heb een vraagje over mijn kanarie. Kan een kanarie daadwerkelijk gelukkiger zijn als hij alleen zit?
Twee jaar terug kocht ik mijn eerste kanarie man. Daar kwam snel een mannetje bij ter gezelschap. Helaas hebben beide vogels elkaar zodanig pluimen uitgetrokken en kapotgeprikt dat er eentje gestorven is. 1 van de mannetjes is goed opgeknapt. Daar kwam dan een vrouwtje bij. Helaas stierf kort daarna het mannetje uit het niets. Dan maar een extra vrouwtje bijgezet. Helaas, kort daarna mijn eerste vrouwtje dood. Dan maar terug een mannetje bijgezet die toen we hem gingen bezichtigen prachtig floot! Helaas, bij thuiskomst, vogels kwamen super overeen, maar mannetje heeft nooit meer gefloten....
Tot het vrouwtje dood in haar kooi lag!
Dat mannetje houd nu vrijwel zijn tater niet meer.
Kan het dus zijn dat dat beest echt gelukkiger is op zichzelf? Heb er vorige week 4 dagen een kanarie bijgehad ter opvang van een vriendin. Mijn mannetje zweeg weer, 4 dagen niet gefloten. Tot die kanarie weer weg was!
Vind het best zielig als hij alleen zit, dus wil weer gaan kijken voor een vriendje, maar wat als hij weer niet gelukkig is?
Wat nog zo bizar is, de kanaries die gestorven zijn stierven allemaal in een weekend dat ik van huis was en dat mijn zus ervoor zorgde