Tips over piepgedrag.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FZ_Lin

Tips over piepgedrag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 00:36

Hoi,

Ik pas nu sinds een weekje op mijn hond die bij mijn moeder zit!
Mijn moeder is voor 2 weekjes op vakantie, moet dus nog een weekje Lovers
Het is een kleine hond (vuilnisbakkenras) bijna 15 jaar, en zo goed als doof (hoort nog wel hoge klanken, bv fluiten etc)
En half blind!

Maar zit nu met een vraag.
Hij doet een beetje 'gek' het zit namelijk zo:

Hij heeft zijn eten op, hij heeft water in zijn drinkbak, en hij is net nog uitgeweest!
Maar hij blijft mij steeds aankijken, en te piepen! Als ik opsta wordt hij dol (springt en kwispeld rond)
en loopt dan naar de keuken! Ik kijk waar hij dan heen kijkt, en dat is dan naar de kastdeur met schoonmaak spullen Clown
Ik weet echt niet wat hij bedoeld! Ik dacht, die heeft nog honger! Dus had een beetje voer voor hem klaar gezet, maar dat wilt hij niet!
Waterbakje is dus ook vol!

Zouden jullie misschien weten wat hij bedoeld? Clown
Wou dat hij kon praten Ja

Brainless

Re: Tips over piepgedrag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 00:39

Misschien is hij gewend om een koekje oid te krijgen.
En kijkt hij daarom richting kast waar normaal wat lekkers uitkomt.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 00:42

Koekje heeft hij ookal gehad Ja Krijgt hij altijd na het uitlaten (was dat vergeten te melden)

Maar de koekjes liggen niet in de kast, maar op de vensterbank!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 00:58

Moeilijk in te schatten als ik hem zelf niet kan zien.
Maar het lijkt er op dat hij aan het dementeren is, wat op deze leeftijd heel normaal is, maar niet vaar herkent. Het kan zich uiten in allerlei gedragingen, zoals blaffen, pupgedrag etc. Vaak vallen deze dieren in het vroege stadium in gedragingen van 'vroeger'.
Maar ik zou het in eerste instantie afwachten tot zijn gezinsituatie weer is zoals hij het gewent is. Het kan een vorm zijn van verlatingsangst, onzekerheid, etc.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 01:04

Ja dat hij aan het dementeren was had ik al door. Namelijk als ik hem uitlaat, stopt hij in 1x en kijkt hij heel bedwaasd om zich heen en zoekt mij op, en dan laat ik merken dat ik gewoon naast hem sta, dan is alles in orde!

Verlatings angst is het niet, ookal woont hij bij mijn moeder, je kan merken dat het echt MIJN hond is!
Hij is namelijk vaak bij mij, of ik bij hem!
Verlatings angst uit hij namelijk ook erg goed! Hij kan namelijk niet alleen zijn, dan blaf en jankt hij de gehele buurt bij elkaar. Dat is sinds april jl. toen onze andere hond is ingeslapen.

Puppy gedrag was mij ookal opgevallen, in het verleden speelde hij namelijk nooit met een andere hond. Hij moest er namelijk nooit iets van hebben!!
En nu gaat hij dus steeds met mij mee naar stal, en daar lopen ook honden (1 van 5mnd oud, en een hond van ongeveer dezelfde leeftijd als mijn hond)
En daar speelt hij gewoon mee Bloos!

Maar het zou dus in principe kunnen komen, dat hij denkt dat hij nog wat van mij zou krijgen, en dat dus vergeten is?

*gaat hem toch maar nog een snoepje geven*

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 01:20

ROFL en weer een snoepje en weer een snoepje en weer een snoepje Haha! hemel op aarde

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 06:07

en toch vraag ik me af of de hond niet gewoon naar huis wil, hij is al oud en in zijn eigen huis heeft hij zijn eigen plekje en spulletjes.
heb je de hond al meegenomen naar het huis van je moeder en gekeken hoe hij daar doet?
onze hond ging ook wel uit logeren en die mensen kende ze ook erg goed,maar was ook een groot piepfestijn,pas zodra ze haar bij ons in huis zetten was ze weer rustig

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 11:42

Hij is in zijn eigen huis Lachen Dus dat is het ook niet Knipoog

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 11:44

roest schreef:
ROFL en weer een snoepje en weer een snoepje en weer een snoepje Haha! hemel op aarde

Scheve mond

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 12:48

Ik denk dat het gewoon dementie is. Dat uit zich in zoveel verschillende manieren. Anders zou ik het ook niet weten. Of misschien zit er wel een muis in die kast hahaha, dat hij het gepiep nog wel kan horen ofzo.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:06

Lastig te zeggen. Het kan namelijk best een vorm zijn van verlatingsangst omdat je moeder weg is. Al klinken bepaalde dingen ook wel weer erg als dementie.
Ik zou eerst afwachten totdat je moeder weer terug is en kijken of ze dan nog steeds dit gedrag vertoont.

