Raad gevraagt om mijn kat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Froemel

Raad gevraagt om mijn kat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 16:54

Heey!

Ik heb 2 leuke bejaarde katjes! Mijn oudste heet Freddie, 14 en mijn jongste heet Poemba, 13.

Laatst was mijn oudste kat al bijna dood geweest, maar door de dierenarts had hem nog goed kunnen helpen!
Hij was helemaal uitgedroogd.

Mijn eigen kat, Poemba, heeft veel last van de luchtwegen. Ze ademt best wel zwaar en niest/kucht heel vaak.
Er komt geen viezigheid uit haar neus. Soms moet ze wel eens hijgen, dan doet ze de tong naar buiten en paar keer diep ademhalen.
Soms heeft ze van die dagen dat ze veel moet overgeven, dan zoekt ze ook veel contact met mij.
Omdat ik altijd heel erg twijfel over dingen.. ben ik me af aan het vragen of ik hiermee naar de dierenarts moet.
Mijn stiefmoeder zegt steeds dat ik moet gaan. Moet ik het nog even aankijken, of moet ik toch deze week even naar de dierenarts?
Problemen met ademhalen heeft ze toch wel langer, maar dat niesen/kuchen heeft ze misschien een week of misschien wel 2 weken.
Ze is trouwens wel dik, maar dat was ze al toen ze kitten was.

Groetjes Michelle

tamary

Re: Raad gevraagt om mijn kat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:58

Ga inderdaad even bij de DA langs. Dit kan van alles zijn van stomweg ouderdom tot een virus.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:59

Bij twijfel altijd DA. Liever een keer te veel dan een keer te weinig Knipoog

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:29

Ik heb ook een oude kat met dezelfde klachten. Lijkt af en toe heel benauwd, kucht en hijgt dan heel eng. Duurt meestal even (1-2 minuten) en is dan weer over. Heeft hij overigens al meer dan twee jaar. Af en toe hoor ik een luide miauw en dan gaat hij overgeven. In de tijd dat dit zich niet voordoet heb ik gewoon een vrolijke en soms heel luie kat. Ik heb ervoor gekozen om er niet mee te gaan dokteren zolang het zo blijft. Hij is gewoon heel oud en in principe ga ik er alleen mee naar de dierenarts als ik het idee heb dat hij geen fijn leven meer heeft.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:30

Naar de DA gaan ! en wel heel snel, moeilijk ademen is echt geen pretje (spreek uit ervaring)

en @Tjolieke, da's zijn er niet alleen om dieren in te slapen, als je je verantwoordelijkheid niet neemt dan ben je geen dier waard. Laat gewoon uitzoeken waardoor het komt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:15

Naar de DA gaan. Kunnen meerdere oorzaken zijn tot tumoren aan toe. Zo laten lopen vindt ik niet dierwaardig.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 10:15

Ik ga er vandaag of morgen mee naar de dierenarts! Bedankt voor jullie berichtjes! Ik laat jullie wel weten hoe het verder met haar gaat.

Vandaag had ze zomaar gepoept op de gang ipv de kattenbak, terwijl die iedere dag wordt schoon gemaakt. Dus dat wijst er toch wel op dat er iets mis is.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:51

Mist schreef:
en @Tjolieke, da's zijn er niet alleen om dieren in te slapen, als je je verantwoordelijkheid niet neemt dan ben je geen dier waard. Laat gewoon uitzoeken waardoor het komt.

Wow da's lekker kortzichtig! Thanks!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:21

Inderdaad wanneer je twijfelt toch even richting DA gaan.. Het is fijner te horen als de DA zegt dat er niks aan de hand is, dan dat je thuis in twijfel zit omdat je niet weet wat je moet doen!
Succes in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:26

En hoe was het vandaag bij de DA?