Kattenshow: ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vedette

Kattenshow: ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:46

Ik vroeg mij af of er bokkers zijn die wel eens met hun kat naar een kattenshow gaan?
Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Hoe gaat het in zijn werking?
Moet je kat per se een stamboom hebben? En wat zijn de (inschrijf)kosten?

Ik heb sinds een weekje een brits korthaar kitten (met stamboom) en een siamees kitten (zonder stamboom), en het lijkt mij best leuk om eens mee te doen aan een show. Niet omdat ik wil gaan fokken, dat wil ik toch niet. Maar gewoon om eens te ervaren hoe het is Lachen

Brand maar los met jullie ervaringen!

xLenax

Re: Kattenshow: ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:56

ik show mijn Turkse Van wel eens! Het is een kastraat. Ik doe het echt voor de fun. Ik vind het erg leuk. Vooral als je kat ook nog eens een prijsje wint.
Het is wel een lange zit, je moet vaak voor 9 uur je kat veterinair laten keuren en de show duurt tot 6 of 7 uur. al die tijd moet je aanwezig zijn.
vanaf een uur of 10 gaan de keurmeesters keuren en wordt je dus met je kat een keer naar de keurmeester gevraagd. Die schrijft dan een rapport van je kat dat je aan het eind van de dag krijgt. Als je geluk hebt wordt je nog een keer nar het podium geroepen voor prijzen.
katten zonder stamboom doen altijd mee in de huiskatten klasse.
meestal kost het zo'n 20 tot 25 euro per kat om mee te doen. ik zelf regel altijd een tweede kooitje zodat mijn kat meer ruimte heeft, maar dan betaal je ook meer.
ik hoop dat ik je wat wijzer heb gemaakt. Het is wel echt heel leuk. Veel plezier met je katten

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:10

Wij zijn een keer met onze Maine Coon (ex) kater, en Heilige Birmaan poes geweest. Ik moet zeggen de poes deed het prima, alleen mijn kater had echt zware stress. Hij lag te shaken en bleef op schoot liggen, terwijl hij dat echt nooit doet.
Zijn voetzooltjes waren helemaal nat van het zweten en hij had het duidelijk niet naar zijn zin. Hij was ook nog eens de enige in zijn kleur, maar gelukkig hadden we wel goed resultaat. De poes werd 2e van de 3. Maar heb het echt nooit meer gedaan. Er zijn vast wel katten die het wel leuk vinden, maar die van mij duidelijk niet.

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 13:11

Dankjulliewel voor de reacties! De poes waarmee ik wil, is gek op vreemde mensen en aandacht, dus hopelijk werkt dat in he voordeel Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 13:14

Wij hebben het een tijdje gedaan met de katten van mijn ouders (Maine Coons en Birmanen).
De Maine Coons vonden het leuk en genoten van alle aandacht, maar de Birmanen vonden het helemaal niets en kropen helemaal weg. We hebben trouwens wel erg veel prijzen in de wacht gesleept Haha! (binnen en buitenland).
Uiteindelijk is mijn moeder er mee gestopt omdat ze het toch steeds enger vond worden qua ziektes aangezien er zoveel katten bij elkaar zitten. (Ja, ze moeten allemaal goed ge-ent zijn, maar het blijft toch eng) en de katten hadden er ook niet echt plezier in.
Zelf vond ik het wel gezellig Ja