hond pubertijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

An_Speedy

hond pubertijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 19:14

HOi
Kan ieman vertellen op watvoor leeftijd een hond in de pubertijd komt?
bedankt

Jokonootje

Re: hond pubertijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:47

dat verschilt nogal per hond maar over het algemeen beginnen ze als ze rond één jaar zijn...

Waarom wil je dat weten?!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:51

Meestal begint het ongeveer rond de 7e maand. En ongeveer met een maand of 13 ofzo is het wel ongeveer over.
Op de hondenschool hebben we echt een hele klas vol pubers. Geweldig altijd. Minder voor de baasjes natuurlijk, maar je moet vooral in de pubertijd veel geduld hebben en heel erg veel humor.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:15

de mijne is nu 9 maanden en zo moeten puberen, maar als je al pup al een goede basis hebt gelegd, dan kan er eigenlijk weinig mislopen. Pubertijd begint bij kleinere rassen wat vroeger dan bij grote rassen. Maar algemeen zo rond de 7 maanden kan je gemiddeld stellen.

An_Speedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 21:14

Hoi Jolanda
Nou ik vroeg t me eigenlijk af omdat mijn hond altijd erg goed luisterd (mechelse herder) van 2en een half jaar. Maar vandaag in t park was die aan t spelen en normaal als ik roep komt die wel maar moest nu echt me stem verheffen en kwam die pas na heel vaak roepen. Maar dit zal wel gewoon geweest zijn omdat die het erg naar zijn zin had. Dus zo kwam t in me op wanneer honden eigenlijk in de pubertijd komen.

Bedankt voor de antwoorden