Kat heeft bol hoofd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Kat heeft bol hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 13:16

Ik wist niet echt een goede titel, maar ik zal het even uitleggen..
Sinds gister heeft 1 van mijn katten een dikke bult op zijn hoofd. Sinds vanochtend is ook zijn rechtwang dikker. Het ziet er heel raar uit.
Ook heeft hij een klein wondje op zijn hoofd achter de bult. Het stinkt heel erg naar iets van pus ofzo.
Hij eet en drinkt nog gewoon. Ik mag er ook gewoon aanzitten. Hij reageert verder ook nog net als normaal (misschien iets slomer).. Maar dat kan ook zo lijken doordat zijn hoofd er zo raar uitziet Vork
Hij is al wel 14 jaar.

Hier een foto van zijn hoofd als het normaal is:
Afbeelding

Zo ziet zijn hoofd er nu uit:
Afbeelding

Hier zie je goed van de zijkant hoe groot de bult is:
Afbeelding

Wat denken jullie dat het is? Wij vonden het wel een beetje op een onsteking lijken..
Als het morgen niet minder is willen we met hem naar de dierenarts, maar omdat die nergens last van lijkt te hebben gaan we nu nog niet (en het is weekend..)

Flew

Re: Kat heeft bol hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:18

Als het naar pus ruikt is de kans best groot dat er ergens een ontsteking zit ja. Ik zou sowieso morgen even naar de dierenarts gaan.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:19

Lijkt me een ontsteking, kan een ontstoken tand zijn of een ontstoken wondje(misschien gevochten met andere kat?)

Niet te lang wachten met naar de DA te gaan, zou zeker morgen even langs gaan om de bult open te laten maken zodat de druk eraf is en de etter eruit kan.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:20

Zo te zien en te lezen zal het wel een ontsteking zijn.
Zeker omdat er al een wondje zit en het stinkt. Als hij wat slomer is, zou hij koortsig kunnen zijn.
Ga toch maar naar de da. Met goede medicijnen is hij er zo weer van af.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:21

Klinkt als een ontsteking, ik zou niet wachten om de DA te bellen denk ik...

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:23

ik zou naar de da gaan morgen

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:27

Ik zou ook heel snel naar de da gaan, dat het weekend is jammer dan. Denk ook dat hij een ontsteking heeft, misschien toch dat het kleine wondje vies is geworden ofzo. En daardoor is gaan ontsteken.
Misschien kun je da bellen en overleggen wat het beste is, of je tot morgen kan wachten, aangezien de kat er geen last van heeft.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:29

Misschien even temperaturen? Als hij koorts heeft zou ik vandaag nog de da bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:31

Hup nu naar de DA als de ontsteking naar binnen slaat hoef je morgen niet meer na de DA.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 13:50

Wat is de normale temperatuur van een kat?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 13:52

Tussen 37 en 38 graden dacht ik.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:00

ik zou direct naar de DA gaan als ik jou was...

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:32

Volgens mij is dit gewoon een abces. Mijn kat heeft dit regelmatig. Ik ga hier nooit mee naar de dierenarts.
Die van mij vecht regelmatig en loopt daardoor wondjes e.d. op. Een abces barst vanzelf open, er komt pus uit en verder is meestal niks aan de hand. Als de kat gewoon eet en drinkt en geen pijn aan geeft valt het wel mee volgens mij. maar als je het niet vertrouwt kun je naar de dierenarts gaan.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:42

Hoi, ik ben het geheel met anouska2 eens. Mijn kat heeft ook wel eens abcessen en de meeste dierenartsen willen het niet eens open maken, want ze willen liever dat het op het zwakste punt doorbreekt. Als ze snijden maken ze weer een "echte" wond, en dat doen ze liever niet. Zo te horen is er rommel in dat kleine wondje gekomen en dat moet er nu uit. Binnen een dag ofzo ontploft de boel (yummie), komt er een heleboel rommel uit (yummie2) en dan kan je het voorzichtig een beetje uitknijpen. Zou verder vanzelf over moeten gaan. Als je op dat moment naar de DA zou gaan spoelen ze het waarschijnlijk netjes voor je uit, stoppen er antibioticazalf in en geven hem weer mee naar huis...

Oh ja, bij abcessen die zijn opengegaan, op de huid eromheen (dus waar de bult zat) verliest je kat waarschijnlijk zijn haar...dit is normaal Lachen (bij die van mij liet zelfs een deel van de huid los een week ofzo geleden, toen ben zelfs ik maar even maar de dierenarts gegaan Knipoog maar ook dit moest gewoon vanzelf dichtgaan na een betadine-oplossing rinse en een antibiotica kuur)

Succes ermee...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:43

Mijn moeder had een kat die had dat ook en dat is open gemaakt.Ging gelijk goed daarna.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 19:52

Oke, bedankt!
Mijn ouders willen vandaag nog niet naar de dierenarts, omdat die nog nergens last van heeft enzo..
We gaan waarschijnlijk toch morgen wel even langs de da, mijn moeder gaat iig even bellen.
We hebben ook de temperatuur opgenomen, bij katten moet die tussen 38 en 39 liggen.
Vanmiddag was het 39.1 en vanavond 38.8 en vanaf 39.2 zou pas verhoging zijn..
Dat is dus ook wel goed Lachen

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:19

Een kat van mij heeft dat ook gehad, boven het oog. Was idd eeen abces, knapte open en geen last meer van gehad. Weet niet of zoiets ook naar binnen kan knappen, want dan is het een ander verhaal

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 14:21

Hij is bij de dierenarts geweest, het was vanochtend nog dikker en hij had zijn ogen halfdicht en 1 oog traande heel erg.. Het was een ontsteking. De dierenarts heeft de korst van kleine wondje eraf gehaald en er kwam heel veel pus uit. Hij heeft nog een prik gehad en morgen moeten we met antibiotica beginnen.
Hij loopt nu ergens buiten los, ik heb hem nog niet gezien.
Maar ik ben zo blij dat het niet erg is, ik maakte me echt heel erg zorgen! Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:01

Katten zijn taai hoor Ja Goed dat jullie naar de DA geweest zijn, een beetje AB kan geen kwaad met zulke dingen.