Dat filmpje...
Precies Stoffel, één van mijn vorige katten en net als zijn baasje wintergek. Bij mij gaan ze uit het keukenraam als ze naar buiten willen en als er sneeuw lag sprong Stoffel met alle pootjes omhoog ´Jihoe´ de sneeuw in. Ook ijs was een feest: heel hard rennen en dan op het ijs rondjes glijden. Regen? Pfff...deerde hem ook niets (wat wil je, het was een halve Turk).
Muts, zijn 'broertje' was een heel ander verhaal, die deed dan één stapje in de sneeuw en ging dan met drie pootjes omhoog (als ie dat had gekunt) heel boos achterom kijken. Dat ik maar wel wist dat hij dat soort rariteiten niet op prijs stelde
. Regen was ook al not done, dat ik dat niet voor hem wegmaakte (wat ik boven in de badkamer ook kon, dus waarom niet buiten) heeft hij me nooit vergeven. Verder kon hij wel goed tegen kou, daar kon hij zo mooi van opzwellen (wannabeehalflanghaar/ kruising met een eekhoorn, geloof ik).
Caitlin, het katje dat ik nu heb moet ik op dat punt nog een beetje 'opvoeden'
, geloof ik. Beneden de 15 graden komt ze niet buiten, doe ik het raam open als het regent verklaart ze me voor gek en op het moment, nu het ietsjes kouder wordt is ze veranderd in een stickerkat (lees plakt aan me vast, bij gebrek aan mij plakt ze aan het computerscherm of de tv).
Een echte wattige kachelkat dus...