Ze zijn gesterreliseerd! Alles is goed gegaan
Ik was er om half 10 vanochtend toen is eerst mijn jongste teefje onder narcose gebracht die was heel zenuwachtig. Ze had een prik in haar bil gekregen toen is ze bij mij op schoot in de wachtkamer in slaap gevallen toen kwam de dierenarts haar halen (tijdens de operatie kwam ze onder andere narcose). Toen ze bijna klaar waren heeft een andere dierenarts mijn oudste teefje een prik gegeven en zij sliep vrijwel direct op mijn schoot. Ongeveer een uur nadat ze mijn jongste teefje hadden opgehaald kreeg ik haar terug helemaal versuft.
Mijn oudste teefje werd ook geholpen aan haar dubbele liesbreuk. Kwam de dierenarts naar me toe. "We hebben een appart geval" zegt ze. Dus ik vraag "hoezo dan?" "Nou" zegt ze "We hebben haar gesterreliseerd maar aan de rechterkant van haar lies heeft ze een testiekel die loopt van haar nier" (volgens mij) "tot haar schaamlip." dus ik zeg "Nou castereer haar dan ook gelijk maar!"
Maar dat was heel riscant omdat er veel bloedvaten lopen. Die liesbreuk konden ze ook niet dichtmaken wand dan kwam het in de verknelling.
Ze is dus half reu half teef haha!
Maar ze liggen nu lekker in hun bedje boven ik heb een slaapkamer speciaal voor hun ingericht. Ook omdat we nog 3 reutjes hebben dat is nu te druk voor ze.
Milly_
e dierenarts stuurt me een rekening maar ik ben ongeveer €200,- per hond kwijt. Het gaat idd per gewicht. Die jongste van mij is ongeveer 4 kilo en die oudste 2,5 kilo. Dus ik denk dat ik voor de oudste iets minder dan €200,- kwijt ben.
Karuna: Alles is eruit baarmoeder en al. Dat was een kleine moeite omdat ze dan toch al bezig zijn zeiden ze. Dan gelijk goed hebben ze in elk geval geen kans meer op baarmoederkanker of ontsteking.
Zo ga nu even kijken hoe het met ze is