En nee ik verwacht niet dat het gedrag komt doordat jij iets vergeten bent. Aangezien je zelf al aangeeft dat je een bepaald patroon hebt qua verzorging. Misschien dat het wel weer terug te halen is vanuit de puppy-tijd? Dat er toen iets in die kast gestaan heeft waar hij goede herinneringen aan had? Maar dan zo het dus wel dementie zijn. Lastig om zo vanachter een computer te oordelen.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 13:10

Ja in het verleden toen mijn moeder nog in het oude huis woonde, lag zijn eten en snoepjes en ga zo maar door wel in een kast van de keuken.

Maar na het snoepje van gister avond, bleef hij doorgaan! (misschien toch de muis rockwitch? hehe geintje)
Maar gister avond sliep ik pas laat, want toen ik naar bed ging, en hij met mij meeging, liep hij elke keer naar de keuken, en begon hij te piepen..

Maar bv nu zit ik achter de computer, en hij ligt lekker op de bank diep in coma!

Heb mijn moeder gesmst of hij dat vaker doet bij haar! Maar heb nog geen reactie terug gehad, ze zal haar mobiel ook niet bij haar hebben nu!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:03

FZ_Lin schreef:
Hij is in zijn eigen huis Lachen Dus dat is het ook niet Knipoog

ohw dat kwam door deze zin dat ik dacht dat de hond bij jou logeerde
Citaat:
Ik pas nu sinds een weekje op mijn hond die bij mijn moeder zit!

vandaar dat ik dacht dat de hond bij jou zat.

je hebt al goed in huis rondgekeken of er echt niks is?
geen lekkende gaskranen ofzo?, of speeltjes van hem die per ongeluk verstopt zitten?

als je echt niks kunt bedenken,dan komt t vast doordat je moeder weg is?
ik denk dat je niet teveel op ingaan op dit gedrag want dan zitten jullie voor eeuwig aan een heleboel snoepjes vast Knipoog

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 14:07

Ja het staat er ook niet echt super duidelijk!
Heb nu na jouw bericht gekeken of er iets lekt, maar kan niks vinden/ruiken.
Speeltjes liggen hier op de grond van hem..

En ja de snoepjes krijgt hij alleen na het uitlaten Ja Mijn moeder geeft hem vaker snoepjes, maar dat is hij al gelijk afgeleerd bij mij afgelopen week! Hij mag best verwent worden, maar zo erg als mijn moeder deed qua snoepjes doe ik het dan met uitstapjes!

Mijn moeder heeft trouwens ook terug gesmst, het viel haar ook op dat hij zo deed! Maar ongeveer 1 maal in de week. En ja gisteren was het ook de eerste keer in ruim een week tijd..
Zij wist ook niet wat er aan de hand was als hij dat deed..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:08

Hmm, lastig zo. Zo te horen lijkt t me echt een vorm van dementie, of hij weet niet wat hij met zichzelf aanmoet. Hebben wij ook gehad met een kruising windhond van 11 jaar, die was ook echt dement. Wij hebben toen een vrouw met bachbloesem therapie langs laten komen, en die voelde iets bij hem, soort van onrust. Toen heeft ze druppeltjes voorgeschreven, soort van kalmerende werking hadden die, maar wel heel natuurlijk allemaal. Dat heeft echt reuze geholpen. Misschien daar eens naar kijken Lachen

Maar weet je zeker dat er niet ergens bij de schoonmaakmiddelen ergens een koekje of snoepje of iets dergelijks licht? Anders gooi t keukenkastje eens open, en laat hem maar kijken dan, kijken wat hij wil.. Verder zou ik het ook niet weten eerlijk gezegd..

