We hebben nu bijna 2 jaar deze podenco. De podenco is een windhonden soort uit spanje.Een hartstikke lieve hond hoor. Maar luisteren? Ho maar! Ze was al 6 jaar en niemand had haar ooit geleerd om aan de lijn te lopen. En om te gaan zitten bijvoorbeeld als iemand dat vroeg. Nu is ze hartstikke braaf aan de lijn. Los kan ze namelijk niet omdat ze dan ook meteen weg is.
En nu kan ze ook al (welliswaar alleen thuis of in de tuin of aan de lijn) op commando zitten, liggen en pootjes geven. Van het zitten en pootjes geven heb ik een filmpje!
Mijn vriendin heeft ook een Podenco, al wat ouder maar verschrikkelijk fit, Slapen als een kat, heel apart en hoog springen (Als een kangaroo) als ze hem uitlaat, en luisteren is idd niet het sterkste vak. Herken je dit?
Zo 1 en al herkening. Ze rolt zich helemaal op. Draait echt wel 3 rondjes de ene kant op dan nog eens 3 rondjes de andere kant op en gaat dan pas slapen. Springen valt bij deze gelukkig wel mee. Maar ze staan er om bekend. Wel doet ze als een haas op haar prroi springen. Dolkomisch om te zien. En luisteren... ja binnen en aan de lijn. En ik merk dat het nu buiten ook wel iets beter gaat. Zolang ze niks ziet waar ze op denkt te moeten jagen. Het laatste stukje naar huis loopt ze nu aan de korte lijn. Die dan over haar heen hangt. En waar ze dus los mee loopt!