Hoe houd ik mijn katten weg bij de buren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Hoe houd ik mijn katten weg bij de buren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 08:33

De buurman klaagt Bloos . Mijn katten zouden bij hem in de tuin poepen. Kan absoluut, maar ze zullen gerust de enigen niet zijn gezien de enorme hoeveelheid katten dat hier rond loopt. Ik vind het vervelend, maar ik heb ook wel eens last van de buurman zelf, dus helemaal overstuur ben ik niet Knipoog .
Wil niet zeggen dat ik niet iets zou willen doen om het probleem te verhelpen. Maar hoe? Ik ga ze in ieder geval niet binnen houden, dat zou de enige échte oplossing zijn natuurlijk.
Iemand tips hoe ik mijn katten kan ontmoedigen de tuin van de buurman als kattenbak te gebruiken?

latnahc2

Re: Hoe houd ik mijn katten weg bij de buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:36

hij kan citroenplantjes planten.
dat vinden katten vies.
misschien kan je hem er dus een paar kadeau doen

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:38

Koffiedrap schijnt ook af te schrikken en valt niet zo op door de donkere kleur.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:38

De beste oplossing is dat je buren zelf een kat nemen Clown

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:44

of een hond.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 08:51

T is een kattenhater en een hond gaat niet lukken, want hij is enorm veel weg.

Maar citroenplantjes dus? Citroenmelisse (dat is toch voor buiten) neem ik aan. Meer mensen er ervaring mee dat katten dat haten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:58

Je tuin afzetten zodat ze er niet uit kunnen.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:03

Ik ben geen kattenhater, maar ik heb er wel een hekel aan dat katten mijn tuin poepen. Alles stinkt en als je lekker aan het tuinieren bent en je grijpt in een hoop is dat nooit echt prettig. Als iemand hier een goede oplossing weet zou ik hem ook graag horen. We hebben de hond van mijn schoonouders een geleend en dat is zeker effectief. Ik ben dan alleen bang dat hij de katten niet heel laat als hij er één te pakken krijgt (hij is wel een kattenhater Clown ). Maar om nu zelf een hond te gaan nemen alleen voor de katten van een ander...

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:10

Ik liep net even door mijn tuin, er weer hebben ze tussen mijn planten zitten graven en poepen Verdrietig

We hebben al van alles gedaan en geprobeerd maar ze vinden iedere keer weer een weg om bij ons in de tuin te komen.

Ik heb een hele ondernemende zoon die er niet vies van is om eens lekker te gaan rotzooien in de tuin met zand water en uiteindelijk de hoop die hij tegen komt Huilen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:16

Wij hebben stroomdraden getrokken aan de binnenkant van onze schutting.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:24

Het zijn bij mij ook katten van buren schuin achter ons.
Stroom heb ik ook als tip gehad, maar kreeg meteen een boze buurvrouw want een van haar katten heeft problemen met zijn/haar hart en met stroom is ze niet zo blij.

Ik heb geen zin om daar een afrekening op te krijgen dus stroom houd voor ons op.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 09:30

Wuis schreef:
Je tuin afzetten zodat ze er niet uit kunnen.

Geen optie helaas . Bovendien gaat me dat ook nog eens veel te ver.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:35

Smartie; wat stelt zij zelf voor dan? Het zijn haar katten, dus vind ik dat ze zelf ook actie kan ondernemen wanneer er geklaagd wordt. Als jij jou manier niet kan toepassen lijkt het mij niet meer dan normaal dat zij een alternatief aandraagt..

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:27

Niets, als er maar geen stroom op komt.
Nu hebben we de schutting aan een kant verhoogd met schapengaas. Dit is helaas een tijdelijke oplossing geweest.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:30

Tja, misschien eens ergens opvragen wat je rechten zijn? Kan me niet indenken dat je hier niks over te zeggen hebt namelijk Nagelbijten / Gniffelen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:32

Ik zou gewoon die plantjes proberen. En anders even naar een tuincentra gaan, daar hebben ze ook van die dopjes waarvan ik juist nu de naam niet meer weet. Heeft mijn oma ook gekocht..grote zak gehaald overal voor de sier neergegooid, en de dertig katten van de buurvrouw houden het voor gezien Clown

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 11:11

30? Rolleyes

Zoveel heb ik er niet hoor Haha! .

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:15

cacaodoppen?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:20

De katten van mijn buren zijn dol op cacaodoppen! Hebben imiddels genoeg eelt onder hun voetjes denk ik.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:28

Cacoadoppen helpt bij mij helemaal niets.