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 14:11

Nee er ligt echt alleen maar Andy en chloor en schoonmaak doekjes en ga zo maar door!
Snuffelen wou hij niet. Had hem namelijk opgetilt dat hij er zelf kon kijken, maar dan draait hij gelijk zijn koppie om Huilen van het lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:24

denk inderdaad in dit geval dat de ouderdom meespeelt.
mijn hond begon ook aparte dingen te doen toen ze zo 15 was.
die kon helemaal blij naar de deur toelopen en dan verwachtte je dat er iemand was maar er was helemaal niemand.
ook midden in de nacht gaan janken als ze ons kwijt was hoorde er bij.
wat bij haar hielp was om in haar mand een gedragen kledingstuk van onszelf te leggen,zo had ze onze geur steeds om ons heen.

bedenk ik me ineens, is er misschien nog een kledingstuk van je moeder daar waar haar geur aanzit?
misschien geeft het de hond wat troost..

tja en die snoepjes..als de hond het bij je moeder wel mag dan vind ik eigenlijk dat je dat ook zo moet blijven doen.
als ze terugkomt dan doet ze dat namelijk zelf ook weer en dit is misschien toch verwarrend voor de hond?
zeker als de hond gewend is om lekker veel te snoepen is dit wel een stevig dieet natuurlijk Tong uitsteken

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 15:05

Mijn moeder wou zelf dat ik verder zou gaan om te gaan minderen, want hij werd te dik! (hij kreeg ook echt aosciaal veel snoepjes! Pas op aandringen van mij, begon zij al wat te minderen, en ik ga verder)
Dus hij krijgt 5x daags snoepje, en dat is als hij die 5x is uitgeweest!

En kledingstuk van mijn moeder is een idee.. Misschien dat hij haar toch wel mist! Zal zo even een shirt van haar pakken!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:45

ja je kunt het proberen toch?
tja met die snoepjes,misschien is ie wel verwend en dat hij gewoon zeurt? Tong uitsteken

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 15:46

Indd, wie niet waagt wie niet wint!

Maar om snoepjes zeurt ie niet.. Want hij weet zeer zeker waar die staan haha Tong uitsteken de eerste paar dagen zeurde hij er wel om, maar nu niet meer!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:51

ja weet het ook niet met die oudjes he?
die van mij was op een gegeven moment echt blind en doof, we konden eigenlijk toen niet meer weggaan.
snachts namen we haar dan ook mee naar boven toe,dan lag ze in haar mand naast bed.
als we dat niet deden jankte ze het hele huis wakker Clown

overdag bracht ik haar dan naar buren toe die zo lang op haar pastten als we werken moesten
dan nam ik een trui van mezelf mee en legde die in haar mand en dan was ze tevreden Haha!

hopelijk houd je hond er mee op,is best wel frustrerend zo als je niet weet waar het vandaan komt

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:02

Speelt hij nooit met z'on ding waar je wasmiddel in doet, voor in de wasmachine? Dat deed 1 van onze honden wel. Dat hij daarom naar dat kast kijkt?
Naja misschien een beetje raar, maar dat kwam in mij op.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 16:08

ellepel schreef:
ja weet het ook niet met die oudjes he?
die van mij was op een gegeven moment echt blind en doof, we konden eigenlijk toen niet meer weggaan.
snachts namen we haar dan ook mee naar boven toe,dan lag ze in haar mand naast bed.
als we dat niet deden jankte ze het hele huis wakker Clown

overdag bracht ik haar dan naar buren toe die zo lang op haar pastten als we werken moesten
dan nam ik een trui van mezelf mee en legde die in haar mand en dan was ze tevreden Haha!

hopelijk houd je hond er mee op,is best wel frustrerend zo als je niet weet waar het vandaan komt

Ja hij heeft zijn eigen oppas als mijn moeder en haar vriend toch een tegelijke dienst hebben met werken Nagelbijten / Gniffelen
Hij slaapt ook op hun kamer etc!
Dus wat jij meegemaakt hebt, gebeurt hier hetzelfde!

esperance, nee hij speelt nooit ergens mee! Ook helemaal niet met zijn speeltjes! Ja hij begint nu wel wat met mij en zijn speeltjes te spelen!
Maar het had wel iets logisch kunnen zijn wat je getypt hebt! Had daar zelf nooit aangedacht!