Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Def schreef:Ik zou voor konijnen gaan.
Ik zou er sowieso geen een nemen, beide zijn groepsdieren.
Ik heb niets met cavia's, maar dat ligt misschien aan mij
Dat cavia's handzamer zijn dan konijnen vind ik ook onzin, het ligt eraan hoe je ermee omgaat.
Een cavia die nooit opgepakt wordt, is natuurlijk minder handzaam dan een konijn dat iedere dag in handen komt.
Als je een cavia neemt, denk eraan dat deze geen vit. C aanmaken en dat je hiermee rekening moet houden in de voeding.
Verder is het inderdaad persoonlijk.
. Cavia's hebben natuurlijk ook de ruimte nodig maar zijn wat eenvoudiger in huis te houden dan konijnen.

die hoort vooral de ruimte te hebben, springen, rennen etc..
. 

Ik denk dat je moet gaan kijken naar wat je te bieden hebt aan ruimte en huisvesting en daar het beestje bij zoeken die daar genoeg aan heeft. Alledrie de dieren moeten met meerdere zijn en dan heb je zeker voor konijnen een erg pittig groot hok nodig (bij mij zitten ze, met 3 konijnen, in een giga hok met dito ren in de tuin). Cavia's zijn ook bezige bijtjes en hebben dan ook een redelijk groot hok nodig, daarbij komt dat een cavia niet erg zindelijk is en dat ze als ze loslopen overal hun behoefte doen wat niet erg handig is met vloerbedekking.Thats_Me schreef:Ik zou je aan raden om dan voor cavia's te gaan. Die zijn vaak ook wat handzamer en kun je over het algemeen wat makkelijker bij je pakken.
Succes met je keuze