En ik denk dat een buurvrouw er niets van kan zeggen als jij graag stroomdraadjes wil spannen. Dan moet ze de katten maar weghouden. De hond vorige van mijn schoonouders heeft wel eens een kat te pakken gehad en die heeft het helaas niet gered. Aangezien de kat op het terein van mijn schoonouders liep hebben de eigenaren er niets aan kunnen doen (ze hebben de kat terug gebracht namelijk). Als je kat buiten op de weg loopt en hij wordt aangereden kun je daar ook niks aan doen lijkt me.
Je hebt overigens ook korrel die je kunt strooien (kattenschrik). Dat helpt wel even, maar moet je dus regelmatig strooien voor effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:39

Gewoon een emmer water dr overheen, of als je een vriendelijke bui heb even de plantenspuit.
Helaas moet je dan wel thuis zijn, hier werkt dat perfect.
Ook de tuin zo vol mogelijk planten, en de lege plekken wat stenen neerleggen wil wel eens helpen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:02

Grappig dat ook hier heel veel tips worden gegeven waarvoor degene die de overlast van andermans huisdier zijn tuin maar moet aanpassen.

Wij hebben zelf een kattenren gebouwd voor onze katten. Geen optie bestaat voor ons niet, anderen hoeven geen overlast van onze katten te hebben en als we die overlast om wat voor reden dan ook niet hadden kunnen beperken tot onszelf hadden we eenvoudigweg geen katten genomen.

Jij zult maatregelen moeten nemen, de buurvrouw hoeft zeker haar tuin niet aan te passen.
Zou toch van de gekke wezen als ik planten in mijn tuin moet gaan zetten die ik helemaal niet mooi vind of wil hebben, ook al kreeg ik ze cadeau?

Cacoadoppen zijn overigens giftig voor honden als ze die in grote hoeveelheden naar binnen werken, ook iets om rekening mee te houden. Knipoog

Emmers wat en tuinslang erop heeft hier nooit gewerkt. Ze weten precies wanneer wij liggen te slapen en weten bijvoorbeeld ook precies wanneer de honden wel of niet de tuin in kunnen.

Katten gewoon maar buiten laten slenteren is leuk als je op een boerderij woont maar zorgt in woonwijken voor steeds meer overlast en irritatie, maar wat het meest irritant is is dat de katteneigenaren altijd oplossingen bedenken die bij de ander moeten gebeuren.
Zorg dat je katten zelf in je tuin blijven, zo moeilijk is dat echt niet.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:04

Kijk ThePast03, zo denk ik er ook over. Onze katten hebben ook een (kleine) kattenren. Voorlopig alleen nog voor de kattenbakken, van de zomer wil ik hem groter bouwen zodat hij ook echt als buitenverblijf kan dienen.
Zouden meer mensen over na moeten denken, maar stel je toch eens voor dat het moeite zou kosten Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:04

BrittKitt schreef:
maar stel je toch eens voor dat het moeite zou kosten

Heeft niets met moeite kosten te maken hoor, maar ik ga toch echt mijn kat niet oplsuiten, dán ben je geen kat waard, maar dat is mijn mening.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:10

Chiqa schreef:
Heeft niets met moeite kosten te maken hoor, maar ik ga toch echt mijn kat niet oplsuiten, dán ben je geen kat waard, maar dat is mijn mening.

Misschien moet je dan eens na gaan denken of je wel op de juiste plek woont om katten te houden zoals jij dat wil?
Als je een kat gewoon zijn gang wilt laten gaan dan moet je op een boerderij gaan wonen waar anderen geen last hebben van jou huisdier.

Woon je daar niet dan lijkt het me de normaalste zaak van de wereld dat je rekening houdt met je buren en dus zorgt dat jouw kat niet in hun tuin komt.

Honden zouden ook liever gewoon lekker op straat rommelen, iets wat in de jaren 70 hier ook nog vrij normaal was overigens.
Maar ik wil jou weleens horen als ik mijn honden lekker in jouw tuin laat aanrommelen.

Je hoort nu zo vaak dat mensen ongeloofelijk overlast ondervinden van katten in woonwijken dat het wachten is op een wet die gaat verbieden dat katten nog zomaar los mogen lopen.
Net zoals het in de jaren 70 met de honden is gebeurd.
En dat is dan mede te danken aan de katteneigenaren die vinden dat hun kat gewoon overal overlast mag bezorgen.

En ik hoop van harte dat geen van de mensen die hier vinden dat een kat gewoon in andermans tuin mag komen niet gaan janken als een van mijn honden een kat doodbijt die hier nog in de tuin komt.
Heb het altijd kunnen voorkomen omdat ik ook kattenliefhebber ben, maar eens is de maat vol.