Ja, U hoort het goed, in het dorpje Losser is er een heuze inbraak gepleegd, en wel door de beruchte Bengalen bende. Deze bende terroriseert al wekenlang een bepaald huis, en doet dit op zeer systematische wijze.
Voor dit toch wel schokkende verhaal vertelt een tijdelijke bewoner in dit huis, Nemo een fluffy konijntje, 14 weken oud, wat hem is overkomen en welk leed dit met zich meebracht.
Nou Nemo, vertel eens, hoe begon het allemaal?

" nou kijk.. mijn baasje was gezellig een weekendje weg, en dus mocht ik als babykonijn gezellig een paar dagen logeren bij een vriendinnetje. heel leuk en aardig,maar ik zag ineens op dag 2 wat vanuit mijn ooghoeken rondsluipen
Bokker Lowara had even mijn hok opengedaan om wat eten erin te doen, en voor ik het wist, had de Bengalen bende al toegeslagen. er is gewoon ingebroken in mijn huis!

" nou werkelijk waar..... die brutale vlegel liep gewoon zo mijn huis in! en niet op een moment dat ik even weg ben.. neeeee zelfs als je thuis bent, slaan ze toe!

Onze redactie heeft ook met de crimineel in spe, Zara van de Bengalenbende gesproken, en voreg haar kant van het verhaal:
" nou kijk.. dit is dus absoluut niet waar he? kom op.. die Nemo was nieuw.. ik vergiste mij gewoon in het huis. Zoals je op de foto's ziet, kijk ik stomverbaasd wat voor bewoner ik nu weer tegenkom. Dat is toch duidelijik bewijs van mijn onschuld?"

" ik keek zelfs nog even verbaasd naar boven, omdat ik alles al zo vreemd eruit vond zien"

De politie noemt het een lastige zaak, beide partijen hebben sterke argumenten, maar dankzij deze foto is toch besloten dat Zara als schuldige werd aangewezen. Een moordlustige hongerige blik richting getuige nummer 1 sprak helaas niet in Zara's voordeel.

Zara is tot nader orde gearresteerd en zal volgende week haar vonnis horen.
Helaas bleek de bengalen bende ook nog te hebben toegeslagen in de keuken.
na het opeten van maar liefst 5 cakejes die in een dichte la zaten en verpakt in plastic EN in een afgesloten doos zaten, bleek het mysterie van het verdwenen papier ook opgelost te zijn. Schuldige in spe is Bengaal Chanel, die een collectie papier heeft gestolen en ermee aan de haal ging, terwijl collega bende lid Zara de bewoners aan het afleiden was.
de tactiek is volgens de politie bewonderenswaardig te noemen, eerst wordt het propje professioneel genegeerd, tot het slachtoffer de aandacht ergens anders op heeft

Hierna wordt bliksemsnel het bewuste papierpropje ontvoerd en snel door middel van een ingewikkelde pootjes techniek richting bijkeuken gelanceerd

stribbelt het propje tegen, dan is enige bijt en til werk een methode die de Bengalen bende graag gebruikt

als laatste hebben we beslag weten te leggen op een foto waarop te zien is hoe Chanel als professioneel crimineel de beruchte "trap en go" tactiek gebruikt, om het tegenstribbelende propje onder controle te houden.

De politie bericht dat het propje voor het laatst is gesignaleerd tussen 12 en 1 uur in Losser. Tips kunnen worden doorgegeven aan de politie.
Einde bericht.