Nou mijn vriendinnen gingen ruzie maken hoe oud ze weg moesten van de moeder nu mijn vraag Hoe oud moeten ze zij om weg te mogen bij de moeder? En hoe oud gingen ze bij jou weg als jij babys hebt gehad Dankjewel Gr..
Inderdaad ze moeten minimaal 8 weken zijn. Helaas doen ook veel mensen ze met 5 of 6 weken weg, dit is echt te jong. De darmen zijn heel gevoelig en vaak worden ze ziek doordat ze zo abrupt van de moedermelk af gaan terwijl ze pas met 3 weken beginnen mee te knabbelen, het hele darmstelsel moet daar aan wennen.
Uit eigen ervaring weet ik dat 8 weken te laat is. Ik deed het altijd wel netjes hoor, pas na 8 weken. Totdat ik een keer de moeder weer drachtig had van haar eigen jong, en van inteelt ben ik geen voorstander. Heb ze er toen maar wat eerder erbij weggehaald.
Met 8 weken zijn konijnen niet vruchtbaar dat is onmogelijk, dan heb je ze er nog veel langer bij gelaten. Ik vind 5 weken absoluut not done. Ik zie overigens liever dat een moeder een keer jongen van haar zoon krijgt, wat geen problemen geeft, wat veel fokkers ook wel eens een generatie doen, dan dat jongen zo absurd vroeg bij de moeder weg moeten. Al is dat onmogelijk als ze er met 8 weken afgehaald zijn.
Met 8 weken zijn konijnen niet vruchtbaar dat is onmogelijk, dan heb je ze er nog veel langer bij gelaten.
Dus niet, ze gingen er toen met 8 weken erbij weg en een paar weken later had ik alweer een nest. Ik hield alles keurig bij op de kalender, dus hoe verklaar je dat dan ?? 2 jongen van haar bleken dus idd een kerel te zijn. En een keer jongen van een zoon is niet erg,maar dit konijn kwam uit de dierenwinkel dus wie weet hoeveel generaties zij al is.
Het is gewoon echt onmogelijk dat een jong van 8 weken al dekt, generaties fokkers halen jongen met 8 weken eraf en dit is het meest vreemde verhaal dat ik gehoord heb. Vaak gaan ze er hier zelfs met 10 weken af. Vergeet ook niet dat een konijn een dubbele baarmoederhoorn heeft dus ook 2 nesten tegelijk kan dragen dus het ook niet perse van haar zoon hoeft te zijn. Verder ben ik geen voorstander van met konijnen fokken uit de dierenwinkel, wat je zelf al zegt je weet de achtergrond niet.
konijnen drinken tot ongeveer 6 weken dus eerder vind ik echt schandalig. 8 vind ik ook normaal dan zie je ook dat de moeder er afstand van neemt. Ik vind dan ook dat ze veel ruimte moeten hebben om elkeer te ontlopen. Omdat konijnen in principe maar 1x per dag drinken en mijn moeder konijn duidelijk onder de voet gelopen werd haalde ik ze wel vanaf 5 weken in de kooi uit elkaar en kwamen ze wel samen los een paar uur per dag. In principe zijn ze vanaf 12 weken vruchtbaar.