Onze kat heeft last van heimwee als ik de dierenarts moet geloven..
Het begon een paar jaar terug toen ik zelf een week was weggeweest, Tommy (onze poes), zat onder de wondjes (onder haar kinnetje) en vage kale plekken. We vertrouwden dit niet en zijn ermee naar de dierenarts geweest. De arts dacht eerst dat het om vlooien ging. Tommy compleet behandeld met frontline, vlooienkammetje etc. En het ging ook weg.
Daarna ging ik zelf nog een keer drie weken weg, en de kale plekken en wondjes kwamen weer. Ze was vlak daarvoor behandeld met vlooienspul, en compleet vlooienvrij. Dus weer naar de arts, toen we alles vertelden constateerde ze heimwee.
Ze had zo'n vast ritme dat werd verstoord wanneer ik weg ging.
Tegenwoordig ben ik niet meer zo op vaste tijden enzo, dus ik kan nu met een gerust hart op vakantie gaan. Maar als we haar wegbrachten naar een dierenpension kwam ze ook met kale plekken weer.
Maarja, ze heeft er een poosje geen last meer van gehad, totaan een week geleden. Me ouders zijn op vakantie en tommy is weer eens gezegend met haar kale plekken en wondjes. Echt raar, van de 1 op de andere dag (ik zie haar nu wel elke dag, en onderzoek haar best vaak op wondjes etc. ) vormen er kale plekken. Verder geen geiirriteerde huid oid, maar gewoon een kale plek. En onder haar kinnetje weer die wondjes.
Zijn er meer mensen met katten die dit verschijnsel kennen?