Hoi allemaal,
Wij hebben hier 2 katten rondlopen, waarvan er een van mij is, en de andere van de vader van mijn vriend ( ik woon nl. bij hun ).
Eerst kregen ze hier whiskas, maar ik had gelezen dat dat helemaal geen goed voer is.
Daarom heb ik er voor gekozen om ander voer te gaan geven. ( duurder voer, Greenheart namelijk ).
Dit is erg goed voer! MAAR... nu is het zo dat de oudste ( dus niet die van mij ) VEEL meer eet.
Ze krijgen nu 2 volle bakjes per dag ( wat ze eerst ook kregen, en toen was het vaak aan het eind van de dag niet eens op ). Mijn kitten krijgt sowieso nog carnibest bijgevoerd.
Maar die bakjes vliegen er doorheen, als het aan de oudste ligt, zijn de 2 bakjes al op voor 3 uur in de middag, waarna ze daarna begint te zeuren om eten.
Maar als je haar iets aanbied ( bijv. een klein stukje kip bij wijze van ) pakt ze het niet aan.
Ze heeft dus eigenlijk niet eens zo'n honger ( ze is heel kieskeurig, dus pakt bijna niks aan ).
Maar ik heb zoiets van " als je echt honger hebt, pak je dit ook aan toch ?"
Ik weet niet hoeveel gr. ze eigenlijk krijgen. Heb hiervoor geen maatbekertje ofzo om te kijken hoeveel ze krijgen.
Zou het kunnen zijn dat de oudste het mijn kitten niet gunt ?
Want mijn kitten zie ik bijv. helemaal niet zovaak eten.
Ik dacht altijd, dat als je duurder voer gaf, dat ze daar ook niet zoveel van nodig hadden.
Maar hier is het dus juist omgekeerd lijkt het wel, want de whiskas stond er vaak nog...
Ik geef die 2 bakjes nu al verdeelt over de dag.
Dus smorgens om 6 uur krijgen ze een bakje, en in de middag nog een.
Liefs Angie