay schreef:
dat is niet waar!!!!!

ontwormen moet 4 keer per jaar. er bevinden zich altijd wormen in het verteringsstelsel van de hond (dit geld voor alle dieren en ook vaak voor mensen!!!) omdat een hond toch vaker met een wormbesmetting in aanraking komt is het aan te raden de cyclus van de worm af te breken voor dat deze schade aan kan richten. wormen vind je vrijwel niet in de ontlasting behalve de lintworm (en als je die hebt heb je ook vlooien dus dan gaat er iets toch niet goed.......) eitjes van de worm vind je wel in de ontlasting en kan je alleen zien onder de microscoop. dus..... ga nu niet zoeken naar die wormen in de ontlasting en dus vervolgens nooit meer ontwormen want behalve de lintworm vind je ze gewoon niet (tenzij er zon verschrikkelijke wormbesmetting aan de gang dat dat ook t enige is wat zich nog in de darm bevind.) ontwormen kan geen kwaad, het is niet schadelijk ook niet als zich geen wormen bevinden..... dus gewoon even doen want jou hond kan jou ook besmetten!

Als je perse wilt ontwormen, kijk dan hier eens naar www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/ontwormen.htm Oók voor honden.......

www.wormbestrijding.nl voor degene die zich iets meer wilt verdiepen dan alleen het verkooppraatje van de dierendokter.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:37

Ik ontworm mijn hond 4x per jaar, tegelijk met mijn beide katten.