Honden laten sterreliseren, iemand ervaring?? *UPDATE*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kedevr

Honden laten sterreliseren, iemand ervaring?? *UPDATE*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 22:51

Na aanleiding van een vorig topic van mij: Honden laten sterreliseren, iemand ervaring?? Een update.
(sorry ik weet niet hoe ik een link moet maken naar dat topic ik internet nu namelijk met m'n mobiele telefoon zal het van de week op de computer doen)

Mijn 2 teefjes worden morgen gesterreliseerd! Ik zie er wel tegenop maar hoop dat alles goed gaat! Ik blijf in de wachtkamer wachten.

karuna
Drukke kabouter

Re: Honden laten sterreliseren, iemand ervaring?? *UPDATE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 11:35

Onze oude russel is gesteriliseerd en voor de andere staat de afspraak 16 oktober.

Hangt af van de dierenarts ook hoe ze steriliseren. De een haalt alleen de eierstokken weg, wat een minder grote wond oplevert, de andere haalt ook de baarmoeder eruit. Die is wat zwaarder. Onze oude russel had er niet zo heel veel last van alleen kwam ze moeilijk uit de narcose. De wond genas netjes. Alleen is ze daarna dominanter geworden en is een daarom ook een tijdje chemisch gecastreerd omdat ze teveel testosteron aanmaakte. Ze begon honden te bespringen als een reu.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:06

Even stipje, mijn teefje zal ook gesteriliseerd worden. Wat betalen jullie ongeveer voor sterilisatie? schijnt dat het erg af hangt van gewicht van de hond.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:07

mijn teefje is gesteriliseerd nog voor ik haar had.
helaas is ze hierdoor wel met vlagen incontinent geworden.
Mijne bespringt onze reu ook nog weleens, maar ik kan je niet vertellen of dat door de sterilisatie komt.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 14:11

Ik heb een mechelse herder, die is voor een een paar jaar terug gestereliseerd, omdat ze een ernsige baarmoeder ontsteking had. Dit kwam door een dekking die we niet wilden, abortuspil en het hek was van de dam.
We hebben haar daar 's ochtends heen gebracht, meer dood dan levend. En 's avonds konden we haar ophalen. Ze is een paar dagen erg slapjes geweest, maar ze doet het weer als de beste!!!
En gelukkig geen gesmeer meer in huis. Plus geen kans op baarmoederkanker en dat soort ziektes.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:06

Ze zijn gesterreliseerd! Alles is goed gegaan Haha!
Ik was er om half 10 vanochtend toen is eerst mijn jongste teefje onder narcose gebracht die was heel zenuwachtig. Ze had een prik in haar bil gekregen toen is ze bij mij op schoot in de wachtkamer in slaap gevallen toen kwam de dierenarts haar halen (tijdens de operatie kwam ze onder andere narcose). Toen ze bijna klaar waren heeft een andere dierenarts mijn oudste teefje een prik gegeven en zij sliep vrijwel direct op mijn schoot. Ongeveer een uur nadat ze mijn jongste teefje hadden opgehaald kreeg ik haar terug helemaal versuft.
Mijn oudste teefje werd ook geholpen aan haar dubbele liesbreuk. Kwam de dierenarts naar me toe. "We hebben een appart geval" zegt ze. Dus ik vraag "hoezo dan?" "Nou" zegt ze "We hebben haar gesterreliseerd maar aan de rechterkant van haar lies heeft ze een testiekel die loopt van haar nier" (volgens mij) "tot haar schaamlip." dus ik zeg "Nou castereer haar dan ook gelijk maar!" Knipoog Maar dat was heel riscant omdat er veel bloedvaten lopen. Die liesbreuk konden ze ook niet dichtmaken wand dan kwam het in de verknelling.
Ze is dus half reu half teef haha!
Maar ze liggen nu lekker in hun bedje boven ik heb een slaapkamer speciaal voor hun ingericht. Ook omdat we nog 3 reutjes hebben dat is nu te druk voor ze.

Milly_ Haha!e dierenarts stuurt me een rekening maar ik ben ongeveer €200,- per hond kwijt. Het gaat idd per gewicht. Die jongste van mij is ongeveer 4 kilo en die oudste 2,5 kilo. Dus ik denk dat ik voor de oudste iets minder dan €200,- kwijt ben.

Karuna: Alles is eruit baarmoeder en al. Dat was een kleine moeite omdat ze dan toch al bezig zijn zeiden ze. Dan gelijk goed hebben ze in elk geval geen kans meer op baarmoederkanker of ontsteking.

Zo ga nu even kijken hoe het met ze is Haha!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:03

Typisch een reu en teef in een dus. Wel apart. Hopelijk gaat ze nu niet meteen asl een gek lopen dekken. Clown Mooi dat alles goed is verlopen. Nu hopen dat het verder ook snel geneest.

Als alleen de stokjes weggehaald worden hebben ze ook geen kans meer op ontstekingen ed. Het is alleen meer frobelwerk omdat het echt iniminisneetjes zijn. Ik ben erbij geweest met onze oude russel. was interessant om te zien.

WIj zouden voor onze teef rond de 240 euro kwijt zijn. Ze zit op de 10 kilo en de prijsomslag zit precies daar.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:23

Nou dat hoop ik ook niet dat de reu in haar naar bovenkomt! Haha!
De dierenarts vertelde mij dat het het beste was om alles eruit te halen. Maar zo heeft elke DA weer andere methoden denk ik.
Het ging net goed met ze ze zijn al even buiten geweest om te plassen. Dat vonden ze alleen niet zo geweldig dus heb ze direct maar weer binnen gedaan. Dan maar even met een dweil achter ze aan Haha!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:30

Zolang je geen tapijt hebt. heb je geen handdoek die je onder ze kunt leggen om zo de plas op te vangen?

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 19:36

Jawel maar daar gaan ze natuurlijk niet op Haha! Ach ik vind het niet zo erg.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 07:31

pfoeh, word wel een duur grapje , het is een duitse dog bij mij Haha!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:11

ik heb mn hondje ook laten sterreliseren, maar dat was 210 euro, ze weegt ook bijna 20 kilo dus dan komt het wat duurder uit.
ik heb er absoluut geen spijt van! ze is er eventjes suf van geweest, maar dat weegt ruim op tegen het loops zijn en ook nog eens schijnzwanger zijn!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:16

Mijn teefje komt uiteindelijk ook aan de beurt. Voor haar ras werd mij geadviseerd na de eerste loopsheid. Maar die is nu nog niet geweest, inmiddels bijna 11 maanden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:19

Je hebt je hond niet laten steriliseren maar castreren. Als je bij een reu of een teef alles weg haalt (ballen en baarmoeder enz,) dan heet dat castreren.
Is ook het verstandigste. Bij alleen steriliseren is de kans op baarmoederonstekingen nog steeds aanwezig. Ook kunnen ze nog weer loops worden en we hebben hier in de praktijk zelfs een geval gehad waarvan de boel weer aan elkaar is gegroeid en de teef zwanger geworden is. Was niet bij ons geholpen maar op een heel bekende kliniek dus zeker goed gebeurt.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:37

ik heb geholpen bij het steriliseren van mijn eigen teefje.
Ik hoop niet dat je je hond half suf mee naar huis heb genomen. Ze moeten eerst goed wakker zijn voordat ze naar huis mogen. hun lichaamstemp. Daalt door de narcose.