outbreak konijntje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

outbreak konijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 07:49

Een paar maanden geleden toen de zomervakanties begonnen kreeg ik bericht dat ergens een konijntje zat en ben gaan kijken en idd, daar zat een heel klein, verward konijntje en zelfs zijn eten had die bij zich.
Zakjes voer, hooi en stro alles zat erbij.
Midden in de grote stad bij de supermakt bij een glascontainer.
Natuurlijk heb ik het hele hebben en houden meegenomen, want het stond er ook maar net want die nacht had het geregend en de zakken voer waren niet nat.

Het konijn zit dus nu bij mij en heb in eerste instantie een ander tehuis voor haar gezocht omdat ik al drie konijnen heb.
Mijn konijnen is een veel groter soort en de vondeling is een pooltje volgens mij, blijft dus super klein.
Aangezien ik twee gecastreerde rammen en een vrouwtje heb wilde ik toch proberen om te koppelen, maar ik heb ze 1 keer bij elkaar gelaten en dat ging echt niet.
Ook omdat die kleine dus iedere keer zich uit probeert te graven, nog effe en mijn tuin ziet eruit als een mijnenveld.
Soms lukt het haar om uit haar ren te komen en dan gaat ze naar de andere konijnen, ze loopt niet de tuin uit ofzo.
Ik ga niet nog een konijn halen en weer castreren in de hoop haar een vriendje te bieden.
Maar wat moet ik nu doen, ik heb echt het idee dat ze toch gezelschap zoekt, ze zit overigens bij twee cavias.
Dat gaat verder heel goed maar ze spreken elkaars taal natuurlijk niet en zij is toch het vijfde wiel in dat groepje.
Wie weet wat ik kan doen, graag ideeen.

Faniek

Re: outbreak konijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:46

Ik zou je adviseren de kleine naar de opvang te brengen, daar word ze gekoppeld en heeft ze dus een maatje en kan ze een fijn leven tegemoet gaan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 17:29

Faniek schreef:
Ik zou je adviseren de kleine naar de opvang te brengen, daar word ze gekoppeld en heeft ze dus een maatje en kan ze een fijn leven tegemoet gaan.

Dat is natuurlijk ook maar weer de vraag, daarbij komt dat ik 30 euro moet gaan betalen om het diertje weg te brengen, ik heb haar tenslotte ook gevonden.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:30

Als je uit legt dat je haar gevonden hebt etc. zullen de meeste opvangen niet moeilijk doen. Daarnaast alle goeie erkende opvangen plaatsen de dieren enkel en alleen samen uit of dat ze samen komen te zitten. Nu zijn er ook heel veel werotzooienmaarwataan opvangen en daar zou ik inderdaad niet naar toe gaan.
In Eindhoven zit een goeie opvang, wellicht dat je die het verhaal kan geven dat je haar gevonden hebt:
http://www.opvangfranky.nl/

Ik ben nu pleeggezin en soms kom ik ook gedumpte dieren tegen, deze kan ik gewoon kosteloos naar de opvang brengen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:41

Ik snap niet hoe mensen zoiets kunnen doen.. je koopt een dier, je weet dat ze een aantal jaren oud worden, en vervolgens zijn ze het beestje zat en dumpen ze em langs de weg Hamer Bah

Wat is t voor een konijntje? Jong dwergje? Is ie een beetje rustig?
Ons laatste konijntje hebben we deze week moeten laten inslapen, ben er helemaal kapot van, maar ik wil er wel eens over denken, misschien wil ik em wel van je overnemen.. Ons konijntje zat 's winters altijd binnen, los in de kamer, dus als ze een beetje rustig is en niet alle meubels molesteert dan mag het misschien wel van mn ouders Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 19:29

MysticTinker schreef:
Ik snap niet hoe mensen zoiets kunnen doen.. je koopt een dier, je weet dat ze een aantal jaren oud worden, en vervolgens zijn ze het beestje zat en dumpen ze em langs de weg Hamer Bah

Wat is t voor een konijntje? Jong dwergje? Is ie een beetje rustig?
Ons laatste konijntje hebben we deze week moeten laten inslapen, ben er helemaal kapot van, maar ik wil er wel eens over denken, misschien wil ik em wel van je overnemen.. Ons konijntje zat 's winters altijd binnen, los in de kamer, dus als ze een beetje rustig is en niet alle meubels molesteert dan mag het misschien wel van mn ouders Lachen

Ik weet niet hoe ze binnen is, opzicht is ze best braaf, ze liet zich eerst beter oppakken maar omdat ze buiten loopt en veel plaats heeft laat ze zich niet zomaar meer pakken.
Als je haar eenmaal hebt laat ze zich erg graag aaien en blijft ze lekker zitten.
Ik weet dus niet hoe oud ze is, maar ze had nog echt van die babynageltjes toen ik haar vond, maar ze is niet meer gegroeit.
Ze is zo groot als mijn cavias.
Als je een foto wilt moet je me even je emailadres door pm-en, ik weet nie hoe ik ze hier moet plaatsen.

Wat vervelend ook van jouw konijntje, sterkte.

