2 rammen vechten Help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

2 rammen vechten Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 15:13

ik heb 4 konijnen.
2 gecas rammen (vader en zoon)
2 voedsters
Dit ging tot kort erg goed samen met ze 4. Tot paar dagen geleden. Ineens ging vader en zoon op de vuist met elkaar.
De haren vlogen in het rond. Ze zitten al 2,5 jaar met elkaar. ging altijd goed en ineens was het vechten. snap er niks van
Er is niks veranderd qua voeding,omgeving,nieuw konijn.
Ik heb er eentje apart in een groot hok zitten. Ik heb 2 hokken in de ren staan. 1 groot hok die altijd open is dus ze kunnen dag en nacht buiten. En het andere hok zit nu 1 konijn in.
Vader konijn had een grote wond in zijn nek zitten. Ben er naar de DA geweest maar het moest vanzelf genezen
Hoe kan ik zorgen dat ze weer samen met ze 4en met elkaar kunnen

Dav

Re: 2 rammen vechten Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:15

Denk dat dat niet meer gaat.
Ik denk dat de zoon ram nu in de puberteit zit en dat bots met pa ram.
Of allebei casteren of apart houden

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 15:16

Ze zijn beide op 6 maanden gecasteerd. Ze lagen altijd samen tegen elkaar te slapen. Zoon is begonnen tegen zijn vader.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:21

Wij hebben ook een gecastreerde vader en zoon, zo af en toe zijn ze aan t vechten met elkaar en dag erna liggen ze weer tegen elkaar aan te slapen. Waren bij de 1e keer vechten echt bang dat t niet meer goed zou gaan, gelukkig gaat t het meest van de tijd goed.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:22

De puberteit hebben ze van een half jaar tot een jaar, dus daar zal de zoon ook geen last van hebben.
Lastig, ik weet niet of ze nog bij elkaar kunnen. Misschien met allerlei koppeltruucjes, er staan er wat op http://www.konijnen.nl. Maar ik denk dat het niet meer gaat. Is het een mogelijkheid de ren in tweeën te delen en 2 koppels maken?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:24

Helaas, Rammen gaan niet samen, ook niet gecastreerde.

Beter is om ze apart te zetten of als ze gecastreerd is bij vrouwtjes zetten voor gezelligheid, maar eigenlijk moeten ze gewoon als ze volwassen zijn, vrouwtjes of mannetjes een eigen hok hebben. Of je moet een heel grote ruimte hebben waar ze lekker in kunnen graven, terug trekken, rond kunnen rennen enzo, dan kan je ze wel met groepjes houden, kijk maar bij de kinderboerderijen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 15:31

Aan ruimte kan het niet liggen. Ze krijgen genoeg eten en aandacht. Ze hebben 2,5 jaar samen kunnen leven. Sinds april is er een nieuw konijn in de groep gekomen in vlaamse reus voedster. Ze kunnen met ze 4en altijd goed samen overweg. lagen met ze 4en tegen elkaar aan. Aten 'smorgen met ze 4en uit een grote bak brokken. En ineens was het vechten. Omdat vader konijn een grote wond in zijn nek had en wat bang is geworden hebben ik heb apart gezet. Hij krijgt gezeldschap van een voedster.

dit is het hok en de ren. Rechter hok is altijd open en het linker hok zitten vader konijn nu in.
op de foto zie je in het rechter hok vader en zoon samen. Het hok stond dicht omdat ze in het begin niet samen met de vlaam overweg konden. Dus vandaar dat ze toen om en om in de ren mochten
Afbeelding

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:49

romatjuh schreef:
Wij hebben ook een gecastreerde vader en zoon, zo af en toe zijn ze aan t vechten met elkaar en dag erna liggen ze weer tegen elkaar aan te slapen. Waren bij de 1e keer vechten echt bang dat t niet meer goed zou gaan, gelukkig gaat t het meest van de tijd goed.

Vergeet er trouwens bij te zeggen dat onze konijnen 1000m2 ruimte hebben om van elkaar weg te rennen, is toch weer anders dan in een ren.