iemand bekent met Munchkin katten? en wat vinden jullie erv

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

iemand bekent met Munchkin katten? en wat vinden jullie erv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 20:27

tja,wat in de titel staat.

ik kwam het laatst op internet tegen en zag het vorige week op tv.
ik weet niet zo goed wat ik van deze katten moet denken....gaan mensen niet gewoon te ver om zo,n dier te fokken.

ze zijn gewoon net als andere katten maar dan met extreem korte pootjes...

stel dat zo,n kat nou wegloopt....hij zal niet kunnen jagen lijkt mij...

wat vinden jullie nou hiervan??

munchkin kat

Afbeelding

Afbeelding

karin1985

Re: iemand bekent met Munchkin katten? en wat vinden jullie erv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:28

agg ja, doet mij een beetje denken aan een tekkel

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:29

Ik vind het er eerlijk gezegd nogal "gefotoshopt" uitzien Nagelbijten / Gniffelen

Als het wel echte katten zijn.... Dan vind ik het een bizarre gedachte om hiermee door te fokken Scheve mond

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 20:39

het is echt een kattenras.
serieus niet gefotoshopt.....

ik heb ze ook nooit gezien,dacht eerst zelf ook dat het een grap was ofzo...maar je kunt best veel over deze katten vinden op internet

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 02:41

Hee, zo één heb ik er ook Haha!
Nee hoor, de mijne is gewoon zó vet dat het lijkt of hij korte pootjes heeft.

Maar ik vind dit erg sneu... Heb net ff gegoogled en ik lees ook dat ze niet zo hoog kunnen springen als 'normale' katten. Sneu, want een kat hoort gewoon lekker te kunnen springen, klimmen en veren met z'n pootjes.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 05:37

karin1985 schreef:
agg ja, doet mij een beetje denken aan een tekkel

*LOL*

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 08:04

Heb ze ook voor het eerst op tv gezien. Zou ook nooit zo'n kat willen hebben. Ze kunnen zich zelf ook niet goed verdedigingen lijkt me als ze een "normale" kat tegen komen.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 08:07

Letterlijk een worst op pootjes.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 08:20

Quellian schreef:

Maar ik vind dit erg sneu... Heb net ff gegoogled en ik lees ook dat ze niet zo hoog kunnen springen als 'normale' katten. Sneu, want een kat hoort gewoon lekker te kunnen springen, klimmen en veren met z'n pootjes.

Och daar doen ze ook niet moeilijk over "declawing" hoor...operatief de nagels verwijderen uit de voorste pootjes....anders kan er wel eens een nageltje in de bank blijven hangen he Nors opkijken

Ik vind dat men met fokken vaak tever gaat met sommige raskenmerken.
Katten zonder gezicht waarbij de neus zover naar binnen is gefokt dat het dier er zware gezondheidsklachten aan overhoud.
Honden met extreem uitpuilende ogen,als zo'n diertje pech heeft kan er door een klap een oog uit de kas springen.Zo'n oog heeft bijna geen houwvast (nee...geen grapje)
Herders met extreem lage achterhand...ga zo maar door
Hmmm als ik het zo bekijk valt die Munchkin nog mee Clown

Nee...alle extremen zouden verboden moeten worden in de fokkerij en laten we maar zwijgen over alle mislukte creaties ,er is enorm veel dierenleed hierdoor Nors opkijken

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 09:58

Tinky12 schreef:
Quellian schreef:

Och daar doen ze ook niet moeilijk over "declawing" hoor...operatief de nagels verwijderen uit de voorste pootjes....anders kan er wel eens een nageltje in de bank blijven hangen he Nors opkijken

Katten zonder gezicht waarbij de neus zover naar binnen is gefokt dat het dier er zware gezondheidsklachten aan overhoud.
Honden met extreem uitpuilende ogen,als zo'n diertje pech heeft kan er door een klap een oog uit de kas springen.Zo'n oog heeft bijna geen houwvast (nee...geen grapje)
Herders met extreem lage achterhand...ga zo maar door
Hmmm als ik het zo bekijk valt die Munchkin nog mee Clown

Nee...alle extremen zouden verboden moeten worden in de fokkerij en laten we maar zwijgen over alle mislukte creaties ,er is enorm veel dierenleed hierdoor Nors opkijken

hier ben ik het dus helemaal mee eens....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:06

Tinky12, ik ben het helemaal met je eens.

Te bizar voor woorden, die extreme raskenmerken. Een dier zou gefokt moeten worden op gezondheid, levensverwachting en kwaliteit van leven, niet op kleurtjes of platte neuzen
Ik vind overigens dat Sphynxen ook vallen onder de categorie 'zou-men-niet-mee-moeten-fokken'. Katten horen haren te hebben, net als andere kale varianten van dieren die van oorsprong haar hebben.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:53

Met een Sphinx heb ik wel wat minder moeite...heeft alleen geen haar maar qua karakter vind ik ze geweldig...aanhankelijk,lief en speels.
Gebreken hebben ze eigenlijk niet en dan doel ik op lichamelijke misvormingen...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:56

Citaat:

Maar dit vind ik bij alle dieren, hond, kat, paard vogel etc.

Citaat:
Nee...alle extremen zouden verboden moeten worden in de fokkerij en laten we maar zwijgen over alle mislukte creaties ,er is enorm veel dierenleed hierdoor
Helemaal mee eens.

alhoewel ik ze stiekem wel heel leuk vind, maar ik vind niet dat je ze zo mag fokken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:03

Het is een kwestie van smaak van de mens wat bij bepaalde rassen vaak ten koste gaat van het dier. Ik zelf vind het niet kunnen...

Nu zal dit betreffende kattenras minder problemen ondervinden als bijvoorbeeld een pers. Want het dier wordt al geboren met korte pootjes en zal dus wel leren hoe hij daarmee om moet gaan. Een pers heeft zo'n platte kop dat het ook lichamelijke klachten en irritatie kan veroorzaken en als ze niet dagelijks geborstelt worden vervilten ze zo snel dat ze kaalgeschoren moeten worden.

Opzich vind ik het niet verkeerd dat er nieuwe rassen komen maar het mag NIET ten koste gaan van het dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:24

Tinky12 schreef:
Met een Sphinx heb ik wel wat minder moeite...heeft alleen geen haar maar qua karakter vind ik ze geweldig...aanhankelijk,lief en speels.
Gebreken hebben ze eigenlijk niet en dan doel ik op lichamelijke misvormingen...

Nou.... een vacht heeft toch wel een functie, dus ik vind het in die zin wel een gebrek. Of het lieve/leuke katten zijn laat ik dan in het midden Knipoog

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 23:35

Van zodra een dier zo ver door gefokt is, dat hij niet meer kan doen waar hij oorspronkelijk voor gemaakt is, dan hoeft het voor mij niet meer.

Zo'n munchkin kan niet in bomen klimmen, kan amper op een stoel springen, jagen mag hij ook vergeten... waarom heb je dan een kat? als die niet eens meer kat kan zijn.