Kijk maar wat je doet het is niet zo dat ze weg moet, maar zoek wel een oplossing zodat ze happy wordt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:38

jesito schreef:
Faniek schreef:

Dat is natuurlijk ook maar weer de vraag, daarbij komt dat ik 30 euro moet gaan betalen om het diertje weg te brengen, ik heb haar tenslotte ook gevonden.

Ik kan me hier dus niet in vinden. Je wilt toch het beste voor het beestje?
Maargoed, dat is mijn mening.
Denk idd dat een opvang het beste voor het diertje is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 18:33

Het is maar weer de vraag waar die dan terrecht komt daarbij heeft hij het super goed bij mij, veel plaats op het gras alleen een vriendje ontbreekt nog.
Maar geloof me er zijn konijnen die er slechter bij zitten met een vriendje.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:10

Mensen die een konijn kopen uit een impuls, kopen die niet bij een opvang.
En ik denk serieus dat jouw konijn het daar beter heeft dan nu bij jouw.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:24

Wat is dat nou weer voor opmerking. Alsof ze dat beest mishandeld ofzo.
Hij loopt lekker los, veel konijnen zitten hun hele leven in een rothokje van misschien nét 1 meter lang. Nu heeft 'ie de ruimte & krijg hij aandacht.

Kan hij de andere konijnen wel gewoon zien? Dan heeft hij iig konijnen die hij kan zien. Ik had eerst ook maar 1 konijn (inmiddels 4) en die kreeg zoveel aandacht, die had een fantastisch leven. Dat kan ik met zekerheid zeggen, dus doe astjeblieft niet alsof dat beest nu dood gaat ofzo. Knipoog

Tuurlijk is een vriendje erbij leuker, daar snap ik je punt ook wel, maar er is menig konijn wat het slechter heeft.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 09:15

Joscaa schreef:
Wat is dat nou weer voor opmerking. Alsof ze dat beest mishandeld ofzo.
Hij loopt lekker los, veel konijnen zitten hun hele leven in een rothokje van misschien nét 1 meter lang. Nu heeft 'ie de ruimte & krijg hij aandacht.

Kan hij de andere konijnen wel gewoon zien? Dan heeft hij iig konijnen die hij kan zien. Ik had eerst ook maar 1 konijn (inmiddels 4) en die kreeg zoveel aandacht, die had een fantastisch leven. Dat kan ik met zekerheid zeggen, dus doe astjeblieft niet alsof dat beest nu dood gaat ofzo. Knipoog

Tuurlijk is een vriendje erbij leuker, daar snap ik je punt ook wel, maar er is menig konijn wat het slechter heeft.

Dank je, ik heb ook al geprobeerd om hem bij de anderen te zetten en ook bij een van de mannetjes, maar dat gaat echt niet goed.
Ik vind het een beetje onzin om dit konijntje naar de opvang te brengen, als iedereen die geen vriendje heeft voor zijn konijn hem naar de opvang moet brengen moet ze flink uit gaan breiden.
Ik heb nu wat gemaakt zodat ze in ieder geval in haar ren blijft.
Ze kan de andere konijnen zien en ze kunnen ook aan mekaar maar de anderen willen dat niet.
En het is niet zo dat ze helemaal alleen zit, ze zit samen met twee cavias en dat gaat gelukkig heel goed.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:21

Ik kan je garanderen dat als mensen een konijn bij de opvang hebben dat ze minimaal een groot hok met ren moeten hebben + een ander konijn als maatje. Daar moeten ze ook voor tekenen!
Ik vind het spijtig dat je er zo'n slecht beeld van hebt, want de grotere opvangcentra zijn gewoon ontzettend goed. Volg alleen maar eens een tijdje de weblogs.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 12:52

Faniek schreef:
Ik kan je garanderen dat als mensen een konijn bij de opvang hebben dat ze minimaal een groot hok met ren moeten hebben + een ander konijn als maatje. Daar moeten ze ook voor tekenen!
Ik vind het spijtig dat je er zo'n slecht beeld van hebt, want de grotere opvangcentra zijn gewoon ontzettend goed. Volg alleen maar eens een tijdje de weblogs.

Dat geloof ik ook wel en ik heb niet zo'n slecht idee over de opvangcentras, maar ik vind dit konijn geen opvangkonijn.
Ik hou haar net zo lief zelf.
Dan ga ik liever zelf naar een opvang om een konijntje erbij te halen, maar ik heb er ook al 4 op dit moment.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:14

Je vraagt in het begin van het topic ideeen, dan geloof je niet dat ze via de opvang bij de juiste mensen terug komt en nu wil je haar toch liever zelf houden. Ik begrijp je heel goed, maar ik antwoord alleen op wat je op het begin vraagt Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 16:54

Dat is het hem juist ik wil het dier van de ene kant heel graag zelf houden, maar dat zou betekenen dat ik er weer een erbij moet gaan halen.
En ik ben heel eerlijk het worden er gewoon veel te veel.
Ze heeft het bij mij heel goed, veel plaats ze zit niet helemaal alleen, ze krijgt veel groen enz.
Ik zit er alleen mee dat ze steeds uit wil breken, ook al zou ze misschien dadelijk een vriendje hebben, misschien blijft ze die andere intresanter vinden.
Ik ga me eens even zelf bedenken wat ik wil.