Chronisch klachten anaalklieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariskas

Chronisch klachten anaalklieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 15:51

Hoi,

Mijn hond (kruising stabij border collie) heeft sinds sinds een jaar steeds weer last van haar anaalklieren. Ze bijt haar staart kaal en heeft duidelijk veel last. De dierenarts heeft een aantal keren de klieren geleegd en een kuurtje gegeven, verder heb ik verschillende soorten voeding geprobeerd om te kijken of dat effect had. Het probleem blijft echter.
Volgens de dierenarts is nu nog de enige optie om de klieren te verwijderen. Dit is best een risicovolle operatie, vanwege alle bacterien in dat gebied, maa rook omdat de kringspier geraakt kan worden waardoor de hond incontinent voor poep zou kunnen raken. Hebben jullie nog tips of ervaringen?

grtjs Mariska

hiphopje

Re: Chronisch klachten anaalklieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:03

ken verschillende honden waarbij de anaalklieren zijn verwijderd, geen een daarvan is incontinent geworden.
het kàn altijd een keer fout gaan, maar de kans is groter dat het gewoon goed gaat.

hoe lang heb je die veschillende voedingen geprobeerd, en heb je ook vers geprobeerd? mijn eerste hond, had ook altijd verstopte anaalklieren, totdat ik over ging op vers. de ontlasting werd steviger (en minder) en ze heeft nooit meer last gehad. mijn huidige twee honden eten nu ook altijd verd, en nog nooit last gehad van verstopte anaalklieren, en dat terwijl mijn ras er om bekend staat (bassethounds) er vaak last van te hebben.
Als de ontlasting altijd wat papperig is, dus niet echt stevig, worden tijdens het ontlasten de anaalklieren niet goed geleegd.

Mariskas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 23:41

Dank je voor je reactie!
Ik gaf altijd eukanuba, en toen had ze juist al vaste stevige ontlasting en ook niet erg veel. Ben nu over gegaan op biofood, biologische brokken. Nu wordt de ontlasting meer en wat zachter. Heb ook op internet gelezen dat als de ontlasting te stevig is, er ook problemen met de anaalklieren kunnen ontstaan. Ik ben nu bijna 3 maanden met de biofood bezig. Maar vers voer, is dat niet erg bewerkelijk? Waar haal je dat en wat haal je dan?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 23:49

vers voeren is eigenlijk heel natuurlijk voor de hond
oke, het kost wat meer tijd, en het is makkelijk als je wat vriesruimte hebt.
ik geef eigenlijk vanalles behalve vlees van varkens.
en dan alles rauw inclusief organen en botten.
en nee, dat is niet gevaarlijk, mijn honden hebben nog nooit brokken gehad en zijn kerngezond.
op www.natuurlijkevoeding.yourbb.nl staat echt heel veel informatie hierover.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:12

Bij de hond van mijn zus zijn de anaalklieren verwijderd, de operatie is goed gegaan en hij heeft nu nergens meer last van. En fout kan het altijd gaan, maar denk dat de kans heel groot is dat je hond na de ingreep van z'n problemen af is Ja

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:16