waterbak verkeerd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

waterbak verkeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 12:43

Clown
Een van de poezen is een echt prinsesje Schijnheilig Als ik water neer zet, staat het bakje NOOIT op de goede plek. Ze schuift hem met haar pootje de hele kamer door en gaat dan pas drinken. Heb al een stenen waterbak gekocht maar hier doet ze t nog steeds mee.
Is mijn kat een idioot of hebben meer katten zo'n tic? Het is vrij irritant want a) de bak is sneller leeg en b) ik kan continu lopen dweilen.
Hoe los ik dit op? Bakje vastlijmen aan de vloer? *LOL*

Jasmijn159

Re: waterbak verkeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:47

Mijn kat doet dit soms ook!! Geen flauw idee waarom..
Hoorde laatst een theorie van iemand, dat ze het bakje bewegen zodat het water gaat bewegen omdat ze het dan beter kunnen zien. Vond ik op zich wel een logische verklaring Ja .
Mijn kat doet namelijk ook zijn pootje in het water houden terwijl hij uit de vijver drinkt. Ik denk dat ze zo inschatten waar het water begint zodat ze niet perongeluk hun hele kop int water steken Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:53

Apart zeg, ik heb er nog nooit van gehoord, onze kat doet het ook niet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:06

Onze poes steekt wel haar pootje in het water, vroeg me al af waarom ze zo aan het kliederen was Nagelbijten / Gniffelen
Maar dan weet ik nu waar het door komt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:01

Misschien moet je eens een cat it proberen, zo'n ding waarin het water rondstroomt. Misschien verhelpt dat het. Tong uitsteken

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:05

mij kat wilde eerst alleen boven drinken, nu de drinkbak beneden is verplaatst drinkt ze daar ook weer en eerst wilde ze perse vanaf de achterkant van de bak drinken, ging ze er heelmaal achter zitten.
nu hebben we zo'n waterfontein ding en dan vind ze geloof ik wel grappig om uit te drinken, want nu drinkt ze beneden alleen nog daar.
maar door de kamer schuiven doet ze (nog) niet en hop niet dat ze dat gaat doen haha

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:09

Ik heb een emmertje water op de grond staan, maar er drinken ook 6 katten en een hond uit Haha!
Een van mijn poezen deed het ook, en nu met het emmertje is het helemaal over..
Rare beesten zijn het..

Zo heb ik ook een katertje die brokje voor brokje uit zijn voerbakje vist, vervolgens ermee gaat spelen door de hele keuken, en daarna pas op eet.. en als dat brokje op is, gaat hij weer vissen.. Haha!

Ach.. heb me er maar bij neergelegd dat elk dier zijn eigenaardigheden heeft..

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:44

Wat lastig!
Mijn kat drinkt niet eens uit zn eigen bakje, alleen maar uit de bak van de hond. En die staat op een standaard. Misschien is dat een optie? Een bakje op een standaard zetten? Die kan ze minder goed verplaatsen als t goed is.