Rare hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaykuhhh

Rare hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 14:10

Hoihoi,

VRAAGJE!!!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Het gaat over mijn hond Pepper. De laatste tijd zit hij volgens mij niet helemaal lekker in zijn vel (letterlijk).
Het is een kruising tussen beagle/jack russel en nog wat..Een rare mix dus, maar ontzettend lieffff!! Haha!
Hij ziet er qua kleur uit als een Rottweiler. Nou is hij de laatste tijd erg aan het krabben enz.
Het is echt heeeeel raar, maar hij wordt nu heel licht, over zijn hele lijf. Gestoord Ik snap er niks van!!!
Ik ben al naar de huisarts geweest, ik heb een zalf gekregen en hij moest op dieet en heeft dus ander voer.
Maar die kleurverandering had hij al eerder.
Dan komt er nog bij dat hij ontzettend verhaard, maar dat heeft hij altijd al gedaan, we hebben al wat dingen geprobeerd, maar niks helpt.

Heb ik nou zo'n rare hond?? Of weten jullie misschien wat er mis kan zijn??

Groetjes!

Dunno

Re: Rare hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:13

jeuk bij 'n hond kan verschillende oorzaken hebben, hoe oud is de hond? (oudere honden worden meestal iets lichter/grijzer)
wat je tegen 't verharen kunt doen is 'm regelmatig borstelen dan help je 'm om iets beter uit z'n vacht te komen..

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:16

Ik zou nog een keer terug gaan naar de DA en zeggen dat het middel en het voer niet werken als hij nog zoveel krabt. Misschien kan je een bloed onderzoek laten doen. De hond van mijn schoonouder bleek alergisch te zijn voor huistofmijt en een mijt die bij koeien voorkomt (de hond kwam vaak bij koeien).

Ook kan het zijn dat de hond namate hij ouder wordt wat verkleurd. Mijn eigen hond werd geboren met donkerbruin, zwart en een beetje wit. Als je foto's van hem ziet op 7 jarige leeftijd is hij beige met wit en een heel klein beetje zwart. Kortom een toverbal. Als zijn vacht er verder gezond uitziet zou ik het gewoon accepteren.

succes ermee

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 18:08

Hij is nu 8 jaar oud. En ik borstel hem gek!! Tong uitsteken Maar hij blijft verharen! We gaan binnenkort weer naar de dierenarts en ik zal eens navraag doen over een mogelijke allergische reactie.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:36

Sommige honden verhalen gewoon altijd.
Mijn (helaas) ingeslapen hond Vito, verhaarde ook altijd. Doet zijn broer ook. Zit gewoon bij het ras volgens mij. (Mastino)

Kleurverandering is doordat hij ouder word denk ik!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:39

Honden verharen eigelijk bijna het hele jaar door, omdat ze in huis "leven". Onze boerderij hond verhaarde netjes twee keer per jaar met de wisseling van de seizoenen.
Onze hond die wij nu hebben, en binnen hebben, verhaard ook het hele jaar door. Omdat ze de seizoenen niet zo intensief meer mee maken.