Het is geen kwestie van niet op kunnen houden want voor ik de honden alleen laat, laat ik ze altijd nog uit. Ook zo 's ochtends vroeg is het geen kwestie van niet op kunnen houden want hij gaat 's avonds om 23.00uur voor het laatst uit en als je om 6.30 uur de kamer binnen komt heeft hij het toch weer gedaan. We hebben deze hond nu ruim 6,5 week en dit speelt dus sinds een kleine week. Hiervoor hebben we helemaal geen problemen met hem gehad (één maal moeten corrigeren, de allereerste nacht). Ook plast hij niet als wij niet "afgeschermd" zijn (dus bijvoorbeeld in slaapkamer met dichte deur of zoals dus in de badkamer met de deur dicht).
Hij plast steeds op de slaapbank, op de dezelfde plek. En zoals jullie begrijpen; ik wordt er niet blij van en hoop op jullie wijsheid en advies!
Er liggen voldoende speeltjes, een gigantisch flostouw e.d. door het huis. Het water zet ik weg voor we naar bed gaan om te voorkomen dat hij 's nachts eventueel veel zou gaan drinken en het daardoor niet op zou kunnen houden. De hond is trouwens 16 maanden. Verder is het een schat van een beest en doet hij het super, heerlijk aanhankelijk en super lief en leuk met zijn zusje (die we wel vanaf dat ze 11 weekjes was hebben en dit soort rare kunstjes niet vertoont..)
Maar dit gedrag móét eruit.... Bah! 
Hellup!
Daarbij, honden die eruit moeten gaan vaak bij de deur zitten en zouden daar dan logisch gezien waarschijnlijk ook plassen.. Aan zijn urine is qua geur niks veranderd, ook een kenmerk van blaasontsteking. Ik zal morgenochtend eens contact opnemen met mijn dierenarts, vragen hoe die er over denkt. Bedankt voor je tip!
Het is geen pup he.. Mijn moeder laat haar hond om 20.00/20.30 uit en dan pas om 8.00uur weer (en dat zie ik bij ons in de wijk veel!) Voordat de reu erbij kwam liet ik Gaia ook regelmatig om 22.00uur voor het laatst uit en dan pas om 7.30uur weer. En dan nog keek ze me aan zo van, tja moet het nu? Ik was eigenlijk op mn bot aan het kauwen...
Tussen zijn ochtend- en middagwandeling zit bovendien ook wel 6 uur. Ik loop 's ochtends (normaal om 7.30/8uur) altijd 1,5 tot een uur en driekwartier met de honden en ze kunnen dan gemakkelijk af tot 15.00/15.30uur. Kwestie van gewenning denk ik.. (En vooral van heel erg slapen..)
Terwijl hij toch altijd samen met me slaapt(gemiddeld zo'n 10 uur per nacht)