Goedkoop voer / duur voer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Goedkoop voer / duur voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 08:19

Hoi allemaal,

Wij hebben hier 2 katten rondlopen, waarvan er een van mij is, en de andere van de vader van mijn vriend ( ik woon nl. bij hun ).
Eerst kregen ze hier whiskas, maar ik had gelezen dat dat helemaal geen goed voer is.
Daarom heb ik er voor gekozen om ander voer te gaan geven. ( duurder voer, Greenheart namelijk ).

Dit is erg goed voer! MAAR... nu is het zo dat de oudste ( dus niet die van mij ) VEEL meer eet.
Ze krijgen nu 2 volle bakjes per dag ( wat ze eerst ook kregen, en toen was het vaak aan het eind van de dag niet eens op ). Mijn kitten krijgt sowieso nog carnibest bijgevoerd.
Maar die bakjes vliegen er doorheen, als het aan de oudste ligt, zijn de 2 bakjes al op voor 3 uur in de middag, waarna ze daarna begint te zeuren om eten.
Maar als je haar iets aanbied ( bijv. een klein stukje kip bij wijze van ) pakt ze het niet aan.
Ze heeft dus eigenlijk niet eens zo'n honger ( ze is heel kieskeurig, dus pakt bijna niks aan ).

Maar ik heb zoiets van " als je echt honger hebt, pak je dit ook aan toch ?"

Ik weet niet hoeveel gr. ze eigenlijk krijgen. Heb hiervoor geen maatbekertje ofzo om te kijken hoeveel ze krijgen.

Zou het kunnen zijn dat de oudste het mijn kitten niet gunt ?
Want mijn kitten zie ik bijv. helemaal niet zovaak eten.
Ik dacht altijd, dat als je duurder voer gaf, dat ze daar ook niet zoveel van nodig hadden.
Maar hier is het dus juist omgekeerd lijkt het wel, want de whiskas stond er vaak nog...

Ik geef die 2 bakjes nu al verdeelt over de dag.
Dus smorgens om 6 uur krijgen ze een bakje, en in de middag nog een.

Liefs Angie

kainda

Re: Goedkoop voer / duur voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:25

Hoi Angie,

Ik geef mij poezen Royal Canin brokjes.
Vroeger gaf ik ook goedkoper voer.

Toen ik pas begon met RC aten ze er heel veel van.
Een soort inhaal slag denk ik.
Nu veel minder.
Maar ik heb wel altijd brokjes staan, de hele dag door.

De oudere poezen en de kittens eten van hetzelfde.
Ik heb twee soorten, kitten brokjes en Sensible.
Ze mogen van beide eten Knipoog

Ik heb wel verschillende bakjes staan.
Zodat niet één poes alles opeist Clown

Succes met je poezels Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 09:38

Vaak is nieuw veeeeel lekkerder en willen ze eten zoveel ze kunnen, meestal na een paar dagen is ook daar het lekkere weer vanaf en gaan ze weer normaal eten.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 09:58

Maar kan dat een maand duren dan ?
Want ze krijgen dit voer nu al zeker een maand ?
De oudste is zelfs dikker geworden...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:25

Dan is het misschien toch een optie om gewoon een paar keer per dag te voeren.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 10:33

Eigenlijk is al het voer wat in de winkel verkocht wordt gewoon goed. Alleen is het natuurlijk wel zo dat het ene voer beter is dan de ander. Zo is voer wat beter is vaak beter verteerbaar.

Er staat mij wat bij dat er ook groenten in het voer zitten van greenheart klopt dat? Want dat zou wel kunnen verklaren waarom je kat wat meer eet. Een kat is namelijk een carnivoor en kan eigenlijk niets met groente het gaat er de ene kant in en komt er de andere kant weer uit. Waarom het in het voer verwerkt zit is wel weer simpel te verklaren. Er zijn mensen die denken dat een kat ook groentes nodig heeft net als wij mensen en zullen daarom eerder een voeder kopen waar duidelijk groentes in verwerkt zijn.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 11:23

Ik heb voor Greenheart gekozen omdat de eigenaresse van mijn verzorgpaard dit ook geeft.

Dit staat er op de website van Greenheart:
De merknaam Greenheart-Premiums close to nature vertegenwoordigt een hoog kwaliteit honden & katten voermerk ontwikkelt vanuit een groen hart , wat inhoud dat er geen kunstmatige is (chemische/synthetische) toevoegingen zoals anti-oxidanten , geur , kleur en smaakstoffen worden gebruikt.

En dit krijgen onze katten:
Greenheart - Catfood Fish & Rice
eiwit 29% / vet 18%

Ook deze nieuwe volledige kattenvoeding met minimaal 8% vis welke zorgt voor deze heerlijke vissmaak, waardoor niet alleen de acceptatie zeer goed is doch ook deze volledige Fish & Rice Catfood aan al de wensen van uw kat zal voldoen. Met 10% rijst als belangrijkst onderdeel van de koolhydratenbron is deze Fish & Rice voeding tevens lichtverteerbaar. Het is een hoogwaardig en volledig product, dus u hoeft niets toe te voegen !

SPECIAAL VOOR:
Volwassen katten van elk ras.

VOEDINGSADVIES:
De voeding droog geven in een r.v.s. voederbakje dit i.v.m hygiëne. Zorg altijd voor voldoende vers drinkwater!

Hoewel ik die 8% maar weinig vind, mijn hond krijgt ook Greenheart en daar zit bijv. 28% vlees in.
Hmm...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:28

Gewoon gaan afwegen de brokjes en niet eenmaal per dag aanbieden, maar 2x.. de kat is niet goed en zo lekker voedsel gewend en is nu winterreserve aan het aanleggen.. met andere woorden.. ze wordt moddervet.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 11:48

Ik zou het eerst nog even aankijken, want zoals ik al zei elke diervoerder is goed alleen heb je voeders die vele malen betere zijn als de supermarktmerken.

Als je na drie maanden na het voeren nog steeds niet tevreden bent zou ik wel overstappen op een ander voer.

Verder ga ik met Evelijn mee. Voer het voer over twee periodes over de dag. Zou zelf s'ochtends de ene helft neerzetten en vanaf een uur of 4/5 de andere heflt.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 14:49

Ze is idd al wat dikker geworden in korte tijd ( sinds ze deze brokjes heeft)
Ik moet er wel bijzeggen dat ik het voer nog gemengd heb.
Ander voer had mijn moeder meegebracht, ook ietsje duurder, maar toch stukken goedkoper dan Greenheart.
Nou kom iknet thuis, en alleen de Greenheart is er tussen uit gesnoept.

Ze heeft dus gewoon echt geen honger, eerder lekkere honger.
Ja ik geef het nu ook in 2 keer, want eerst deden we alles in 1 keer, maar dat is echt geen succes.

Mijn kitten krijgt sowieso nog Carnibest bijgevoerd, zodat ik zeker weet dat ook zij genoeg binnen krijgt.

Bedankt voor de antwoorden Ja