koppelen van konijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

welmoedz

koppelen van konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 16:50

Hallo,

Wij hebben een Vlaamse Reus(voedster), heel leuk beest alleen heel erg dominant.
Nu hebben we maandag een gecastreerde lotharinger uit het asiel gehaald, ook een er leuk beestje maar heel onderdanig.
We hebben ze nu een paar x op neutraal terein kennis laten maken maar de vlaamse reus. De 1e x gingen ze meteen vechten maar na 10 minuten lieten ze elkaar met rust, af en toe gingen ze nog naar elkaar toe en weer vechten.
Maar nu 2 dagen later doen ze dit nogsteeds, de ram wordt echt heel erg onderdanig en de voester valt de hele tijd aan, het is nu wel zo dat ze elkaar meer met rust laten.
Nu hebben we ze allebei in hetzelfde hok gezet maar dit ging dus heel erg fout, na 3x geprobeerd te hebben blijft de vlaam aanvallen en de ram rent de hele tijd weg of kruipt helemaal weg in een hoekje.

Ik zal het echt heel erg jammer vinden als de ram weer terug moet naar de opvang maar als het zo door gaat, gaat dat wel gebeuren.

Hebben jullie misschien tips? over hoe ze elkaar misschien wel aardig vinden?

groetjes Welmoed

dienetje

Re: koppelen van konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:06

Heb je mogelijk heid om het hok door 2en te delen?

Zo heb ik het gedaan: Nieuw konijn in het binnenhok gaas ertussen, zodat ze lekker kunnen snuffelen. Dan nieuwe konijn in buitenhok idem dito.

De hokken goed uitmesten. Buiten vers zand erin als je dat hebt. Zo heb ik al 5 konijnen bij elkaar gezet.

Wel de eerste keer los bijelkaar ga ik erbij staan. Zodra ze willen gaan vechten stamp ik op de grond, kijken ze op gooi ik wat lekkers naar binnen en stoppen ze weer.

Succes en super lieve konijnen zijn het ik heb 2 lotharingers ertussen zitten.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:09

bij mij ging het de eerste dagen ook niet helemaal goed.
ik heb ze weer opnieuw gekoppelt op neutraal terein(de ren) daar heb ik ook een hokje ingezet(omdat het daar wel goed ging, en in het hok niet) , en hebben ze daar ook overnacht etc.
volgende dag gingen ze samen in het hok, en sindsdien zitten ze samen!

heb je trouwens na de paar keren neutraal terrein ze weer apart gedaan?
zoja: niet meer doen..
konijnen "kennen" elkaar dan niet meer, moeten ze weer kijken wie de baas is, rijden/vechten etc.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:11

Wat versta je onder vechten? Vloeit er bloed?
Zo nee dan zijn ze rangorde aan het bepalen..

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 19:48

nadat we ze kennis hebben laten maken op neutraal terein deden we ze samen in het hok van de vlaamse reus, daar ging het dus helemaal fout van de lotharinger die piepte een paar x als een cavia omdat de vlaam echt gemeen beet.. en toen hebben we ze maar weer uitelkaar gehaalt want het regende heel hard en de lotharinger zat de hele tijd buiten..
Ze zitten nu naast elkaar met een stuk gaas er tussen maar de vlaamse reus wil de hele tijd aanvallen door het gaas heen..

Citaat:
Wat versta je onder vechten? Vloeit er bloed?
Zo nee dan zijn ze rangorde aan het bepalen..

Ja het konijn piepte dus een paar x heel hard omdat het zo'n pijn deed denk ik..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:51

Uhm ik vind het eerlijk gezegd ook niet slim om ze in het hok van de dominantste te zetten... dan heb je juist dat ze gaat aanvallen, want het is haar hok en daar komt opeens een indringer in.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 19:53

Ja de lotharinger heeft dus eerst de hele tijd in het hok van de vlaam gezeten, zodat het zijn terratorium werd.. de vlaam zat er in een ren naast, die ren is veel te klein daar kunnen ze elkaar niet ontwijken